• Grytvanten1

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hej!

Jag hoppar också in här, tack Nube för den här tråden! Jag är i samma situation som Emsoff, jag har testdag 20/10 men plussade redan i lördags (rd 5). Dagen innan hade jag testat negativt så jag visste att det inte var Ovitrellen ???? Sedan dess har plusset blivit starkare och starkare och jag har nu passerat BIM utan några tecken på tant röd.

Är så sjukt glad - men också medveten om att det är tidigt än... Håller tummarna för oss allihop nu så att de små liven sitter rätt och stannar kvar!! ????

• Grytvanten1
    Emsoff skrev 2017-10-13 20:19:10 följande:

Hur många dagars ägg fick du in?

Jag fick tillbaka en 5-dagars blastocyst. Började må illa och uppvisa graviditetssymptom redan rd 2/3. Men jag tänkte att det sannolikt var lutinuset som spökade. När jag blev gravid naturligt för ett par år sen (ledde till ett av mina två utomkvedshavandeskapen) så visste jag det redan 3 dagar efter befruktning (bland annat på grund av illamående) och jag hade då ovanligt höga hCG nivåer - så det skulle ju kunna vara en förklaring.

En vecka efter ET svällde min mage och jag har sen dess SJUKT svullen mage (kan inte ha byxor...). Kliniken är lite orolig för överstimulering men tror att det kommer lägga sig. Men nu har det varit i fem dar och jag håller på att bli TOKIG!! Har varit sängliggande ett par dar pga detta. Nån mer som har så??

Hur många dagars ägg fick du tillbaka, Emsoff?
  • Grytvanten1
    Emsoff skrev 2017-10-13 22:13:58 följande:

3 dagars. Min mage är också svullen. Och varenda gasbubbla i magen känns som en kniv. Får gå rätt sakta för att det inte ska skumpa för mycket i magen liksom. Men jag klarar att jobba och så. Är bara så öm i magen, molvärk också, att jag mår illa av det.

Usch, det där känner jag igen ???? När ska den svullna magen lugna ner sig, någon som vet??

Annars har mina graviditetssymptom (illamående, trötthet, ömmande bröst osv) minskat de senaste dagarna, vilket såklart skrämmer mig... Man är ju liksom aldrig nöjd ????
  • Grytvanten1
    Nube skrev 2017-10-13 22:21:34 följande:

Hej! Grattis och välkommen, kul att du hittade hit :)

Var detta första IVF som ni gjorde? Vad fint att ni lyckades! Hoppas att flera och flera joinar oss :)

Jag blev gravid efter IVF nr. 2 och hoppas nu att allt går bra! Jag har inte haft så svullen mage som du har, låter jobbigt!

Tack så mycket! =) Ja, det här var vår första IVF och vi är såklart jätteglada och ödmjuka över att det tog sig direkt! =D Vi har i ärlighetens namn inte haft problem att bli gravida (gravida första månaden 3 gånger nu) - men vi har ändå haft vår resa. Två sent upptäckta utomkvedshavandeskap och sen precis när vi skulle starta IVF så visade det sig att jag hade cancer. När jag sövdes för den operationen så visste vi inte om jag skulle vakna med eller utan livmoder. Så vi har så oändligt mycket att vara tacksamma över nu när vi äntligen sitter här och har fått starta IVF och fått se ett plus på stickan! =)

Kul att det tog sig på ditt andra IVF försök, Nube! Nu håller vi tummarna!!! Jag har följt dig i den andra tråden (vi som startar IVF hösten 2017) och hoppas så mycket att det blir en liten bebis för dig nu!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017