• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2018-03-24 17:33:28 följande:

Ja det hoppas jag med :)

Nä jag vet. Ingen idé å noja sig.. finns ju inget man kan göra ändå, det som händer, händer. Men känns bara som en evighet.. på måndag ska jag iallafall ringa kliniken och meddela! Ska bli kul! :) å få en tid för ul!

Åh tänk så häftigt att känna rörelser.. wow. Kan inte ens föreställa mig. Hoppas jag får uppleva det!

Väntar du en pojke eller flicka? Eller kanske du inte vill veta? :)

Har haft illamående hela morgonen men somnade vid tre å vakna nu å känner inget. Man vill ju typ spy xD för å ha symptom haha. Men får väl va glad att jag mår hyfsat ändå ;)

Ja, det är fantastiskt att få se den lille på bild! Men det år ändå svårt att ta till sig att det faktiskt är i MIN mage som det ser ut såhär :)

Ja om inget oförutsett inträffar kommer du snart att få känna rörelser - det är fantastiskt. :)

Vi har inte tagit reda på könet. Sen jag började känna rörelser har jag fått för mig att det är en pojke - det återstår att se om jag har rätt :)

Har man mycket symptom så känns det jobbigt men har man få symptom så känns det också jobbigt - hoppas du får lagom mycket så att du hinner njuta emellanåt :)
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2018-03-25 10:40:12 följande:

Ja, det är fantastiskt att få se den lille på bild! Men det år ändå svårt att ta till sig att det faktiskt är i MIN mage som det ser ut såhär :)

Ja om inget oförutsett inträffar kommer du snart att få känna rörelser - det är fantastiskt. :)

Vi har inte tagit reda på könet. Sen jag började känna rörelser har jag fått för mig att det är en pojke - det återstår att se om jag har rätt :)

Har man mycket symptom så känns det jobbigt men har man få symptom så känns det också jobbigt - hoppas du får lagom mycket så att du hinner njuta emellanåt :)

Förstår det! :) drömmer mig bort till det ögonblicket men stoppar mig själv.. försöker å inte tänka så långt fram. Är rädd att det inte ska gå hela vägen :( men hpppas.

Har fått tid för första ultraljud 17 april! Vilket blir i vecka 9 :/ de hade ingen tid i vecka 8, så måste vänta ännuu längre. Hemskt :P

Glömde fråga dom ang lutinus också. De står att jag skulle sluta när jag får positivt eller negativt men jag har inte vågat sluta.. tänker att jag använder upp det jag har hemma å trappar ner till en om dagen snart.. har haft två om Dan.. vad har ni gjort?
  • pigan86
    Ellencassandra skrev 2018-03-27 05:22:15 följande:

Förstår det! :) drömmer mig bort till det ögonblicket men stoppar mig själv.. försöker å inte tänka så långt fram. Är rädd att det inte ska gå hela vägen :( men hpppas.

Har fått tid för första ultraljud 17 april! Vilket blir i vecka 9 :/ de hade ingen tid i vecka 8, så måste vänta ännuu längre. Hemskt :P

Glömde fråga dom ang lutinus också. De står att jag skulle sluta när jag får positivt eller negativt men jag har inte vågat sluta.. tänker att jag använder upp det jag har hemma å trappar ner till en om dagen snart.. har haft två om Dan.. vad har ni gjort?

Min "kur" lutinus tog slut typ en vecka efter testdag så jag tog färdigt de jag fick utskrivet. Fick inga andra direktiv från kliniken. Men ring och rådfråga med din klinik om du är osäker? :)
  • Milla8101

Stort Grattis till Graviditeten. Va precis som du i början och kan fortfarande känna oro, är i v 17 nu.

Nojjig att nått skulle hända, det blev långa och jobbiga veckor tyvärr. Har hunnit med 5 ul redan :)

Tänk att även få i dig mat med mycket järn i, bl.a. nötkött, blodpudding om du gillar det, frön tex pumpafrön.

Ang lutinus så fick jag direktiv ifrån kliniken, en vecka efter att jag hade plussat så skulle jag sluta.

Lycka till!
  • andromedae

Jag skulle också sluta på testdag, men vågade inte, utan trappade ner under några veckors tid. Först till en om dagen, sen en halv och slutligen vågade jag sluta helt. Spelade säkert ingen roll, säger de till testdag så ska det ju räcka.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • kattnos

Och jag gjorde FET i naturlig cykel så jag tog inget lutinus alls, det gick bra ändå :) och känns rätt gött att ha sluppit efter vad jag har hört här om hur geggigt det är...
  • Solen2

Var på RUL idag och såg en fin liten bebis. Allt såg bra ut! Den ville dock inte visa sig så man kunde se om det är en tjej eller kille, dvs låg med korsade ben och benen upp, så vi får vänta på vår överraskning.

• kattnos
    Solen2 skrev 2018-03-29 12:05:50 följande:

Var på RUL idag och såg en fin liten bebis. Allt såg bra ut! Den ville dock inte visa sig så man kunde se om det är en tjej eller kille, dvs låg med korsade ben och benen upp, så vi får vänta på vår överraskning.

Men vad skönt att allt såg bra ut - det är ju trots allt det viktigaste <3 Även om det såklart späder på nyfikenheten att det faktiskt var svårt att se vad det var :)

I morgon går jag in i v 26 och de senaste dagarna har min mage växt igen - det känns som att den växer till sig i etapper och sen lugnar sig igen, haha. Men det blir mer och mer tydligt att det är en riktigt bebismage nu och jag känner mig både glad och lite stolt när jag går i affären och får visa upp min mage :) hoppas på vår snart så att man slipper vinterjackan.
  • Nube
    Solen2 skrev 2018-03-29 12:05:50 följande:

Stort grattis! Vad skönt att allt var bra :)
  • Nube
    Ellencassandra skrev 2018-03-23 19:11:10 följande:

Hej alla!

Jag har precis plussat efter min tredje ivf och är i vecka 5. Är rädd för att ens skriva här, för det känns som det inte är verkligt. Som att jag drömt det här! Men jag vill vara med i en gravid grupp och speciellt med de som gått igenom samma som mig - ivf.

Detta är första barnet så jag har noll koll. Har tagit gravid vitaminer sen några månader. Är det något mer jag bör ta? Ska ringa kliniken på måndag å meddela. Ska man redan nu kontakta mödravården eller ska man vänta till efter ul?

Skulle fått min mens idag och känns fortfarande som den ska komma! Molvärk i magen som går ner lite i ena benet. Som växtvärk i benet. Är det normalt?

Tack för svar xD å grattis till alla!

Hej och stort grattis! Jag kommer också ihåg dig från den andra tråden. Vad kul att ni lyckades :) Hur mår du nu?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017