• pigan86

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Nube skrev 2018-05-22 10:16:15 följande:

Hej, hur mår ni? Jag gick in i v 39 idag och har nu också slutat jobba. Nu hoppas jag få några lediga dagar innan bebisen kommer, tänk att snart händer det!

Vecka 38+3 idag. Precis varit på besök hos barnmorskan. Mitt SF mått har ökat med ytterligare 1 cm. Hon tror liksom jag att vårat barn kommer att komma snart och hon misstänker att vi inte kommer träffas 5/6 då vi har nästa bokade träff. Jag har från dagen vi plusade känt på mig att vårat datum är 28/5 (är beräknad 1/6) men man får se när allt sätter igång. Är inte så bekymrad över när, är glad bara bejbisen kommer till oss och jag slipper gå allt för mkt över tiden.

Vi gjorde även UL idag då hon hade svårt att känna huvudet, har mkt fostervätska därav hård mage så hon kom inte riktigt åt och ville inte trycka för hårt. Var så underbart att få en snabb kik på lillisen. Huvudet har åkt ner en bra bit därav mina ständiga sammandragningar och dagliga förvärkar. Hoppas hoppas allt sätter igång snart, är så taggad för förlossning <3
  • pigan86
    Mm79 skrev 2018-05-22 21:01:39 följande:

2 dagar kvar till BF här, känner mig rätt klar med graviditeten och taggad för förlossningen. Kom ut nu!!! Dock har jag fortfarande knappt några känningar....

Idag åkte vi och rekade vägen till Huddinge förlossning, med parkering och allt. Kommer säkert bli fullt just då vi ska behöva komma in, så vi kommer skickas nån annanstans haha :))

Visst är de en härlig känsla att känna sig pepp inför förlossningen? :)

Trodde aldrig att jag skulle längta efter just den delen ac hela graviditeten. Haha

Håller tummarna att det finns parkering för er när det är dags. Ett sånt stressmoment ska man inte ens behöva tänka på när man väl är påväg in.

Håller tummarna att eran lilla kommer riktigt snart. Kram och stort lycka till <3
  • pigan86
    Senua skrev 2018-05-30 20:00:30 följande:

Han kom i söndags en dag innan bf! Allt gick bra!

Åh vad kul, stort grattis <3
  • pigan86
    Nube skrev 2018-05-31 11:06:03 följande:

Hur går det för dig?

Med tanke på mina känningar så går de jäkligt segt. Dem sista dagarna har allt lugnat ner sig igen. Bejbisen rör sig som vanligt i magen men upplever inte alls samma tryck. BF imon men börjar misstänka att de blir att passera datumet med råge. Hur känns de för dig?? :)
  • pigan86
    Nube skrev 2018-05-31 13:49:58 följande:

Det känns ungefär likadant här, har lite ont ibland och det trycker men inget annat och ingenting som egentligen gör så ont.. var hos mvc igår och bebisen ligger långt ner så det är bra iaf. Har nästa bokat besök nästa torsdag om inget händer innan dess. Bebisen hade ganska högt hjärtljud igår så jag fick vänta lite och kolla igen, då hade det gått ner. Barnmorskan trodde att det kan ha varit värmen eller att det börjar bli trångt i magen. Nu ska jag försöka bara vila och ta det lugnt.

Det känns inte som att jag gör annat än flyttar mitt stora arsel mellan sängen o soffan just nu. Älskar sommaren o värmen men just nu orkar jag inte med den, den tar verkligen knäcken på mig. Är glad att vi installerat värmepump så vi kan använda ac funktionen nu när de är så pass varmt både ute och inne. Natten till idag bjöd åter igen på sammandragningar o förvärkar så har sovit ca 3 timmar allt som allt. Känns som att jag bara gnäller o klagar just nu.

Har nyss haft min svägerska på besök och nu ska jag lägga mig i sängen o försöka slappna av, känner mig öm inuti magen eller hur man ska förklara :)
  • pigan86
    Nube skrev 2018-05-31 16:06:15 följande:

Jag klarar inte heller värmen riktigt även om jag skulle vilja passa på och vara ute mycket mer än vad jag gör.. men det går helt enkelt inte :/ Tur så har vi också ganska svalt hemma så att det går bra att vara här inne.. jag flyttar mig också mellan sängen och soffan haha! Försöker planera in små saker varja dag men idag har jag bara varit hemma och slappat..

