• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

johannastroberg skrev 2018-05-30 18:08:29 följande:

Åh, haft molvärk (mensvärk) sen i söndags/måndags nu... Hade äl för exakt en vecka sen & tyckte ändå vi passade på rätt bra. Har bim onsdag nästa vecka & brukar aldrig ha värk så långt innan mensen är beräknad. Känns som det rinner till & att den kommer när som :( är så rädd för det. Vågar samtidigt inte hoppas att det kanske tagit sig...

Du har ingen bild? :) CB är ju kända för spök, jag har själv fått det, men såklart kan det ju också va ett tidigt plus. Hoppas!
  • Sommaren12
    johannastroberg skrev 2018-05-30 21:56:04 följande:

Är det bara early som är kända för spök? Har plussat med cb plus innan & alltid tyckt dom varit på pålitliga & hört mycket gott. Tyvärr har jag ingen bild, det är jättesvagt & svårt att få med. Men det är där. Även min sambo såg det som överlag är en mycket skeptisk människa ;) det som också gör att jag håller fast vid hoppet är att det syntes när jag bröt det, vilket det inte gjorde senast.

Jag tror det är alla CBs tester med blå streck men i synnerhet early. Men det låter som sagt lovande för din del ändå. Vänta ett par dagar innan du testar igen så borde det synas tidigar isf.
  • Sommaren12
    Anonym (M) skrev 2018-05-31 10:26:24 följande:

Va kul o läsa era historier hur det går!

Vi har kämpar länge är 30 plus.. bim imorgon men är nog skengravid :/ Har tidigare känt mig gravid men ack så fel jag har haft.. :) Denna gång har jag dock haft riktigt ömma bröstvårtor sedan ägglossning. Helt sjukt.. Känner både att mensen är på g en samtidigt inte. Har ett barn sedan innan men hon är så stor så jag kommer knappt ihåg.. Åh så jobbigt. Hur tar ni er förbi neg svar gång på gång?

Hej! Jag är 32 och försöker med med andra barnet. Min dotter är snart 6 år. Har försökt nu i 7-8 månader. Alltid lika tufft när mensen kommer. För mig hjälper det att inte hålla på att testa innan bim. Ställa in mig på negativt. Det hjälper i alla fall lite grann... Annars är mensens första och andra dag rätt mörk och sen kommer jag på fötter igen och blickar framåt. Njuter av att jag får dricka vin och äta vad jag vill i en månad till ;)
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-05-31 11:12:52 följande:

Åh ja e helt ärligt lite avundsjuk på dj som får dricka vin.. haha d saknar ja helt klart mest.. Men va ju super härligt att få höra hjärtslagen igår. men vi sku fira d me oxfilé igår.. å oxfilé utan rödvin e ju lite plattfall.. haha.. tur i oturen så hölls int oxfilén nere heller så jätte länge.. så va ju gott medan d vara ;) oboy, vitt bröd m skinka.. d hålls.. superdiet liksom.. haha..

Usch det låter ju inget vidare det där. :/ Du ska inte ringa och höra om några tabletter eller så du kan få?
  • Sommaren12
    Anonym (M) skrev 2018-05-31 16:56:13 följande:

Ja vi ligger nånstans i det tidsspannet med. Försöker tänka att det är bara föreningar till mens man känner men jag önskar att jag kunde släppa lite mer som du. Jag var också nere i nån dag men det går över men det är framförallt väntan som är värst. Vi har svårt att få till varannan dag..

Vi har också svårt att få till det. Det är ju betydligt mer komplicerat med det nu än med första barnet! Vi har missat äl flera gånger. :/
  • Sommaren12

Jag var mycket i testträsket innan. Testade med early så fort det var möjligt. Känns som jag blev smått galen av det. Efter att ha försökt i 7-8 månader nu har jag liksom gett upp lite inombords. Jag vågar/orkar inte hoppas längre eller utsätta mig för de där besvikelserna i onödan så nu testar jag bara om mensen inte dykt upp på morgonen vid bim. Har märkt att trots negativa resultat så litar jag inte på testen, tänker att jag testat för tidigt, ägget kanske inte fäst osv. Så det är liksom meningslöst.

