AnnieMagda skrev 2017-10-26 09:08:24 följande:
Hej alla!
- Jag undrar om någon mer har fått större blödningar till följd av Progynon användning?
- Ni som fått två embryon, har ni "blött " ut det andra ifall det bara blev ett embryo som klarade sig?
Jag var med om en märklig sak igår. Eller det började i fredags när jag satt på kontoret och upplevde en störtflod. Skyndade mig och såg blodet bokstavligt talat rinna ut. Sen fortsatte det under tre dagar. Och igår gick jag till läkaren (gravid 7+3).
Har två barn på vanligt sätt och vi har försökt att få vårt tredje barn i över tre år. Oförklarlig barnlöshet sade utredningen och jag gjorde mitt första IVF försök innan sommaren, två embryon insatta på grund av ?sämre kvalitet på äggen? och blev överstimulerad och sjukskriven tre veckor. Inget plus.
Jag gjorde mitt andra IVF försök nu i september, lägre dos på sprutorna, trots det blev översimuleringen ännu värre och dom panikändrade Ovitrelle sprutan till Suprefact som ska mildra symptomen. Men när man tagit Suprefact måste man förutom Lutinus även inta Progynon 4 mg per dag i mitt fall, ända fram till grav.vecka 9. Ja och jag fick återigen två embryon insatta.
Och plussade!
Men när jag sätt där i gynstolen igår, så tittade läkaren fundersamt på skärmen. Jag väntade på "domen" med gråten i halsen. Läkaren skakade på huvudet. Hon fattade inte riktigt vad som vad. Jag har ju hjärtformad livmoder, nästan bananformad. Och i ena delen fanns två hinnsäckar, en med ett foster med tickande hjärta och en med en litet foster(som troligen inte klarade sig). Och nu kommer överraskningen!.....
I den andra delen av livmodern, i ena änden av ?bananen? så var det fullt av vävnad och blod. ?Aha, har du ätit progynon?? frågade läkaren. ?Ja?, sade jag. Då visade det sig att halva livmodern är full av ?extra? vävnad som Progynon har tillverkat och som nu blöder ut. Vad fan?!
Det här har ingen sagt något till mig om, ev. följder av Progynon. Jag gick till läkaren i går och förberedde mig på MF och nu kommer jag blöda från och till ända tills extra vävnaden plus hinnsäcken med fostret som ej lever kommer ut. Vi snackar störtfloder.
Frågan är: Kommer det levande fostret att klara av allt annat som ska ut? iiiiih snacka om jag är nervös. (och illamående hehe)
Håller tummarna för att det ska gå bra. Sa läkaren att det finns risk för fostret med hjärtslag eller är det din oro? Kram