• Mm79

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Nube skrev 2018-01-04 09:59:40 följande:

Är det vid RUL man få intyg om graviditet som man sedan skickar till FK? Hur lång tid innan planerar ni gå i föräldraledighet?

Jag fick intyget efter vi varit på RUL av bm (hon skulle ta blodprov och då passade på att skriva ut det samma dag). Annars är det nog vid nästa BM besök.
  • Mm79
    waldesten16 skrev 2018-01-04 18:11:36 följande:

Sagan för mig tog slut idag. Hade tid för vul och jag och min sambo var spända över att se vad som gömmer sig i magen. Är i v 9 8+3 idag och var på vul i 6+0 då ett litet hjärta slog. Stirrade på skärmen och kräktes nästan när jag ser att säcken är tom. Läkaren letade och letade och tillslut sa att tyvärr så finns det inget foster här.

Både han och jag tyckte det var konstigt då jag haft så starka känningar. Missed abortation blev hans förklaring. Kroppen tror att jag fortfarande är gravid och stöter inte ut det som finns kvar. Ska tillbaka för nytt vul om en vecka. Är helt förstörd och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Så antagligen blir det att framkalla abort efter nästa vul. Smärtan i själen är olidlig

Åh nej, beklagar verkligen, va orättvist. Har inga ord, skickar massa kramar
  • Mm79
    Nube skrev 2018-05-08 21:36:27 följande:

Hur mår alla? Jag gick in i v 37 idag (36+0) och har drygt en vecka kvar att jobba. Men det börjar bli riktigt tungt vissa stunder och har har fått kontig skärande smärta i underlivet ibland, speciellt när jag går. Bebisen är fixerad o trycker väl på nerverna. Trött är jag också.. men annars kan jag inte klaga. Dagarna går fort på jobbet och som tur är torsdag ledigt nu. Jag ser också fram emot förlossningen! Vi har fixat det mesta hemma, lite små saker kvar att handla. Sängen är bäddad och kläderna tvättade. Så roligt att snart får vi träffa våra bebisar :)

Gick in i v39 idag. Magen sjunkit lite nu, men bebben har inte fixerats än, fortfarande ruckbar. Så vi får se när han bestämmer sig att komma ut. Har jobbat sista dag idag också, så nu kan man fokusera på att ladda inför förlossning och packa väska mm mm.

Hoppas att slippa gå över tiden dock
  • Mm79
    Nube skrev 2018-05-08 21:36:27 följande:

Hur mår alla? Jag gick in i v 37 idag (36+0) och har drygt en vecka kvar att jobba. Men det börjar bli riktigt tungt vissa stunder och har har fått kontig skärande smärta i underlivet ibland, speciellt när jag går. Bebisen är fixerad o trycker väl på nerverna. Trött är jag också.. men annars kan jag inte klaga. Dagarna går fort på jobbet och som tur är torsdag ledigt nu. Jag ser också fram emot förlossningen! Vi har fixat det mesta hemma, lite små saker kvar att handla. Sängen är bäddad och kläderna tvättade. Så roligt att snart får vi träffa våra bebisar :)

Gick in i v39 idag. Magen sjunkit lite nu, men bebben har inte fixerats än, fortfarande ruckbar. Så vi får se när han bestämmer sig att komma ut. Har jobbat sista dag idag också, så nu kan man fokusera på att ladda inför förlossning och packa väska mm mm.

Hoppas att slippa gå över tiden dock
  • Mm79
    Hoppfullhet skrev 2018-05-15 06:39:55 följande:

Inatt kom äntligen vår älskade lilla tjej till oss, BF+5, o alldeles alldeles underbar <3

Grattis !!! Vilken lycka :) Vad jag längtar nu till min bebis ska titta ut :)
  • Mm79
    pigan86 skrev 2018-05-15 22:24:21 följande:

Har haft förvärkar till och från i princip hela dagen och sammandragningar som gjort magen hårt som en basketboll. Än är det dagar fram beräknat bf men jag hoppas bejbisen börjar göra sig redo för utfärd <3

Hur mår ni andra som närmar er?

Min bebis verkar trivas bra där inne, inga förvärkar eller liknande. 9 dagar kvar till bf iof, men man börjar ju fundera om det blir något :) Längtar så mycket
  • Mm79
    kattnos skrev 2018-05-18 12:35:10 följande:

Idag har jag varit på besök hos bm och allt såg bra ut med både mig och bebis. Så inte så mycket att förtälja helt enkelt men skönt att allt går som det ska :)

Var också på kontroll idag, förhoppningsvis den sista, är 39+0 idag. Alla värden är bra, magen växer, men inte jättemycket, bebisen är fortf inte fixerad, kanske kommer inte göra det in i det sista, vem vet. Bokatäven tid för TUL OM jag går över en vecka.... just nu känns det som inte helt omöjligt då det inte händer speciellt mycket :)
  • Mm79
    Nube skrev 2018-05-22 10:16:15 följande:

Hej, hur mår ni? Jag gick in i v 39 idag och har nu också slutat jobba. Nu hoppas jag få några lediga dagar innan bebisen kommer, tänk att snart händer det!

2 dagar kvar till BF här, känner mig rätt klar med graviditeten och taggad för förlossningen. Kom ut nu!!! Dock har jag fortfarande knappt några känningar....

Idag åkte vi och rekade vägen till Huddinge förlossning, med parkering och allt. Kommer säkert bli fullt just då vi ska behöva komma in, så vi kommer skickas nån annanstans haha :))
  • Mm79
    Nube skrev 2018-05-23 05:57:22 följande:

Så spännande! Har du märkt av att slemproppen har gått eller liknande? Hoppas du inte behöver vänta många dagar till. Själv har jar 12 dagar kvar till bf idag.. har lite mensvärk och ont i ryggen ibland..

Lite slemmig flytning har det kommit ett par gånger, men i väldigt små mängder... har lite mensvärk då och då också... så hoppas verkligen att kroppen gör något. :)
  • Mm79
    Nube skrev 2018-05-30 16:08:13 följande:

Hej, hur går det för alla? Några som har haft bf nyligen, hur har det gått? :)

Går segt här, övertid 6 dagar nu. Har haft förvärkar sedan i söndags, men inga starka riktiga värkar än. Kom ut nu! Blir annars TUL och lottning till igångsättning 1/6.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017