• Elise39

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Nube skrev 2017-10-06 22:18:17 följande:
    Vad bra att du fick dina resultat. Segt att vänta tills på måndag. 10 415 är ju jättebra! Vilken vecka och dag är du i nu?
    Bor du i Stockholm? Blev förvånad när jag fick sms från werlabs så här sent. Jag tror 5+4. Osäker på om jag har räknat rätt.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-06 22:34:57 följande:
    Ja, jag bor i Stockholm. Men lämnade mitt prov på en vårdcentral, kanske därför det dröjer. Var lämnade du ditt prov? Jag hoppas att jag får ett bra värde också!
    På ett labb i närheten av hemmet, inte VC. Mycket smidigt med Werlabs. Kommer definitivt utnyttja det vid andra tillfällen. Försökte hitta info om hcg värdena men blev inte så klok. Hoppas du får ditt svar snart med ett bra värde!
  • Elise39
    pigan86 skrev 2017-10-11 20:54:56 följande:
    25/10 alltså om precis två veckor. Känns länge att vänta på första ultraljudet är i vecka 8+4 då. Men vet dock inte när man brukar göra första ultraljudet?
    Kul, då är vi 3 som ska på VUL 25/10 :)
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-11 21:31:05 följande:

Jag fick mitt andra resultat från werlabs nu och värdet låg på 9620 så den har ökar precis som den ska! Läkaren har skrivit att utvecklingen är normal. Sist fick jag lägre resultat andra gången trots att jag tog provet två dagar senare än nu. Vilken lättnad! Mycket kan hända och det kan fortfarande vara ofostrig men jag känner mig lite mer hoppfull nu!

Åh vad bra!!! Jag tog ett nytt prov imorse. Får se om resultatet kommer ikväll.
  • Elise39
    pigan86 skrev 2017-10-11 21:07:57 följande:
    Åh vad kul, då får vi hålla tummarna för att 25 är dagen vi kommer glädjas åt och minnas med lycka. Vågar själv inte ens tro något förrän jag ligger där på stolen och någon berättar för mig att jag faktiskt har en liten som växer i mig. Undrar ibland om mina symtom bara är inbillning.
    Samma här, jag undrar om jag kommer förstå efter VUL. Jag är så nyfiken om det är en eller två. Vill glädjas men vågar inte.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-12 12:52:31 följande:

Har ni alla ringt mvc redan och bokat första besök? Jag har inte gjort det, tänkte vänta till vul men börjar fundera nu om det blir lite sent att ringa då. Vet inte hur lätt det är att få tid, första besöket är runt v 10 eller hur?

Känner lätt tryck i magen idag och liiiite illamående ibland. Är glad för varje liten symptom ;)

Jag bokade när jag plussade. Blir det "inget" så får jag avboka tiden. Vill gärna göra NIPT och kub så därför ville jag ha inskrivningen klar. Ska till mvc samma dag som VUL.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-12 13:07:52 följande:
    Så de satte in två embryon? Det kanske är två då ditt första hcg värde var så högt!! Vad spännande! Hur mår du annars? Har du fått flera symptom?
    Jätte spännande! Det var egentligen inte syftet men BM sa att risken finns. Annars mår jag bra. Känner lätt illamående men inget som stör mig. Inga andra symtom. Får se vad Hcg värdet visar idag.
  • Elise39

Fick precis mitt provsvar som var på 24930. Läkaren har kommenterat att värdet har stigit långsammare än förväntat. Detta bör följas upp om 2 dagar. Jag hade 10 400 för 6 dagar sedan.... :(

• Elise39
    Nube skrev 2017-10-12 22:32:29 följande:
    Jättetråkigt att läsa detta men ge inte upp än! Det behöver inte betyda att nåt är fel men jag kan verkligen förstår hur du känner. Är orolig hela tiden själv också. Men ta ett nytt prov igen om två dagar och se hur det ser ut. Jag tycker att du har jättehöga värden och jag läste någonstans att efter 6000 fördubblas värdet inte lika snabbt. Men antar att läkaren har koll på det..

Skickar dig stor kram och håller verkligen tummarna att allt går bra!
    Tack Nube. Jag har inte givit upp än men är ganska pessimistisk för att allt är ok. Tar ett nytt prov på måndag, sen får jag kontakta kliniken om jag kan få göra VUL lite tidigare. Kram!
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-12 22:32:29 följande:
    Jättetråkigt att läsa detta men ge inte upp än! Det behöver inte betyda att nåt är fel men jag kan verkligen förstår hur du känner. Är orolig hela tiden själv också. Men ta ett nytt prov igen om två dagar och se hur det ser ut. Jag tycker att du har jättehöga värden och jag läste någonstans att efter 6000 fördubblas värdet inte lika snabbt. Men antar att läkaren har koll på det..

Skickar dig stor kram och håller verkligen tummarna att allt går bra!
    Hittade den här infon:
    Vid en normal graviditet skall hCG-värdena dubblas vartannat dygn tills hCG-nivån har uppnått ca 1200 U/L. Vid hCG-värden mellan 1200 U/L och 6000 U/L skall värdet dubblas vart tredje dygn och när värdena överstiger 6000 U/L skall värdena dubblas vart fjärde dygn fram till ca vecka 10.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017