Mm79 skrev 2018-05-31 16:52:13 följande:

Håller med om värmen och orken, har även samma problem på nätterna... förvärkar kunde jag sova lite igenom med hjälp av alvedon, men med nattens värkar hjälpte inget. Plus jäkla klåda på det.

Är glad att jag slipper gå igenom sommaren som höggravid utan kan känna att jag gjort bort de nu innan. Värmen kom dock tidigt i år men förhoppningsvis blir de en lika fin sommar också.

Har nu ikväll mått extremt illa och känner mig orolig i magen. Sömnen lyser med sin frånvaro trots en extrem trötthet. Längtar så tills allt sätter igång så man iaf kan ringa förlossningen, har aldrig varit såhär nära min dröm tidigare och allt känns så overkligt <3
  • pigan86
    Mm79 skrev 2018-06-02 07:56:10 följande:

Vi hann aldrig till lottningen, han kom 1 juni halv 3 på natten av sin egen vilja :) Helt fantastisk bebis <3

Åhh vad kul, grattis <3

Han väntade bara in helgen kan man säga. Hoppas allt gick bra. Kram
  • pigan86
    Mm79 skrev 2018-06-02 13:28:30 följande:

Tack, det gick bra, fort och intensivt. Inte som jag tänkt mig direkt :) var fullt öppen när vi kom in. Tur att vi hade nära till sjukhuset. Hans hjärtljud var lite upp och ner, vart lite bråttom att få ut honom , visade sig navelsträng som satt runt halsen.

Hade du några känningar före som du kan känna nu efteråt kanske var tecken på att de var på G eller gick allt fort direkt?? Skönt att ni har nära till sjukhuset. Min största fasa är att vi inte ska hinna fram, har ca 1.5 timmars bilresa till förlossningen och jag vill verkligen inte känna att bejbisen tänker komma i bilen.

Åter igen, grattis och skönt att allt gick bra trots navelsträngsproblematiken <3

Är så avis på er som redan har era knyten i famnen, har gått 1 dag över BF och är redan sjukt otålig :D
  • pigan86
    Mm79 skrev 2018-06-04 14:14:37 följande:

Förstår att man blir otålig. Har som sagt gått över 7 dagar :p

I 4 dagar hade jag förvärkar mest kväll/nattetid. Slemmiga flytningar kom också, med blodstrimlor. Natten till torsdag ändrades värkkaraktär, blev mkt mer påtagligare och alvedon inte hjälpt. Så dessa värkar var början då... dem försvann iof sen på morgonen, men kom tillbaka på eftermiddan.

Känns att min lilla skatt behövde den där extra veckan, för att växa på sig lite. Föddes 3640 g och 49 cm.

Så håll ut, din kommer ut också tids nog :)

Jag har haft förvärkar i hur länge som helst känns det som. Nu har dem även börjat göra sig påtaglig fast jag vilar. Ser så framemot dem riktiga värkarna.

Min sambo jobbar eftermiddag denna vecka o de är svårt att få tag på honom när han jobbar så med min tur kommer väl bejbisen denna vecka. Har några krisnummer att ringa ifall jag inte får tag i honom men oron finns såklart där ändå. Hade kännts bättre om han var ledig :)
  • pigan86
    Nube skrev 2018-06-04 21:11:26 följande:

Vad roligt att du också har värkar nu! Hoppas sambon är hemma när det väl händer. Vi har fixat och packat resten nu ifall vi måste åka in under natten eller imorgon. Svårt att veta om värkarna är på riktigt eller om kroppen bara luras...

Känner samma eftersom de inte är regelbundet och dem har lurats tidigare. Känner väl att dem riktiga värkarna borde göra mer ont, just nu kan jag andas mig igenom dem utan större problem. Vill gärna spänna mig och det vill jag gärna få ur mitt huvud innan dem riktiga värkarna sätter igång.

Håller tummarna att vi som är på gång får våra små innan helgen. Ett stort lycka till och styrke kramar.

Det här klarar vi tjejer <3
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017