• galadriel80

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Nube skrev 2017-10-04 17:51:52 följande:

Jag har själv plussat för ca 1 vecka sedan efter IVF nr. 2. Gjorde första IVF i maj men det slutade i missfall. Hoppas att det går bättre denna gång!

Jag har inte jättemycket symptom och är lite orolig.. är på v. 5+1 nu.

Hur mår ni andra?

Hej :)

Jag mår relativt bra måste jag säga, är på 5+3. Blir lätt väldigt andfådd och yr emellanåt när jag reser mig fort. Brösten ömmar mer än vanligt. Mår inte speciellt illa, men har förhöjt luktsinne.

Håller tummarna att det går bättre för dig denna gången och oss alla att det blir positiva vul.
  • galadriel80
    Nube skrev 2017-10-08 18:35:26 följande:

Tack :) Och välkommen hit! Jag har också ömma bröst och blir andfådd lätt men annars mår jag bra också. Lite tröttare än vanligt kanske.

När hade du äggplock? Jag har räknat att jag är på 5+5 men du plussade ju innan mig så det kanske inte stämmer. Jag hade äggplock den 12 september.

Tack :)

Jag hade äggplock 13/9 och kan nog vara jag som räknat fel, jag kan vara på 5+4.

Jag är väldigt svullen långt ner i magen vissa dagar men inte de senaste 2 dagarna. Man blir verkligen orolig för minsta lilla ändring, men msn kan ju inte göra något mer än att leva hälsosamt. Kram
  • galadriel80

BF datum <3

Ijo, 3/5-18

Vinterbebis12, 13/5 -18

Mm79, 24/5-18

Milli07 1/6-18

andromedae, 3/6-18

Nube, 5/6-18

Galadriel80, 5/6-18

Anki7, 12/6-18

• galadriel80

Hej alla!

Hoppas ni mår bra.

Jag är i vecka 13 nu och har mått illa konstant sen vecka 5. Men annars går allt bra.

Vi var och gjorde kub test i dag och allt såg bra ut, hjärtat slår och den har växt som den ska. Men vi fick riskbedömning mellan på kromosom 21. De andra var det lågt på. Så därför gav jag ett blodprov för att undersöka vidare.

Är det någon annan som har erfarenhet av ett kubtest som inte ger låg risk på allt?

Kram kram

• galadriel80
    Nube skrev 2017-11-27 11:33:15 följande:

Vad bra att du kan lämna ytterligare prover nu, är det nipt nu gör nu då? Det behöver ju inte betyda att nåt är fel men ändå skönt att få veta. När får du resultaten? Hoppas allt är bra!

Ja, precis, det är NIPT, får svar denna veckan förhoppningsvis. Kommer ett brev om det är positivt. Om det är negativt svar ringer de och då är nästa steg fostervattenprov.

Annars är allt bra, illamåendet helt borta nu from v 14 :)

Hur mår du?
  • galadriel80

BF 2018 <3

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Andromedae 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Emsoff 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

BettyBoop81, 16/8

• galadriel80

Hoppas det drar igång för dig snart nu då!

Jag hade värkar hela fredagsnatten, 1 var 10:onde minut som varade ca 1 minut. Ringde förlossningen som sa jag kunde ta maxdos med alvedon om det var jobbigt eller komma in om det var för smärtsamt. Men det avtog på lördag fm. Sen började det igårkväll igen ännu starkare och med 8 min mellan. Hade tid hos BM imorse och som tur är kunde hon göra en undersökning för att se vad som hänt. Jag är öppen 1 cm och hon sa att hon höll fingrarna ett tag så nu är det 2 cm. Har haft värkar till och från i dag, 1 i timmen typ, skönt att sova lite :) Så nu hoppas jag det drar igång rejält i natt eller i morgon.

Kram och lycka till. Blir roligt att läsa hur det gått sen.

Nube skrev 2018-06-04 09:21:01 följande:

Bf idag och har lite känningar i magen sedan inatt men inget jätteont mest bara tryck och obehag. Har dock inte kunnat sova sedan kl 3 inatt.. nu fixar jag hemma lite och väntar med spänning hur det utvecklas. Troligen är det bara förvärkar. Hur mår ni andra?

