• YaseminL

Följas åt till ett plus!

Trullis82 skrev 2018-06-28 09:06:53 följande:

Hej på er!

Då jag själv e så osäker på att jag verkligen skulle vara gravid så gjorde jag inget CB test utan det fick bli ett RFSU early.

Som såklart var negativt.

Har ingen vetskap om dessa test men tänker att vore jag gravid borde det i alla fall blivit ett svagt streck eller tänker jag helt fel?

Någon som har vetskap om detta test?

Håller med ovanstående! Inte hört särskilt bra om dom Fortsätt hoppas sålänge du inte har någon mens. Kram <3 
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-06-07 14:14:16 följande:
    Kroppen får ta hand om det själv. Går ju inte att skrapas eller ta tabletter i detta läget, för då riskerar man det andra fostret.

Spännande med rul! Lycka till!

Jag tror att datumet blir någonstans mittemellan, för jag är rätt säker på att ägglossningen var senare än jag trodde.
    Här skrivs inget! Hur mår du? Hur går det i graviditeten? Tänker på dig! Jag är i v24 nu och han mår så bra där inne i magen. Vi längtar så mycket efter honom nu.Kram! 
  • YaseminL
    Let it Rain skrev 2018-07-24 14:36:20 följande:

Tänkte bara uppdatera om att jag födde en liten flicka i natt. <3

Håller alla tummar för er som antingen plussat eller kämpar för ett plus.

Stort grattis!! Så härligt! Jag väntar mitt första barn, en liten pojke. v24 nu. Tiden går så fort! Så härligt! Nu längtar vi som bara den. Längtar inte direkt mindre av att läsa att du fött din tös nu. <3 Kram 
  • YaseminL
    Sommaren12 skrev 2018-07-24 21:42:57 följande:
    Hej! Har inte varit i denna tråden på väldigt länge nu men måste va ödet att jag in just idag när du fått din lilla. :) Stort grattis!! Jisses vad 9 månader går snabbt ändå. Njut nu av pyret.

När jag ändå är här kan jag ju uppdatera med att jag vi fortfarande försöker. :( Plusset har inte kommit än. Jag ger det året ut sen är det nog. Det är väldigt tufft detta.

Kram på er och lycka till både ni som längtar efter plus och ni som väntar på bebisars ankomst. :)
    Hej sommaren12! Längesen man såg något från dig. Har ni börjat få hjälp eller ni vill helst försöka själva? Hoppas ni får ert plus innan årets slut. Många månader kvar! kram 
  • YaseminL
    Trullis82 skrev 2018-08-14 11:51:22 följande:

Över 140 säger man är en flicka o under pojke. På mig stämde det väldigt bra...

Min är en pojke och hans hjärtslag har legat stadigt över 140 hela tiden sparkar som in i där inne och mot dopplern han med så fort en doppler kommer i närheten haha!!
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-08-26 01:30:40 följande:

Vecka 20 nu. Har gjort RUL, och fått veta att jag väntar en pojke

Stort grattis!! Jag går in i v 29 nu och min bebis är ju också en pojke. Vi var på 3D ultraljud idag. Så himla mysigt. Längtar extra mycket efter honom nu. Han är så fin! Lycka till. Kram
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-08-26 22:24:17 följande:
    Tack!
    YaseminL skrev 2018-08-26 21:12:54 följande:

Stort grattis!! Jag går in i v 29 nu och min bebis är ju också en pojke. Vi var på 3D ultraljud idag. Så himla mysigt. Längtar extra mycket efter honom nu. Han är så fin! Lycka till. Kram

Tack! Vi funderar lite på 3D ultraljud också, vore spännande!
    Det var jättemysigt!! Så mer verkligt nu och vi är så kära i honom <3 
  • YaseminL
    Trullis82 skrev 2018-09-06 09:19:03 följande:
    Tack snälla du..... jag hoppas så att den vill hålla sig kvar nu o växa till en fullt frisk bebis......

Men du, jag undrar en sak...... när det står gravid 2-3 v, vilken vecka e man i då?

För enl appar jag fyllt i så e jag i v 4+1 alltså v5
    När det står v2-3 är du i v4-5 <3 
  • YaseminL
    Trullis82 skrev 2018-09-08 08:52:24 följande:
    Pratade med min läkare igår o frågade det samma o han sa att jag skulle räkna från ägglossningsdagen. Så då är jag idag på dag 18 så lite mer än v2.

Ska träffa honom för ul under oktober

Så vad jag förstod så ska jag inte boka tid hos bm förens efter det
    Okej... I vanliga fall räknar man från mens men du kommer ju inte kunna se något på ul förrän vid v6 kanske därför han säger så. För räknar man som man gör i senare graviditet så är du i v 4-5 (från mens). Men som sagt - du kommer inte kunna se något på VUL än utan det är bra att ni inte ska göra VUL förrän i oktober <3
  • YaseminL
    Saima17 skrev 2018-09-08 09:49:11 följande:
    Ja va på jätte tidigt vul å man ser iaf en gravid säck. så jo man ser om d e början på nåt.. Men man ser inget hjärta eller nå sånt. så att säga att man int kan se nå e eg fel.. ja hjärtat ser man först v6 men no ser man om nå e på väg att börja bildas.
    Ja, man ser en gulsäck men för det behöver inte det betyda att där är ett foster (kan vara en ofostrig graviditet) Därav att många läkare inte rekommenderar VUL förrän v6+! 
Svar på tråden Följas åt till ett plus!