Potträning och barn son håller sig - hjälp!
Jag har en dotter på snart tre år och det känns som att vi kommit snett. Vi har inte gjort någon tidig potträning utan började introducera det hela under sommaren. Det gick ganska bra, det kom i pottan någon gång och ibland i gräset. Nu har hon dock tvärvänt och vägrar vara utan blöja och vägrar på på pottan. Jag upplever att detta till stor del beror på att hon håller sig från att bajsa och att pottan hämmar hennes försök att hålla sig. Det har även blivit som en fix idé att pottan enbart är något negativt och jobbigt.
Angående potträningen tänkte jag som så att hon helt enkelt inte är riktigt redo och att det får ta sin tid. Problemet är bara att hon håller sig från att bajsa när hon har blöja. I somras när hon pottränade så kunde hon inte hålla sig utan bajset kom när det kom.
Jag vet helt enkelt inte hur vi ska komma vidare. Bvc säger att det är fullt vanligt att barn i den åldern håller sig och har skrivit ut tarmreglerande som hjälper si sådär.
Så just nu står vi och stampar med en flicka som varken vill bajsa eller gå på potta och jag vet verkligen inte i vilken ände jag ska börja med. Hon är vår förstfödde och det känns som att vi misslyckats med så mycket och att vi har gjort för stor grej av alltihop :(
Någon som har några tankar eller tips?