Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
Jag bor i Stockholm. Precis söder om söder :)
Jag bor i Stockholm. Precis söder om söder :)
Och vi har varit på Kub idag, fick se vår lilla mirakel vifta med armar och ben :) Så himla lättad nu. Resultatet var bra, låg sannolikhe, allt såg fint ut.
Vågar man gå ut med nyheterna nu kanske?
Grattis till fint resultat! Ja, nu bör man kunna berätta :)
Jag tänker stanna här, i den här tråden. Ev också vara med i en fb-grupp men jag är gärna lite hemlig av mig :) men jag ville bara förklara att man kan ha en hemlig grupp på fb som inte är sökbar och som man måste bli inbjuden till.
Var på RUL idag :) Allt såg bra ut, så skönt! Det verkar vara en liten tjej <3
Har ni berättat på jobbet redan? Jag bytte arbetsuppgifter för en vecka sedan men är kvar hos samma arbetsgivare. Känns så dumt att nu säga att jag är med barn när jag precis bytt jobb och har dessutom ett vikariat just nu och är tjäntledig från mitt gamla jobb. Men vad ska man göra? Tänkte vänta till RUL i januari och berätta sedan.. är orolig hur de kommer att reagera.
Stort grattis till alla nya plussare!
Jag har inte heller skrivit här inne på länge men läst när jag haft tid. Nube får gärna lägga till mig i listan också: 27 maj. Gick in i vecka 18 (17+0) i dag. Lite jobbigt med de här "spökveckorna", längtar verkligen till man kan börja känna att det är nån där inne. Magen har växt otroligt mycket så nu kan ingen undgå att se att jag är gravid. Den enda som fortfarande nojjar är jag själv. Ska på RUL i mellandagarna så om allt ser fint ut då tänkte jag gå ut med nyheten officiellt på Facebook/Instagram efter det. (Det MÅSTE se fint ut för sambon och jag åker utomlands en vecka dagen efter...!)
Vi gjorde KUB för en månad sedan och det var fantastiskt att se fostret där på skärmen och ett litet hjärta som tickade. Dock hamnade vi i sannolikhetsgruppen för Downs syndrom (1/150) och de två veckorna som följde innan vi fick resultat på NIPT hann man tänka mycket. Självklart var abort aldrig något alternativ i mitt huvud men man hann tänka mycket på hur framtiden skulle kunna se ut för barnet och hur stark man måste vara som förälder för att kämpa i motvind med omvärldens fördomar och trångsynthet. NIPT visade att fosterprovet var normalt tillslut och jag klickade även vidare för att få se kön. Är alldeles för nyfiken för att inte vilja veta.
I samma veva som KUB fick jag ryggskott en dag på jobbet och kunde knappt röra mig på två dagar. Fick på grund av det äntligen tummen ur att höra av mig till en naprapat för att få tips på träningsövningar att göra hemma för att stärka ryggen under graviditeten. Dels för att slippa ryggskott igen och för att stärka upp allt när magen växer.
Såg att det var någon mer som hade haft problem med huvudvärk. För ca 2 veckor sedan hade jag fruktansvärd huvudvärk i två dygn. Sån som gör en helt utslagen. Alvedon hjälpte inte alls. Tänkte inte på att det kunde vara migrän eftersom jag aldrig fick synbortfall men enligt MVC-läkaren så var det det. Fick citodon utskrivet ifall det händer igen. Har bara tagit citodon efter mina ägguttag på kliniken och det är riktigt good shit. Så gå till er MVC och kolla upp om ni får ordentlig huvudvärk. Fick läkartid kvällstid samma dag som jag ringde dem. Mycket smidigare än att gå till en husläkare - och helt gratis.
Har tagit influensavaccin också eftersom vi tillhör riskgruppen och jag har ett sådant jobb som utsätter mig än mer för just sjukdomsepidemier så nu hoppas jag verkligen att jag slipper influensan. Räcker med att jag är livrädd för att åka på kräksjuka mitt i julstöket...
I övrigt mår jag bra och det är underbart att slippa illamående. Är fortfarande kvällstrött men kroppen behöver inte lika mycket sömn längre så vaknar skittidigt istället. Kroppen tycker väl att det är lika bra att vänja sig redan nu med tidiga morgnar.
Har någon/några av er börjat känna bebises rörelser? Jag är i v 18+1 idag och tror att jag känner nåt ibland men är osäker. Vore kul att höra från er andra!