• Solen2

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Testade precis positivt idag! På dag 17, har egentligen testdag i morgon. Men tjuvtestade iom att vi har fest på jobbet idag. Är i v4+3. Hoppas nu bara att det håller i sig. Detta är vårt 4:e ivf försök. Har bara blivit färskförsök.

Vi har försökt i 3,5år.

• Solen2
    Nube skrev 2017-12-15 14:33:31 följande:

Stort grattis! Vill du vara med på BF listan?

Gärna! Borde bli BF i augusti.
  • Solen2
    Nube skrev 2017-12-15 15:25:19 följande:

Bra då lägger jag in dig. Har du räknat ut nåt exakt datum?

20 augusti prel BF.
  • Solen2

Jag har mitt vul på torsdag och jag blir mer och mer nervös ju närmare vi kommer. Har ju inga tydliga symptom heller. Försöker vara positiv och glad men förbereder mig endå mentalt på det värsta.

• Solen2
    Znickers skrev 2018-01-09 19:14:25 följande:

Kom att tänka på att våra BF måste då säkert bara vara någon dag emellan :) Är du också i vecka 9?

Ja, V8+0 idag.
  • Solen2

Var på vul idag och såg ett pickande hjärta. Lyckan är total! Är i V8+2.

• Solen2
    Nube skrev 2018-01-11 13:21:29 följande:

Så fint! Stort grattis :) Hur mår du annars?

Jag mår bra. Lite trög mage och lite kvalmig känsla ibland men ?peppar peppar? inget illamående.
  • Solen2
    Znickers skrev 2018-01-15 17:48:51 följande:

Åh grattis. :) Vi är 1 dag ifrån varandra. Vad fick du för förlossningsdatum?

BF 20 augusti.
  • Solen2

Känner inte igen double trigger så jag antar att jag inte använt de. Vad är det för något?

Ägglossningssprutan ovitrelle sägs ?sitta i? 10dagar och kan ge missvisande positivt om man testar för tidigt.

• Solen2

Vi fick bara ett värde på kub så jag antar att det är något samlingsvärde, 1:20 000. De bästa sofforna man kan få har jag hört. Jag var mest orolig innan för om den inte skulle leva. Så när vi väl såg det så blev resultatet lite i andra hand. Men det är klart att man försökte förbereda sig mentalt på att man kan få ett sämre resultat, men då finns det ju fler tester att ta innan man vet mer eller måste bestämma något jobbigt.

• Solen2
    Tiinuli skrev 2018-02-14 22:25:27 följande:

Jag har fått tid till vul nu den 26.2, kommer vara i vecka 7 då. Är inte det lite förtidigt? Kommer man se nånting då överhuvudtaget ? Runsten finns att ser inte hjärtat än?

När har ni gjort tidig vul?

Jag gjorde tidigt vul i V8+2. Och då såg man ett pickande hjärta ganska tydligt.
  • Solen2
    Tiinuli skrev 2018-02-15 08:30:26 följande:

Mm hade hellre väntat nån vecka extra. När gör man kub, vilken vecka?

Vi gjorde kub i v12+0. Min BM ville att vi skulle ha passerar hela v12 innan kub.
  • Solen2
    hanna8911 skrev 2018-03-02 06:55:45 följande:

Hej alla!

Ville höra med er som gjort kub här! När vi gjorde kub förra veckan fick vid hög risk 1/190 (gränsen mellan hög och låg risk går på 200...). Såklart jobbigt för nu oroa mig sig lite över det med. Vi har valt att inte göra fostervattensprov då det ändå föreligger en missfallsrisk. Men då frågade bm mig om det var ivf, ja det var det. Sedan fråga hon om det var frysta ägg? Och då sa jag att ja, själva embryot har ju varit fryst. Så då tog hon ja där. Men kom på att det kanske inte är samma sak? Frysta ägg kanske är om man ev gör äggdonation?

Fick ni denna fråga med?

Fick också dessa frågor. Antar att det är standardfrågor om man gjort ivf. Jag tolkar fryst som att embryot varit fryst. Hade inte en tanke på att det skulle kunna härledas till äggdonation. Då tror jag nog scenariot är helt annat. Då är det ju inte ditt biologiska ägg och borde således påverka kubb resultatet på något sätt.

Ni kanske kan gör NIPT istället för fostervattenprov?
  • Solen2
    kattnos skrev 2018-03-02 06:22:33 följande:

Jag fick börja med järntabletter reda efter första provtagningen och jag blev mycket piggare ganska fort! Sen är det ju jobbigt om man har problem med magen för man blir ju lite hårdare av tabletterna även om det inte utgjort något problem i sig för mig.

Vi bor i hus men har inte heller något eget rum till bebis utan gör ett hörn i vårt sovrum. Får väl se om vi isolerar en av våra sidovindar i framtiden men man måste ju inte ha ett eget rum första tiden :) Än så länge har vi bara köpt bebis första klädesplagg och ska ta över spälsåbg från en vän men snart är det dags att börja kika på de större sakerna som vagn och så. Men jag tycker verkligen att det är en djungel med funktioner, finesser, tillbehör och Gud vet allt så det känns nästan lite jobbigt. Jag vill liksom inte köpa en vagn som ?har allt? om jag inte behöver hälften av grejerna eller om de inte passar just våra behov.

Hur vanligt är det för övrigt med s.k ?död mans grepp? på barnvagnar? Maken tyckte att det verkar vara en bra grej men jag har inte hittat några vagnar som jag förstått haft den funktionen.

Bugaboo har en sådan stropp på sina vagnar som man kan trä runt handleden vid behov.
  • Solen2

Var på RUL idag och såg en fin liten bebis. Allt såg bra ut! Den ville dock inte visa sig så man kunde se om det är en tjej eller kille, dvs låg med korsade ben och benen upp, så vi får vänta på vår överraskning.

• Solen2
    andromedae skrev 2018-04-03 22:49:52 följande:

Går in i 32+0 imorgon onsdag. Mår ok, börjar bli tungt och har lite ont i ryggen och får ont i höfterna när jag ligger på en sida för länge.

Har fått beviljad graviditetspenning pga fysiskt ansträngande jobb, så från igår är jag hemma heltid från jobbet.

Känns konstigt och spännande på samma gång.

Vi har köpt det mesta, jag är dock fortfarande rädd att nåt ska gå fel för honom därinne, men förhoppningsvis är det bara noja.

Har TUL på torsdag så då får vi se honom igen. Det är i alla fall full rulle på honom varje dag.

Vad är TUL?
  • Solen2
    EimearX skrev 2018-05-31 08:37:21 följande:

Hej! Har inte varit så aktiv här men skrev några gånger för flera månader sen och finns med på bf-listan. Blev nyfiken att se hur det har gått för er alla så kikade in. Stort massivt grattis till alla som har fått ut sina guldklimpar!

Jag hade bf i måndags så går på övertid nu. Så tråkigt att bara vänta och vänta. Har inte haft några förkänningar alls men idag har jag lite molande i magen. Hoppas att det är ett tecken på att det drar igång snart. Annars har jag TUL 5/6 och lottas då också i studien. 

Lycka till alla! 

Vad är det för studie?
  • Solen2

Svettas i värmen. 33 dagar kvar till bf.

Har flytt ut på landet till föräldrarnas stuga där det finns badmöjligheter på nära håll.

Och jag som beställt en sval sommar. Funkade inte alls.

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017