• Areeya

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hej alla!

Hoppar också in här från andra tråden.

Jag hade min testdag igår 14/4. Två nästan lika starka streck fick jag på stickan jag fick från kliniken. Och gravid 2-3 veckor på clearblue.

Nu är jag jätteorolig, mina gravsymptom verkar börja avta sig. För en vecka sedan, när jag fick jättesvagt plus på stickan på ruvdag 7 hade jag väldigt ömma bröst. För tre dagar sen mådde jag jätteilla och kräktes på morgonen, tre dar i rad. Idag känner jag nästan igenting :(

Så var det när jag hade ofostrig graviditet förra gången.

Den här gången är min tredje insättning.

Första gången fick jag MA vecka 10, 2-dagars odling, färskinsättning.

Andra gången var ofostrig graviditet trost 5-dagars blastocyst, FET.

Den här gången är 2 st 5-dagars blastocyst, färskinsättning.

Jag är rädd att det kommer sluta illa igen. Gjorde blodprov på ruvdag 10 och fick bara 262.

Känner mig lite nojig nu när jag läser hur era hcg ligger.

• Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-15 20:59:47 följande:

Allt under typ 400 någonting är normalt två veckor efter äggplock! Spannet börjar på typ 5. Så haka inte upp dig på blodprovet.

Vilka symptom har du kvar?

Lite öm i bröstet har jag. Trötthet och konstig smak i munnen också men inte metalsmak som alla andra har.

Har beställt ett blodprov till på måndag. Vi får se hur det blir då.

Ska försöka tänka positivt nu.

Hoppas allt går bra för dig och oss alla här!
  • Areeya
    Nube skrev 2017-10-15 21:56:16 följande:
    Hej och välkommen! Jag har också ofostrig graviditet sist och hade nästan inga symptom, så jag vet oron! Jag är rädd att samma sak ska hända nu igen.

Men som Emsoff skrev så tänk inte för mycket på hcg värdet. På ruvardag 10 kan det inte vara hur högt som helst då embryot har fäst bara några dagar tidigare. Jag tog mitt prov ruvardag 20 och då har den ju hunnit gå upp.

Jag försöker tänka att det är ändå rätt så ovanligt att ofostrig graviditet skulle hända två gånger.. det hjälper lite men inte fullt ut. När har du vul?

Tack Nube!
    Jag har inte fått tid från kliniken än.

Det är inte lätt att låta bli men jag ska försöka ändå :)
    Ha en bra allihopa!

• Areeya
    Elise39 skrev 2017-10-16 08:51:46 följande:

Hej! Ringde kliniken i morse och berättade att jag var orolig. Fick tid på onsdag för VUL. Om de inte ser något får jag komma tillbaka veckan efter. Har inte tagit nytt HCg...blir bara mer deppig. Någon som har gjort VUL i vecka 7 och sett ett litet pickande hjärta?

Med mitt första försök gjorde jag VUL v. 7+0 och såg pickande hjärta. Tyvärr slutade det med MA.
    Enligt VUL som vi gjorde v. 10 för att förbereda oss för NIPT konstaterades att fostret slutade utvecklas 2 dagar efter första VUL, dvs v. 7+2.

Håller tummarna och tår att ni får se lilla hjärtat slår på VUL på onsdag!
  • Areeya
    Elise39 skrev 2017-10-16 10:06:51 följande:
    Välkommen och grattis!
    Mina grav symtom avtog så snart jag slutade med Lutinus. Håller tummarna för att allt går bra denna gång. Satte de tillbaka 2?
    Ja, vi fick tillbaka 2 blastocyster och det var allt vi har den här gången. Lutinus kommer jag ha till v. 12 enligt min läkare.
    Blir det ingenting denna gång får vi försöka med äggdonation istället om vi vill fortsätta.
  • Areeya
    andromedae skrev 2017-10-16 23:13:09 följande:

Hoppar in här. Själva äggplocket gjorde vi i maj i år, men det blev totalfrys pga överstimulering (fick ut 21 ägg varav 5 gick till frysen som 5-dagars). 
    Gjorde vårt andra FET i september och idag i 7+1 var vi på VUL och allt såg bra ut. Jag är dock livrädd för MA så är lovad ett nytt VUL om två veckor (9+1) för att kolla igen.
    Det är första barnet för både mig och sambon, vi är 36 och 34 år. Har försökt i snart tre år och är oförklarligt barnlösa.

Jag förstår din oro. Jag är i samma situation.
    Hoppas allt går bra hela vägen för er och för oss alla.
  • Areeya

Mitt andra blodprov för hcg var 1214 igår.
    Nu kan jag andas ut ordentligt igen :)

• Areeya

Va skönt att höra att allting gått bra för er här.
    Jag får tid för vul den 8 november, då är jag i v. 8+1. En långggg väntan!

Vet ni om det finns någon privat klinik i Uppsala som kan göra vul fast man inte är inskriven hos dem?

Tacksam för svar!

• Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-20 18:34:22 följande:

Jag har första vul 31/10. Vecka 6+4 då tror jag. Ångest och oro som fan. Jag vill inte ta fram bf än. Känns inte som att jag kommer komma hela vägen till bf ändå :(

Det kommer gå bra. Heja!
  • Areeya
    Nube skrev 2017-10-23 09:10:17 följande:

Nu är det två dagar kvar till vul. Vill inte få dåliga besked, hur ska man orka göra om allt i så fall??

Hur mår ni? Jag går in i vecka 9 (8+0) imorgon..

Spännande!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017