• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Elise39 skrev 2017-10-16 08:51:46 följande:

Hej! Ringde kliniken i morse och berättade att jag var orolig. Fick tid på onsdag för VUL. Om de inte ser något får jag komma tillbaka veckan efter. Har inte tagit nytt HCg...blir bara mer deppig. Någon som har gjort VUL i vecka 7 och sett ett litet pickande hjärta?

Vad bra att du fick tid nu på onsdag. Hoppas att dagens värde får dig att känna mindra orolig. Håller tummarna! :)
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-16 11:05:46 följande:

Tack Nube. Jag tar inte nytt prov. Jag blir bara mer orolig. Hur mår du?

Just det, jag läste för snabbt tidigare. Vilken tur att du fick tid nu på onsdag istället då. Jag måste vänta tills nästa vecka :/

Jag mår bra, har ganska ont i brösten och mår lite illa ibland och blir så andfådd om jag tar trappor etc. Har haft lite ont i magen vilket gör mig orolig..

Hur har du du mått?
  • Nube
    Areeya skrev 2017-10-17 08:30:54 följande:

Mitt andra blodprov för hcg var 1214 igår.

Nu kan jag andas ut ordentligt igen :)

Vad skönt! :)
  • Nube
    andromedae skrev 2017-10-16 23:13:09 följande:

Hoppar in här. Själva äggplocket gjorde vi i maj i år, men det blev totalfrys pga överstimulering (fick ut 21 ägg varav 5 gick till frysen som 5-dagars). 

Gjorde vårt andra FET i september och idag i 7+1 var vi på VUL och allt såg bra ut. Jag är dock livrädd för MA så är lovad ett nytt VUL om två veckor (9+1) för att kolla igen.

Det är första barnet för både mig och sambon, vi är 36 och 34 år. Har försökt i snart tre år och är oförklarligt barnlösa.

Välkommen! Vi ligger väldigt nära i tiden, jag är idag 7+0. Vad skönt att allt såg bra ut vid vul! Jag har vul nästa onsdag, har inget tålamod att vänta dock :/
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-17 20:10:12 följande:

Åh vad bra!

Stort lycka till idag!
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-18 09:13:29 följande:

Tack Nube! Är så nervös. Kunde inte hålla mig från att ta ett nytt prov. Det hade stigit till 38450.

Jag tror att det kommer gå superbra! Fint värde :)
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-18 11:23:57 följande:

Nu är jag tillbaka! De såg en liten där inne :) BF 4juni 2018.

Det känns så skönt att få det bekräftat. Ska tillbaka nästa vecka igen.

Jaaaa! Grattis! Åh vilken lättnad!! Nu kan du slappna av lite :)
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-18 11:23:57 följande:

Nu är jag tillbaka! De såg en liten där inne :) BF 4juni 2018.

Det känns så skönt att få det bekräftat. Ska tillbaka nästa vecka igen.

By the way, fick du tidigare eller senare BF än vad du hade tänkt från början?
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-18 11:35:41 följande:

Jag fick en dag senare. Var lite nojig för att det var 2 :) . Det känns skönt och konstigt nog fortfarande overkligt. Behöver nog några VUL innan jag är lugn.

Alltså två embryon som sattes in eller två foster som finns i magen? Jag har beräknat (eller appen har) att jag har BF den 5 juni men det kanske ändras då eftersom du gjorde insättningen en dag tidigare än jag.
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-18 12:41:07 följande:

Det var två embryon som sattes in men de såg bara ett foster. BM sa att man räknas från ÄP. Visst hade du en dag efter mig? Då borde 5 juni stämma.

Okej, jo då borden den 5 juni stämma för mig. Jag hade äp en dag efter dig.

Tiden går verkligen långsamt, en vecka kvar till vul nu.

Vad skönt att du fick bra besked idag.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017