• vinterbebis12

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hoppar gärna in här. Jag är i vecka 9. Mår väldigt illa och det började för ca två veckor sen och blir värre och värre. Brösten har dock slutat ömma. Såg ett tickande hjärta på VUL förra veckan. Det här var min 11e insättning (totalt fyra färskförsök) och blir vårt tredje barn.

• vinterbebis12
    Nube skrev 2017-10-05 08:36:34 följande:
    Välkommen :) och grattis! Ni har också haft en lång resa. När är du beräknad? Och vad skönt att allt såg fi t ut på vul :)
    Tack ???? BF 14/5. Det tog fem IVF-försök att få till barn nr1. Vi försökte totalt två år (först på egen hand och sen via IVF). Barn nr 2 gick på första IVF-försöket precis när jag slutat amma ettan och nu fem försök för att få trean vilket vi var inställda på.
  • vinterbebis12
    Nube skrev 2017-10-05 08:36:34 följande:
    Välkommen :) och grattis! Ni har också haft en lång resa. När är du beräknad? Och vad skönt att allt såg fi t ut på vul :)
    Såg att du är i vecka 5. Jag hade nästan inga symptom då. Tar du lutinus? Var det ett färskförsök eller ett FET?
  • vinterbebis12
    Nube skrev 2017-10-05 09:25:19 följande:
    Vad fint att ni väntar på ert tredje barn! Men ni har fått kämpa!

Skönt att höra att du inte heller hade många symptom under v. 5. Jag tar lutinus nu fram till vul den 25 oktober. Detta var vårt andra IVF och vi gjorde färskförsök. Jag har låg amh och har inte fått nåt till frysen. Vårt första försök var i januari men vi fick avbryta pga kysta. I april gjorde vi nytt försök och jag plussade i maj men vul i juni visade att det fanns inget foster trots att allt var bra annars. Nu är jag rädd att samma sak ska hända på nytt men försöket tänka att det är rätt ovanligt.
    Förstår att du är orolig men tror att allt är som det ska. Som du säger borde risken att det ska hända igen vara mycket låg. På vilken klinik gör ni försöken? Hoppas tiden fram till 25/10 går snabbt.
  • vinterbebis12
    Elise39 skrev 2017-10-06 12:23:26 följande:
    Vi vill göra både KUB och Nipt. Ska ta upp det på inskrivning (mvc). Enligt BM så görs Nipt från vecka 10 och Kub från vecka 12.
    Kommer ni göra ultraljud innan NIPT. Vi kommer nog göra NIPT men tycker väntetiden för att få svar är väldigt lång (två veckor) med tanke på vad man betalar
  • vinterbebis12
    vinterbebis12 skrev 2017-10-06 21:56:59 följande:
    Kommer ni göra ultraljud innan NIPT. Vi kommer nog göra NIPT men tycker väntetiden för att få svar är väldigt lång (två veckor) med tanke på vad man betalar
    Skulle varit ett frågetecken efter första meningen
  • vinterbebis12
    Elise39 skrev 2017-10-06 22:07:44 följande:
    Vi kommer göra VUL i vecka 8 på kliniken. Sen vet jag faktiskt inte. Jag tänkte höra om alla detaljer vid inskrivningen.
    Jag har redan gjort VUL men tänkte på det ultraljudet man brukar göra i samband med KUB. Ska till mvc på tisdag och ska bestämma då hur vi går vidare.
  • vinterbebis12
    Nube skrev 2017-10-09 21:05:05 följande:
    Ja, jag fick svaret idag och värdet är typ samma som förra gången...lite lägre då jag tog provet en dag tidigare. Jag ska nog ta ett nytt prov och se om/hur värdet ökar.. dessvärre känns det inte så lovande även om värdet är inom referensintervallet. Men så var det förra gången också och det slutade ju illa.

Hur mår ni andra?
    Håller tummarna. När gör du VUL?
  • vinterbebis12
    Nube skrev 2017-10-11 21:31:05 följande:

Jag fick mitt andra resultat från werlabs nu och värdet låg på 9620 så den har ökar precis som den ska! Läkaren har skrivit att utvecklingen är normal. Sist fick jag lägre resultat andra gången trots att jag tog provet två dagar senare än nu. Vilken lättnad! Mycket kan hända och det kan fortfarande vara ofostrig men jag känner mig lite mer hoppfull nu!

Åh underbart! Jag tror det kommer gå bra
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017