Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
Håller tummarna. När gör du VUL?
Håller tummarna. När gör du VUL?
Hej, hoppar in här nu! Vågade inte tro på att det verkligen var positivt förrän jag sett att testet imorse var starkare än lördagens. Men det var det så nu kanske jag ändå kan fatta snart att jag faktiskt är gravid!!! =D
Kommer fortfarande vara lite orolig och inte ta något för givet men om allt ser bra ut på vul 1/11 då ska jag bara njuta och ropa ut det till hela världen ;D
Hoppas det öker fint. Vad var värdet?
Jag är illamående då och då, himla trött och har ingen ork till något :( blivit väldigt svårt att hantera jobb :( får man vara sjukskriven på detta anledningen? Jag är typ nästan redo avsluta jobbet, men jag vet att det är dålig idé. Vet inte vad kan jag göra..
Håller tummarna att det ökar fint! :) När hade du tänkt ta nytt prov?
Med mig är det till och från. Har absolut noll energi, så trött! Illamående och kräkningar kommer och går. Har fortfarande svårt att tänka mig att jag är gravid, så har knappt vågat känna någon riktig glädje. Hoppas att ul nästa vecka går bra, då ska jag försöka våga tro lite <3
Officiella testdagen idag. Så nu har jag pratat med kliniken, vul inbokat den 3 november. Nästa långa väntan har startat! Bläää :p
Hej tjejer.
Jag är i v 7 (6+4) idag och ska på vul om 1 vecka exakt. Detta blev till bara efter första försöket IVF. Helt otroligt, jag var inte alls förberedd att det kommer funka, vara mest skeptisk, men min man var så säker att det kommer gå bra :) Jo jo varför ska det gå enkelt för oss, när inget annat var lätt, tänkte jag. :) Samtidigt haft så himla mycket konstigheter efter återföringen, små och stora blödningar, kramper, jätteont i magen och äggstocken. Och sen OHSS på köpet. Dock fick man se lilla pricken på vul lite tidigare, och fått hCG mätt 2 ggr, som visade jättebra stegring.
Men så klart, allt kan hända, många kritiska veckor kvar, återstår att hoppas och hålla tummarna att bebben växer som den ska hela vägen.
Har ett barn sedan tidigare, som är nästan vuxen och går på gymnasiet. Då var det helt problemfri graviditet och förlossning.
Nube skrev 2017-10-10 21:29:09 följande:[/quote-nick]Grattis! Hur mår du annars?
Visst är det hemskt att vänta!
Hej alla!
Jag hoppar in här.
Första försöket ledde ingen vart, ett färskt och sedan en från frysen, minus på stickan båda gångerna. Detta försök ledde till en färsk tillbaka och 0 till frysen. Hade testdag 29/11 och den blev positiv. Är idag i vecka 6+4. Ömma bröst, stundvis spänd mage, trött konstant och väldigt gråtmild. Var inte beredd på att plussa denna gång och nu är jag livrädd att förlora det jag har i min mage <3
Oj såg att de va efter plus. Hoppas snart vara tillbaka
Åh vad kul, då får vi hålla tummarna för att 25 är dagen vi kommer glädjas åt och minnas med lycka. Vågar själv inte ens tro något förrän jag ligger där på stolen och någon berättar för mig att jag faktiskt har en liten som växer i mig. Undrar ibland om mina symtom bara är inbillning.