• galadriel80
    Mm79 skrev 2018-06-02 13:28:30 följande:

Tack, det gick bra, fort och intensivt. Inte som jag tänkt mig direkt :) var fullt öppen när vi kom in. Tur att vi hade nära till sjukhuset. Hans hjärtljud var lite upp och ner, vart lite bråttom att få ut honom , visade sig navelsträng som satt runt halsen.

Stort grattis!!! :)

Jag har gått igenom två nätter med värkar nu. Men vantar dagtid. Är öppen 1cm så nattens onda värkar har inte varit i onödan konstaterade bm i morse :)

Hur kändes dina värkar när du bestämde sig för att åka in?
  • galadriel80
    Mm79 skrev 2018-06-04 20:51:44 följande:

När dem sa att kom in på kontroll, då hade jag värkar som kändes i korsryggen och magen i ca 45 sek och ca var 7e minut. Kunde nästan prata igenom dem och vara rörlig. Dock visade det sig på kontrollen att det var endast 1,5 cm öppen. När jag kom in några timmar senare för andra gången då trodde jag att mitt bäcken / korsrygg kommer explodera i små bitar, jag kunde varken ligga, sitta eller stå... gjorde fruktansvärt ont. Men då var jag full öppen, ska tilläggas.

Tack så hemskt mycket för svar!

Då vet jag att det även kan gå så fort. Har pratat med förlossningen nu och väntar hemma lite till. Känns inte nära ännu.

Lycka till med den lilla nu!
  • galadriel80
    Nube skrev 2018-06-04 21:11:26 följande:

Vad roligt att du också har värkar nu! Hoppas sambon är hemma när det väl händer. Vi har fixat och packat resten nu ifall vi måste åka in under natten eller imorgon. Svårt att veta om värkarna är på riktigt eller om kroppen bara luras...

Ja samma här vissa lite mildare och vissa gör ont så ja gråter och inte vet riktigt vart jag ska ta vägen. När det bara kommer sådana och de är tätare åker vi in :) Nu ska jag kolla så bebisen rör sig som vanligt, har glömt bort det lite mellan smärtan.

Hur känns det för dig nu?
  • galadriel80
    Nube skrev 2018-06-11 04:51:44 följande:

Hur har det gått för dig? :)

Hej! Han är här nu vår lille pojke <3 Sådan lycka! Han kom på utsatt dag, 6/6. Allt har gått bra, både förlossningen o nu efter. Amningen är i gång och han är välmående.

Hur går det för dig?

Stort lycka till! Går in här då o då och kollar vad som händer! Hoppas du kommer igång snart!
  • galadriel80

Tack!!!

Ja det låter som din lilla snart är här nu! Håller tummarna att allt går bra! Det gör det, bara man tänker att det ska göra det.

Förlossningen var överlag väldigt bra. Personalen var så oerhört proffsig och jag kände mig så trygg i deras händer! Det tog väldigt lång tid. Kom in 09.00 den 5/6 och han var ute kl 04.30 den 6/6. Och jag kunde inte behålla någon mat jag åt under tiden så jag var ganska svag i kroppen. Men fick dropp för att få energi. De hade stenkoll när jag skull krysta o inte och därmed minimeras ju skadorna på underlivet vilket ju är viktigt för framtiden. Så jag kan ändå tänka mig att föda igen. Nu har man ju erfarenheten så andra gången blir nog lättare på så vis.

Stort lycka till nu och skriv hur det gick sen när du har tid :)

Nube skrev 2018-06-11 15:17:28 följande:

Stort grattis! Vilken lycka, verkligen :) Hur var förlossningen?

Det går helt ok för mig, bf +7 idag och det verkar som sagt hända nåt.. slemproppen fortsätter att lossna, trodde att vattnet hade gått men det var bara en vattning flytning. Det har kommer lite blod också under morgonen och värkar har jag också haft under dagen, dock inga regelbundna men ändå. Så jag tror och hoppas att inom några dagar är bebisen här :)

• galadriel80

Å vad skönt att höra! Stort grattis och njut du också :)

Nube skrev 2018-06-13 17:39:15 följande:

Det låter som att vi har ganska liknande erfarenheter. Jag är också SÅ nöjd med personalen, det var helt fantastiska! Men det tog så lång tid, totalt 48 timmar från att slemproppen gick tills att hon var ute. Men jag är ändå nöjd och jag fick inte heller så mycket skador, bara lite bristningar. Otroligt hur mycket vi kvinnor orkar!

Grattis igen och njut! :)

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017