• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hey.orange skrev 2017-11-17 16:19:47 följande:

Tack! Det känns helt overkligt!

Känner igen dig med!

Bf 21/7. Och du?

I början av juni. Visst känns det overkligt!
  • Nube
    Emsoff skrev 2017-11-21 22:22:18 följande:

Jag har fyra missfall i bagaget och ett utomkved. Så knäpp är jag redan... frågan är väl mer om en doppler skulle göra mig ännu mer knäpp.

Hur ofta kollar du?

Lycka till med ultraljudet idag!
  • Nube
    Emsoff skrev 2017-11-22 20:09:17 följande:

Du är så fantastisk! Att du har koll! Det gick bra! Just när jag frågade om den kunde röra på sig nu (vecka 9+5) så började den sprattla och vi såg både händer och "ansiktet". Så häftigt! Just idag är jag världens lyckligaste! <3 Är nu utskriven från ivf-kliniken och skrivs in på mvc på måndag <3 Sen ska jag göra nipt.

Visste ni förresten att man nu också kan kolla kromosom 22. Tror inte vi ska göra just det, men ändå vad de går framåt! Vi vill nog inte veta könet vilket man då får reda på.

Hur mår du?

Tack :) Vad roligt att höra att allt såg bra ut, stor lättnad kan jag tänka mig! Skönt också att ni nu är utskrivna från kliniken och kan gå till vanliga vården.

Jag mår bra, tröttheten har minskat lite vilket är skönt för jag orkade inte göra nåt. Idag har jag KUB ultraljud vilket känns lite nervöst men av någon anledning har jag ändå kunnat vara ganska lugn. Hoppas bara att forstret lever och vi får bra odds. Sedan går vi kanske också nipt. Jag vill inte heller veta kön men jag läste att den delen kan man välja bort från nipt.
  • Nube
    Areeya skrev 2017-11-23 08:21:07 följande:

Hoppas allt går bra för er!

Tack så mycket!
  • Nube

KUB gick bra idag! Låg sannolikhet och bebisen motsvarar veckorna. Vilken glädje <3

• Nube
    Hoppfullhet skrev 2017-11-23 18:43:57 följande:

Härligt, grattis :)

Tack :)
  • Nube
    kattnos skrev 2017-11-23 19:10:12 följande:

Åh så skönt, grattis!

Börjar längta mer och mer till 6/12 då vi får se det lilla som växer i min mage :)

Tack! Ja det var verkligen helt underbart att se bebisen och se hur den rörde sig. Snart är ni där :) vilken vecka är du i nu?
  • Nube
    kattnos skrev 2017-11-24 05:11:13 följande:

Så häftigt! :)

Beräknat på senaste mens och ÄL så är jag idag i V 6+4.. får se om det stämmer när vi kommer till ul. Jag har absolut inte fått någon mage än men mina bröst har växt och jag (och maken) börjar känna att livmodern är liksom hårdare än vanligt.. spänner ut och tar mer plats :)

Du har ju kommit lite längre, hur mår du och har du mått? Jag har ännu ytterst lite illamående och det är jag glad för!

Jag kände inte heller så mycket så tidigt. Jag har mått för det mesta väldigt bra men var otroligt trött någon gång v 9-11 och fortfarande men inte lika mkt. Lite illamående ibland men ingenting som stör. Mer hungrig är jag nu och måste äta var tredje timme för att må bra. Magen syns inte men den är större och vissa jeans känns lite tighta. Men annars har allt gått väldigt bra! Hoppas det gör för dig med :)
  • Nube
    Hey.orange skrev 2017-11-24 13:33:40 följande:

Åh va kul! Grattis!

Tack :)
  • Nube
    Pigall skrev 2017-11-25 11:24:45 följande:

Hej allihopa. Hoppar in här. Många av er känner jag igen från ivf höst-tråden. Officiell testdag idag. Jag har varit så rädd för att få kemisk graviditet att även om alla tester visat positivt sedan rd 7-8 har jag inte vågat tro på att det faktiskt kan vara sant. Nu är det inte längre snack om saken utan jag är gravid i vecka 5. Trodde jag skulle vara gladare men oron för kemiskt ha nu bytts ut mot oro för ofostrig, utomkveds eller missfall. Hur har ni gjort för att hantera det? En graviditet känns ju så otroligt känslig när man har kämpat så för att få den. Känns nästan som om jag sitter här och ljuger för er när jag säger att det faktiskt funkat denna gång.

Stort grattis och välkommen hit :) Jag var också som mest orolig inför första vul då jag hade ofostrig sist. Därefter blev det lite lugnare men sedan precis innan KUB ultraljudet var jag ganska nervös igen! Jag försöker så gott som det går att tänka positivt eller neutralt iaf eftersom jag annars blir galen typ.. nu känns det lite bättre, går in i v 14 imorgon och försöker tänka att det är lite säkrare nu.

Önskar dig lycka till! :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017