• vinterbebis12

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Spännande med alla VUL. Håller tummarna! Jag ska göra NIPT på tisdag då jag går in i v11 (10+0) och det börjar med ett UL så om bebisen/fostret mår bra (lever) tar jag även ett blodprov på vilket man får svar inom 10 dagar. Jag skrev in mig redan efter plusset för att jag ville kolla mitt TSH-värde som tidigare varit lågt. Valde en BM nära barnens förskola och vårt hem men fick inte riktigt förtroende då jag upplevde att hon hade dålig koll på bl.a. NIPT så har nu bytt till min gamla barnmorska.

• vinterbebis12
    Emsoff skrev 2017-10-13 12:46:40 följande:
    Jag mår som en överkörd ekorre! Tycker det är sjukt tidigt att må så här. Och att ens få plus på BIM -2. Och så tydligt plus som det var. Orolig över att nått är fel. Bara blivit gravid naturligt förut... har aldrig mått såhär dåligt så tidigt tidigare. Är sjukt trött också. Det har kanske kommit i v5-6 på mig innan. Hur mår ni?
    Grattis till plusset! Gissar att du tar lutinus eller liknande? Det gör i alla fall mig väldigt trött. Satte du in fler än ett embryo? Tror man kan må sämre med tvillingar.
  • vinterbebis12
    Hoppfullhet skrev 2017-10-18 16:56:20 följande:

Hoppar in här :)

Gjort min 4:e ivf/icsi o är gravid i vecka 10+5 idag. Har en dotter sen tidigare via ivf som nu snart är 2 år. Har inte några direkta symtom o har inte haft heller vilket vanligtvis borde glädja en men har tyvärr motsatt effekt. Undrar ju om ngt finns där. Bokade privat ultraljud (efter VUL på kliniken) o allt ser bra ut och som förväntat för tiden. Nästa milstolpe blir KUB om 2 veckor, sen hoppas jag innerligt kunna njuta av denna graviditet betydligt mer än min förra som var 9 månader konstant oro/rädsla.

Stort grattis till alla som plussat :)

Välkommen! Vi ligger ganska lika, jag är i vecka 10+2.

Vi gjorde UL och NIPT igår. Allt såg bra ut, fostret var i rätt storlek och från vad BM kunde se såg nackspalten tunn och fin ut. Vi får resultatet om två veckor och veckan därpå gör vi ett nytt UL för att gå igenom bebisen och mäta nackspalten igen (det UL som man gör vid KUB men vi kommer inte göra blodprovet i och med att vi gjort NIPT). Drömde inatt att vi fick besked att bebisen var sjuk. Försöker att inte oroa mig men vill bara att tiden ska gå snabbt fram till vecka 14.
  • vinterbebis12
    Hoppfullhet skrev 2017-10-18 18:44:59 följande:
    Hej hopp! Tror vi stött på varandra i en annan tråd lite bakåt med :).

Så skönt med "bra" ultraljud. Bokade privat och va själv på ett extra idag bara för att hålla mig lugnare. Hoppas så att KUB också ser bra ut. Det får vi tyvärr bekosta själva då jag först blir 33 om 1,5 månad. Hade nog velat göra NIPT men det är mkt pengar till så avvaktar o ser vad KUB visar. Håller med, vill bara gå o lägga mig o vakna om sisådär 2-3 veckor..
    Känner också igen dig från andra trådar :) Kul att vi nästan har samma BF!

Synd att de inte kan erbjuda dig KUB, vilket län bor ni i? Samtidigt är riskerna små vid din unga ålder men förstår att ni ändå vill göra det.
  • vinterbebis12

BF lista låter bra.

Jag tror att jag också är svullen sen stimuleringen. Hade ett antal cystor nu vid UL, har aldrig haft så många innan så tror jag blev lite överstimulerad. BM sa att det inte var ovanligt vid IVF.

• vinterbebis12
    Emsoff skrev 2017-10-19 20:40:03 följande:
    Om nipt-test visar att fostret INTE har en avvikelse så räknas det som ett säkert resultat. Om det visar avvikelse behövs kompletterande prov innan man kan säga med säkerhet.
    Min BM berättade att NIPT är 99,3 (eller 99,7%) säkert för trisomi 21 (downs) men bara 93 för de andra trisomierna. Jag är mest rädd för de andra trisomierna.
  • vinterbebis12
    Nube skrev 2017-10-19 21:35:17 följande:

Påbörjar listan här, alla är välkomna att skriva upp sig :)

BF datum <3

Nube, 5/6-18

Vinterbebis12 BF 13/5 -18
  • vinterbebis12
    Anki7 skrev 2017-10-20 22:17:36 följande:
    Jag har också tänkt på detta, jag var inte smal innan ivf heller och har varit svullen sedan behandlingen så det är ju inget tecken direkt, lite tidigt också för att det ska synas. Däremot har jag känt flera dagar nu att magen är spänd längst ner, inte alls som annars så borde vara ett gott tecken. Har fler symptom som illamående och ständigt ömma bröst, inte lite som annars utan Mycket, men vågar ändå inte riktigt tro på det. Nästan två veckor kvar till vul, känns som en evighet...
    Jag förstår verkligen oron. Tiden till VUL går alldeles för långsamt. Vill stilla din oro lite med att säga att de gånger jag klarat mig förbi vecka 5 (har haft två tidiga missfall som kommit som en 2-3 dagar försenad mens)har det funnits hjärtslag vid VUL. Med de två första gick det sen hela vägen, de är nu ute och springer i trädgården. Med den tredje som nu är i magen hoppas jag att det går lika bra. Jag tror att vi som gjort IVF tänker att vi också löper större risk för missfall men statistiskt är det inte så.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017