• Elise39

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Nube skrev 2017-11-09 12:16:58 följande:
    Neeej! Det får inte vara sant! Vad hemskt, jag är så ledsen.

Har du själv märkt av nåt eller misstänkt nåt? Alltså nåt mer än oron.. usch jag blev så orolig nu också :(
    Jag har inte märkt något. Har sedan från börjat varit tveksam eftersom mina symtom var så få.. Men efter HCG tester och 2 VUL så började jag känna mig lugn. Blev ganska chockad idag. Nu väntar jag på samtal från Danderyd. 

Är ledsen för att detta kanske var sista chansen...
  • Elise39
    pigan86 skrev 2017-11-09 14:43:49 följande:

Nej vad trist. Kramar i massor <3

Varför känns detta som sista gången?

Jag har fyllt 41 och har nu försökt några år. Ringde kliniken och jag har en ivf behandling kvar som jag har betalat för. Så vi försöker en gång till.
  • Elise39
    ijo skrev 2017-11-09 16:27:00 följande:

Usch :( Vilken vecka skulle du varit i nu? Skickar styrkekramar & hoppas så att nästa ivf lyckas <3

10+2. Känner lite lätt molande värk så kroppen kanske har börjat stöta ut. Jag gjorde VUL 8+2 och allt såg bra ut. 8+3 åkte vi på semester söderut. Så någon gång där hände det. Flyg ska ju inte orsaka MF/MA men man spekulerar en massa.
  • Elise39
    pigan86 skrev 2017-11-09 17:44:01 följande:

Okej förlåt om det var en okänslig fråga var inte illa menat <3 kram och hoppas ni snart mår bättre

Nej absolut inte. Tack och kram tillbaks.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-11-09 15:05:05 följande:

Jag kan tänka mig att beskedet kom som en total shock. Jag har inte heller haft jättemycket symtom och nu är jag orolig att samma ska hända. Detta är fruktansvärd.

Skickar en stor kram till dig!

Tack Nube! Pratade med kliniken och hon trodde att vi kunde påbörja ny behandling efter jul. Hur snabbt återhämtar sig kroppen?
  • Elise39
    vinterbebis12 skrev 2017-11-09 17:28:07 följande:

Åh nej va tråkigt :( Jag gjorde avbrytandet på Danderyd och blev väl omhändertagen. Fick cytotec i flera omgångar. Skönt att du har ett försök kvar, var går du? Jag är snart 40 så förstår din stress. Stor kram

Hoppas verkligen på bra omhändertagande. Fick du åka hem eller var du kvar på Danderyd? Jag går på fertilitetscentrum.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-11-13 07:27:39 följande:

Hej, hur mår du?

Vad gulligt att du frågar. Tack tjejer för allt stöd!

Började blöda igår. Tyvärr så var jag inte hemma när det började. Hade blod ända ner till knäna. Jag har aldrig sett så mycket blod. Fick åka in till gynakuten och tillbringade natten där. Fick cytotec och smärtstillande och blev utskriven vid lunch. Vilken smärta av medicinerna! Jag var helt borta av morfinet och hade ont ändå. Läkaren sa att jag kunde blöda upp till 3-4 veckor. Nube, Hur länge blödde du?

Hur mår du? Kub snart?
  • Elise39

Hej allihopa!

Det var ett tags sedan jag var inne på detta forum och vad många som har plussat, jätte kul! Jag fick MF efter ivf i vecka 8+2 november 2017. Fick invänta en mens och har sprayat synarela sedan 2,5 vecka tillbaka. Lämnade blodprov i måndags för att se om jag har blivit tillräckligt nedreglerad. Fick gå på extrakontroll idag och läkaren ville ta HCG prov. I chock! Provet visade att jag är gravid ???? läkaren sa att värdet var lågt (1000) så jag ska tillbaka på fredag.

• Elise39
    Nube skrev 2018-01-25 14:34:56 följande:

Hej Elise! Välkommen tillbaks och grattis till graviditet! Så kul! :) Hoppas att värdet är högre imorgon. Ska du boka vul också?

Tack! Läkaren ville ta ul imorgon och nytt HCG prov. Vågar inte hoppas för mycket. Hur mår du?
  • Elise39
    Anki7 skrev 2018-01-27 20:19:11 följande:

Jag får tyvärr be någon ta bort mig från bf-listan =((( Det värsta tänkbara hände oss, RUL 15/1 visade att fostret inte levde längre, det dog redan i v 14. Det var ju för litet vid tidiga vul men verkade växa bra så det blev total chock.

Lycka till alla ni här inne!

Anki7, nej vad tråkigt! Ta hand om er. Kram
  • Elise39
    Nube skrev 2018-01-27 17:39:57 följande:

Hur gick det med provet o vul? Jag mår bra tack, är i v 22 nu och magen växer. Hoppas du snart är där också :)

Wow vad tiden går fort. Vecka 22, mer än halvvägs :)

Jag var hos läkaren i fredags och hon undersökte och såg en antydan till hinnesäck. Fick lämna prov och värdet hade dubblats på 2 dagar (2000) så än så länge är allt positivt. Hon ville att jag skulle komma tillbaka på fredag igen. Förhoppningsvis kanske vi ser något denna gång. Har inga symtom, inte ens ömma bröst. Vet inte exakt vilken vecka jag är i men någonstans mellan 5-6. Är inte positiv denna gång efter senaste missfallet men otroligt glad för att jag blev spontant gravid under ivf behandlingen.
  • Elise39
    Nube skrev 2018-02-21 14:29:03 följande:

Idag var jag på mvc för kontroll, hade inte varit där sedan inskrivningen. Allt verkade ok, men magen är lite liten så jag ska dit igen om två veckor för att se hur den växer. Annars får jag gå på extra ultraljud. Bebisens hjärta slog dock fint. Vi vet inte heller könet, jag misstänker en pojke men vi får se!

Kikar in ibland för att se hur det går. Magens storlek skiljer otroligt mycket mellan olika kroppar. Jag var inte alls stor med mina 2 pojkar.

Var själv på VUL idag och tyvärr så kunde de inte något hjärtljud. MA nr2. :(
  • Elise39
    Tiinuli skrev 2018-02-21 16:23:20 följande:

Nej vad sorligt, beklagar så mycket <3

Det är ju det man är rädd för, hade själv ma v.11 så vet känslan tyvärr :(

Vilken vecka va du i?

Vecka 9 båda gångerna. Den här gången blev jag gravid under ivf behandlingen. Var nedreglerad efter sprayning, kanske var det anledningen..

Har 2 barn sedan tidigare men har länge önskat en tredje.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017