• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • pigan86
    Nube skrev 2018-02-05 22:40:38 följande:

Jag går in i v 24 imorgon (23+0) och känner också rörelser varje dag. Är så klart jättefint och är glad att bebisen verkar må bra men jag kan också tycma att ibland känns det lite obehagligt. Speciellt när jag är på jobbet, ha möte eller så, så känns det inte bara kul nãr man ska vara fokuserad. Men som sagt, ändå skönt att veta att bebyn finns där :)

Jo de är härligt att känna att bejbisen är på riktigt och faktiskt finns där. Är egentligen först nu dem senaste veckorna jag börjat inse att de är på riktigt. Men sjölva knuffarna o bökanden är läskigt. Trodde jag skulle njuta mer än jag gör när bejbisen sparkar :)
  • andromedae
    kattnos skrev 2018-02-05 06:32:36 följande:
    Jag går in i v 18 idag (eller i morgon beroende på hur man räknar - jag går efter vad de sa på ivf-kliniken men det gör inte min bm så hon säger v 16+6 idag) och jag har moderkakan i framvägg så det lär väl dröja tills jag känner starka rörelser men något litet när jag koncentrerar mig är jag jätteglad för så här långt! Trodde inte att jag skulle känna något alls än.

Men visst är det mysigt! Det känns mer på riktigt tycker jag. Nej jag trodde inte heller det - men nu är det sant, äntligen ??
    Har också moderkakan fram, så börjar fundera på vad det är för vilding vi har därinne, som han röjer Skrattande
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • Emsoff

Hallå! Länge sen. Jag går in i v23 på fredag. Har känt bebisen sen v14. Har moderkakan bak. Och det är mitt andra barn. Så jag visste vilket pirr det var jag väntade på. Frågade barnmorskan hur jag kunde känna så tidigt. Och hon sa att det kunde bero på att min livmoder varit med om en hel del vilket gjort den lite extra känslig. Vet inte belägget i det. Nu ser man också utanpå min mage. Och storasyster fick en rejäl puff på kinden när hon ville lyssna om det var någon där inne. Hon blev lite förnärmad :)

• kattnos
    andromedae skrev 2018-02-08 04:33:19 följande:

Har också moderkakan fram, så börjar fundera på vad det är för vilding vi har därinne, som han röjer 

Hahaha.. ja men full aktivitet låter ju bra :)
  • kattnos
    Emsoff skrev 2018-02-13 06:39:48 följande:

Hallå! Länge sen. Jag går in i v23 på fredag. Har känt bebisen sen v14. Har moderkakan bak. Och det är mitt andra barn. Så jag visste vilket pirr det var jag väntade på. Frågade barnmorskan hur jag kunde känna så tidigt. Och hon sa att det kunde bero på att min livmoder varit med om en hel del vilket gjort den lite extra känslig. Vet inte belägget i det. Nu ser man också utanpå min mage. Och storasyster fick en rejäl puff på kinden när hon ville lyssna om det var någon där inne. Hon blev lite förnärmad :)

Åh så härligt, över halvvägs :) Och vad häftigt med puff på kinden :) jag känner mer och mer, inte varje dag men det känns som att bebisen har blivit större för det är mer buffar än kurr nu.. Inga puffar som syns utifrån än dock. Bara sex dagar till RUL nu <3
  • Tiinuli

Hej!

Har precis plussat efter våran andra ivf försök i höstas och är nu i v.5

Det verkar inte hinnas så många andra trådar för ivf graviditeter så tänkte kolla om får hänga här? Ni verkar vara ett härligt gäng och känner igen några av er sen hösten (namn) :)

Finns det någon Fb grupp för oss som blivit gravida via ivf?

• andromedae
    Tiinuli skrev 2018-02-13 10:06:00 följande:

Hej!

Har precis plussat efter våran andra ivf försök i höstas och är nu i v.5

Det verkar inte hinnas så många andra trådar för ivf graviditeter så tänkte kolla om får hänga här? Ni verkar vara ett härligt gäng och känner igen några av er sen hösten (namn) :)

Finns det någon Fb grupp för oss som blivit gravida via ivf?

Finns en hemlig grupp "vi som plussat efter ivf" på fb. Är du med på ivf-sidan på fb så kan du be admin där lägga till dig i andra gruppen.
  • Tiinuli
    andromedae skrev 2018-02-13 16:46:40 följande:

Finns en hemlig grupp "vi som plussat efter ivf" på fb. Är du med på ivf-sidan på fb så kan du be admin där lägga till dig i andra gruppen.

Låter jätte roligt att det finns en sådan sida. Är inte med på den du skriver men joinar gärna, vad heter sidan exakt? Så hittar rätt :)
  • andromedae
    Tiinuli skrev 2018-02-13 17:29:54 följande:
    Låter jätte roligt att det finns en sådan sida. Är inte med på den du skriver men joinar gärna, vad heter sidan exakt? Så hittar rätt :)
    Den första, för de som genomgår ivf, heter IVF Sverige.
    Den för de som blivit gravida (och är hemlig) heter IVF sverige - vi som har fått Plus.
    Om du skickar din mail till mig i ett meddelande här bör jag kunna lägga till dig, annars så gå med i första gruppen och be nån admin där lägga till dig i plusgruppen :).
  • Milla8101

Hej

Ni som har gjort Kub test, hur var det tycker ni? Har inte riktigt koll på vad som är bra och inte bra heller. Vad fick ni för värden?

Tog blodprovet idag och ska göra ul nästa vecka.

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017