Jag har en dotter men trodde inte jag skulle få fler barn då sambon absolut inte ville. Har varit fem riktigt tuffa år för mig då jag aldrig riktigt kunnat acceptera det. Alla år har gått åt till att hoppas att han ska ändra sig, man hör ju att män ofta gör det, men inte min. Därtill allas undran när vi ska ha vårt andra, folk tar det för givet att kommer en så kommer två, och så har jag sett alla skaffa både tvåan och en del trean. Fick stänga ner IG några månader när jag inte orkade med fler bebisbilder och vi gick även i terapi ang detta med barn. Till slut har min sambo ändrat sig, det är dock inte så att han längtar efter en till, han är nöjd som det är men han har väl insett hur viktigt det är för mig och därför för oss och vårt förhållande. Därför är det ytterligare frustrerande att nu när vi försöker så tar det sig inte. Vi har dock missat många äl, inte legat på optimala datum och så. Men har man väntat i evigheter redan så vill man ju att det ska ta sig direkt... Dottern blev till på andra försöket.

• Sommaren12

Känner mig lite deppig idag. ÄL+6 och känner ingenting. Kan ju va helt normalt men man vill ju känna NÅGOT liksom... 

Jag tempar inte regelbundet eller på rätt sätt antagligen, har inte NC eller nåt sånt, men jag brukar stickprovstempa lite mellan ÄL och BIM och jag har legat på 37,4-37,5 alla dagar men idag var det 37,2. Oavsett hur man tempar så borde jag väl inte få en sån dipp om jag vore gravid? Tempar mig alltid direkt när jag stigit upp. 

Nu känns det som jag väntar mens och inte plus... :( Bim på söndag.

• Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-06-04 17:35:45 följande:

Ja håller sååå tummarna för dj!! ligger här på soffan da ut å da in å mår så sjukt dåligt. sambon åker imorron. då ska ja va ensam i 2 veckor. kan just å just sätt mj i bilen å köra t butiken 2km utan att spy. som tur e så vet sambons mamma pappa å brorsa om lilla larven fall nå händer å d vet att ja mår super dåligt. men ja ska hålla alla mina å larvens små tummar å tår för dj.. <3

Tack! :) Usch jag är inte avis på spyandet! :/ Skönt att det finns stöttning om det behövs.
    Fröken Rabarber skrev 2018-06-04 17:36:38 följande:

Förstår att det känns deppigt, men ta inte ut det i förskott. 37,2 låter som att det fortfarande är över medellinjen, så det räknas inte som en dipp. När det är dipp så är det under medeltemperaturen och kan fortfarande tyda på graviditet då det kan vara att kroppen markerar när ägget fäster. Du ska ta tempen före du går upp ur sängen, annars är inte temperaturen tillförlitlig.

Tack! Ska försöka sluta tempa. Jag gör ju ändå inte rätt. Men tänkte väl att även om jag gör fel så borde det väl va jämförbart om jag tar tempen samma tillfälle varje morgon? Jag går liksom raka spåret fem meter till termometern när jag vaknat, hur mycket kan tempen hinna juxa haha?

Jaja. Idag har jag känt mig lite skum nere i magen. Men det är väl bara en fis på tvären eller något.

Blev kallad på intervju för ett jobb i morgon, vill så gärna ha det, hoppas hoppas!!
  • Sommaren12
    nist skrev 2018-06-04 22:28:35 följande:

Alltsååååååå blir tokig på mig själv, denna längtan och väntan.. 16 juni känns som en evighet bort. Försöker inbilla mig att "du kan aldrig bli gravid på första försöket" men hjärnan är kaos.

Varför blir man så här knäpp? :'D

Du blir så knäpp för att du vill detta så mycket. Jag är likadan. Jag brukar gå och lägga mig tidigt mellan äl och bim för att få dagarna att gå haha. Håller tummarna för dig!
  • Sommaren12

Nu vill jag veta hur ni mådde mellan äl och bim?!

Jag har inte känt någonting förrän start igår som var ÄL+6. Jag har en skum känsla i magen liksom, känns som väldigt dov mensvärk, typ spänner lite där nere och så mår jag lite lätt illa när jag har ätit. Inte alls så jag tror jag ska spy men känner mig liksom skvalpig i magen typ. Man vågar ju knappt skriva detta för då jinxar man väl men känner inte igen den här känslan från tidigare cykler. Dock fortfarande inställd på att mensen kommer på söndag, jag vågar ju inte tro annat. SÅ rädd för att bli besviken pga mina dumma förhoppningar.

Svar på tråden Följas åt till ett plus!