• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hur går det för alla? Jag gick in i v 32 idag och har två månader kvar till BF. Solen skiner och jag ser fram emot våren och bebisen så klart! Vi har beställt vagnen nu, köpt kläder, spjälsäng och bilbarnstol. Skötbord är kvar att köpa + många andra små saker. Så roligt! Nu hoppas jag bara att allt går bra!

• Nube
    Solen2 skrev 2018-04-04 12:05:38 följande:

Vad är TUL?

Tillväxt ultraljud, tror jag iaf :)
  • Nube

Skönt att det är flera som snart ska sluta jobba! Tänk, nu är det vår och snart kommer våra bebyn. Visst känns det helt fantastiskt men också lite overkligt.. som sagt, efter lång väntan och behandlingar är det inte så lätt att förstå att snart är vi där. Jag jobbar själv 5 veckor till, slutar 2 veckor innan beräknad förslossning om allt bara går bra. Jag tar också semester först och sedan föräldrapenning.

• Nube
    Ellencassandra skrev 2018-04-20 17:03:14 följande:

Hej alla. Min lycka varade inte så länge. I tisdags (7+6) var vi på VUL och bara en tom hinnsäck fanns där. Ofostrig graviditet. Bröt ihop totalt. Har idag fått tabletter för att framkalla missfallet. Ska ta dessa imorgon. Sen nya tag i augusti. Grattis till er alla. Jag hoppas jag lyckas nästa gång och får gå hela vägen. Kram.

Vad hemskt att läsa! Beklagar verkligen! Jag hade en ofostrig graviditet nästan exakt ett år sedan och sedan blev jag gravid vid nästa försöker som nu sparkar i magen. Så det finns goda chanser att lyckas, ge inte upp! Kram

Jag går in i v 35 imorgon och har 19 arbetsdagar kvar efter idag! Grattis Hoppfullhet till början av din ledighet o vafld roligt att du Emsoff mår bra. Inte långt kvar nu!
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-04-27 18:36:13 följande:

Jag har också jobbat min sista dag idag. Tanken var att jag skulle jobba även nästa vecka men då jag sover så dåligt på nätterna valde jag efter samråd med min chef att ta ut semester från idag. Känns bra men lite konstigt att packa ihop och gå därifrån på obestämd tid. Nu ska jag bara vila och små pyssla hemma så att vi är redo när lillisen väljer att komma. Känner mig oförberedd :/

Vad härligt ni som slutat jobba! Jag ska jobba tre veckor till, inte mycket kvar men ändå! Men för det mesta mår jag bra så det funkar.

Njut av er ledighet nu!!
  • Nube

Sist när jag var hos MVC så låg bebisen rätt redan och jag känner hur rumpan kommer ut vid revbenen, så märkligt! Jag har också sammandragningar ibland och det trycker i magen..

Hur har ni förberedd er inför förlossningen?

• Nube

Hur mår alla? Jag gick in i v 37 idag (36+0) och har drygt en vecka kvar att jobba. Men det börjar bli riktigt tungt vissa stunder och har har fått kontig skärande smärta i underlivet ibland, speciellt när jag går. Bebisen är fixerad o trycker väl på nerverna. Trött är jag också.. men annars kan jag inte klaga. Dagarna går fort på jobbet och som tur är torsdag ledigt nu. Jag ser också fram emot förlossningen! Vi har fixat det mesta hemma, lite små saker kvar att handla. Sängen är bäddad och kläderna tvättade. Så roligt att snart får vi träffa våra bebisar :)

• Nube
    Hoppfullhet skrev 2018-05-10 10:00:23 följande:

BF idag. Men ingen antydan till att ngt är på G, mer än va de varit de sista veckorna. Tålamod har aldrig varit min bästa egenskap :S

Vad spännande ändå att du hade BF idag! När som helst kommer bebisen. Hur mår du?
  • Nube
    ijo skrev 2018-05-11 13:07:38 följande:

8 dagar över tiden idag! Omogen tapp fortfarande så lär ju inte vara på gång :/ På måndag ska jag in för överburenhetskontroll får vi se vad som händer då. Hoppas såklart bebis vill kika ut ihelgen men tror tyvärr inte det.

Hoppas hoppas att bebis vill ut snart! :) Har du mycket förvärkar och så? Vad innebär överburenhetskontroll?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017