• Hoppfullhet

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hos oss är de endast några fåtal som vet. Min syster, ngn kompis o ngn arbetskamrat. Har inte berättar för min chef än. Har ff svårt att glädjas helt ut, väntar på KUB i nästa vecka o e så jäkla nervös att det ska bli "dåligt" resultat. Har sett mina provsvar, men har inte heller riktiga referensvärde för antal veckor jag gått då provet togs men de ena va iaf väldigt lågt.. men försöker o ha is i magen o inte måla f*n på väggen.. de ska ju ställas i relation till NUPP samt läggas till att det är ivf dessutom så intalar mig att det inte behöver betyda ngt neg. om, förhoppningsvis, KUB går bra så kommer jag berätta för mig chef dagen efter o även mina närmsta vänner. Vi väntade väldigt länge med vår dotter med att berätta också.

• Hoppfullhet
    vinterbebis12 skrev 2017-10-28 02:33:48 följande:

Fick precis svaret på NIPT och det var normalt, så lättad och glad.

Så himla skönt.. ångrar lite att jag inte gjort NIPT, har KUB på onsdag men är så orolig att de ska visa dåligt o man kanske då ska gå vidare med fler prover o väntan e olidlig som den är.
  • Hoppfullhet
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 00:10:21 följande:

Privat i vecka 11. Tyvärr spelar det ingen roll att bebisen är frisk för jag är inlagd med skyhöga infektionsvärden och bebisen måste ut om jag ska klara mig. Extrem otur och väldigt ovanligt ????

Men va?? Vad har hänt??
  • Hoppfullhet
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 08:51:27 följande:

Jag hade en väldigt allvarlig infektion i livmodern vilket är väldigt ovanligt och ren otur. De får bara in något fall per år här på Danderyd. Det var alltså ingen förstoppning. Känns så himla fel att ha tagit bort ett friskt foster???? men jag hade inte klarat mig annars...

Men fy :(... va snabbt allt måste gått, bara igår du skrev att NIPT såg bra ut ju o då tänker man ju va skönt för dig.. kan inte föreställa mig hur det känns för dig just nu.. stor kram
  • Hoppfullhet
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 19:44:38 följande:

Tack för alla fina ord. Det är oerhört svårt för mig att förlika mig med detta. Att behöva ta bort ett friskt foster känns så otroligt fel. Vi är båda otroligt ledsna men tacksamma att vi bor i ett land med bra vård så att jag inte blev sämre. Jag mådde såå dåligt igår och smärtan var outhärdlig. Aborten gick lättare och snabbare (fysiskt) än jag trott då de förberedde mig på att det skulle bli ordentligt jobbigt. Nu är det bara sorgen kvar. Försöker tänka framåt och glädjas åt de två fina vi har och de tre i frysen. Har vi tur blir någon av dem ett barn.

<3<3<3
  • Hoppfullhet
    VitFjäril skrev 2017-11-01 04:27:58 följande:

Jag kommer troligtvis inte få behålla den här graviditeten heller  Testade nu för en stund sedan och fick ett mycket svagare streck, som även kom upp långsammare, än för två dagar sedan... Det går alltså åt helt fel riktning. Är så ledsen och förstår inte varför det här händer mig.

Men :(.. de kan inte va så bara att de är testat olika tider på dygnet? Är de samma test? Nivåerna Behöver inte stiga i raketfart o ökning sker ju ändå upp till var 3:e dag. Förstår din oro men håll ut till testdag o prova igen. Hoppas för sig att de ser bättre ut igen då..
  • Hoppfullhet

Dags för KUB idag, nervös som jag vet inte vad. Oro för att pyret ska leva, oro för dåliga siffror. Jag vet att ni härinne förstår min oro. Berättar jag de här hemma får jag oftast bara höra att de går bra ska du se. Klart dom vill ju peppa men jobbigt att man inte blir tagen på allvar.

Sen fick jag dessutom redan på igår att min mamma ligger på sjukhus o har blivit op. Det är mkt allvarligt o dom vet inte ifall hon kommer klara sig. Vår kontakt har varit dålig under hela mitt vuxna liv pga massa olika saker, men de tar på mig. Satt helt chockad o nästan skaka igår när jag fick reda på det. Vet inte hur jag ska göra i den situationen heller (även om inte det hör till just detta forum). Känner kanske att de blev lite för mkt just nu bara..

• Hoppfullhet
    ijo skrev 2017-11-01 14:33:11 följande:

Hoppas allt gått bra idag på kub :) Och hoppas att allt annat också löser sig till det bästa <3

Det såg bra ut idag som tur va. Först fick jag "dåliga" siffror på downs (nere på 2-siffrigt) men sen när hon skulle kontrollera om alla uppgifter såg vi att hon lagt fel datum på när blodprovet var taget. Det räckte med 4 dagars felmarginal på provet för att gå ner. Efter korrigeringen va de uppe på normala siffror igen. Så skönt. Härligt att ditt UL såg bra ut, tror vi är rel nära varandra i tiden..

Tack för omtanken <3
  • Hoppfullhet
    Emsoff skrev 2017-11-16 09:10:03 följande:

Idag är jag i vecka 8+6 och tycker att många symptom försvunnit. Hur har ni andra haft det? Jag tänker att det är kört :(

Mina symtom försvann i 2 omgångar fr då ca v 7-8, jätteläskigt. Men för mig betydde de inget negativt då, va på VUL efter o allt såg bra ut. Nu tycker jag det har försvunnit igen sedan en vecka tillbaka (är i v 15 nu) men hoppas på att de bara är "spökveckorna". Ska på inskrivning hos barnmorska imorgon o hoppas dom vill/kan lyssna efter hjärtljud.

Förstår verkligen din oro, men som sagt, det säger ingenting eg. Du kanske bara har anpassat dig bra till dina hormonnivåer? Snart ökar dom väl inte så mkt mer heller har jag för mig..
  • Hoppfullhet

Var på inskrivning hos barnmorskan idag. Är i v 15+0. Ville att vi skulle få höra hjärtat. Hon var först lite osäker om hon ville lyssna för hon mena ifall hon inte kunde höra och även om så var hon "rädd" för att jag blev orolig direkt igen. Förklarade att jag skulle ju orolig i vilket fall som helst men att om jag fick höra hjärtljud trots att i princip alls symtom är borta (även tröttheten) skulle jag veta att det i sig inte betydde ngt negativt. Inte just nu iaf. Så hon gick med på det o efter en liten stunds letande hitta hon dom o de ticka på fint. Då kom de en tår eller 20.. Nästa milstolpe, RUL 11/12. Hoppas man får hinna känna bebis röra sig innan dess.

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017