• Saima17

Följas åt till ett plus!

Sommaren12 skrev 2018-03-19 19:54:02 följande:

Men gud va alla är på dig! :O Det är jobbigt när alla ska ha ögonen på en. Varför kan inte folk räkna ut att det kan va känsligt? :( förstår att det känns hopplöst. Hoppas verkligen ni kan börja få bra hjälp nu på ons. Eller vet du vad det bwsöket innebär? Kram!Får med dåligt samvete. Är eg inte sur på min sambo heller men jag har ändå vårit tvär mot honom idag. ?Nu får du skärpa dig? sa han och det hjälpte inte honom direkt, det mest nedlåtande sättet att säga till någon på så nu har jag låst in mig i badrummet, tar ett bad och tjurar fast jag inte vet varför. Tror inte det är några gravidtjurigheter i alla fall, som sagt så är det ännu för tidigt för symptom. Så jag är nog bara en bitch idag helt enkelt.

Skönt att ni kan relatera. Vet inte vem jag skulle dela detta med annars. :)

Vi e ju i d "skedet av livet" när d SKA hända alla tar d så självklart..

Ja antar att ja får svar på alla prov å att dom kommer gå upp i fiffin m ultraljud å se..

Ja ja hoppas verkligen att man snart kan få säga att d e på g lr att d int alls går.. E jobbit å låsas va så hemlig..
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2018-03-20 22:07:08 följande:

Det är stor skillnad mellan monitorn och Clearblues digitala, så det tror jag absolut. :)

Ja har monitorn.. Den gång ja fick ägglossning (max) hade ja 6 lr 7 dagar hög.. Numer har ja 20 dagar hög å aldri maximal
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2018-03-21 08:01:11 följande:

Så ska det ju inte vara. Har du sökt läkarhjälp? Jag tänker att det kanske är så att du behöver tabletter som ger ägglossning.

Ja vet.. E d ja försökt förklara men folk säger åt mj att int stressa, sova bättre å äta bra så ordnar d sj.

Jo ja va idag t bm.. Hon sa att man ska försöka 1 år.. Men sen iom min blodpropp å Chrons så sku vi vänta några månader t efter sommaren å sen se..Hon hade int rätt att skriva ut clomifen. Men ja ringde t privat mottagning direkt ja kom hem å fick tid 13/4 för att få clomifen utskrivet.. En dyr kvinnoklinik men en bekant går dit å hon sa att d e som ett spa när man kommer dit.. Hellre betala å få igång allt nu än att vänta 7 månader innan kanske börja få hjälp..
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2018-03-21 22:01:50 följande:

Tycker att du gjorde helt rätt i att kontakta den kliniken. Hade själv resonerat likadant.

Har hört flera berätta om utebliven ägglossning som de sen fått bukt med med hjälp av tabletter och sen blivit gravida, så jag håller tummarna för att det hjälper dig.

Hjälp får ja absolut där.. Dom var väldigt måna om mig reda då ja ringde idag å förklarade.. D va samma bm idag som to ut min spiral i oktober. Idag sa hon: d e normalt att d tar upp t 1 år efter spiral.. Men så lät d int den dan ja to ut den.. Då va d: hoppas vi ses om nån månad..

E så arg att hon ändra sin story idag
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-03-23 06:10:19 följande:

Jag är skitdeppig nu. Har inte känt nåt mer molande men vaknat vid 5-6 varje morgon några dagar nu och drömt väldigt intensiva drömmar. Sån var jag när jag var gravid senast så fick för mig att gå upp och ta ett tidigt-test. Men alltså det är tvärblankt! :( bim-2 idag. Och testlagrets ska man ju kunna ta från äl+7 (är äl+9 för mig) så nu är jag ledsen. Hoppades så mycket på denna gång, fick tråkiga besked om en annan grej i veckan som påverkat mig mycket så hade liksom varit fint med lite ljus i tunneln. Ingen december-bebis dådå. Hoppas mensen kommer snart då. :(

Usch känner me dj.. <3 Här va d mensvärk igår.. Ingen mens men idag börjar d visa sj me lite ljusrosa flytningar.. Fast borde va först på sönda men.. Ju tidigare desto bättre.. Sambon kommer hem på torsda.. Men vet ju att d int blir nå för oss förrän tidigast kanske maj.. Beroende på hur effektiva pillren e å när ja ska börja me dom.. Hitta min dröm barnvagn på fb loppissida t kanonpris.. Så tänkte att sambon säger ja ska va positiv å så så nu står ja i kö på den.. Hoppas så att den blir vår.. Även om d kanske e länge tills vi behöver den.. Men känner att den här får ja int missa.. Ha int sett nån t salu förr av den modellen här.. Å exakt rätt färg.. Känns som d e meningen att vi ska ha den.. Snart e d båda vår tur. Håller tummar för oss. Försöker hålla modet uppe..å hålla masken.. Får lipa sen när mamma åker hem.. Har fortfarande armen åt helvete ortoped igen på tisda.. Får domen då om operation eller nä..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-03-25 12:29:29 följande:

När mensen ska komma, varför kan den inte bara komma då?! :( Testade tvärblankt på bim-2 (i fredags) och nu idag på bim fick jag ett infall och testade igen fast inte med morgonurin och det hade nog inte ens gått två timmar sen jag kissade senast och med en kopp te emellan haha men det var också tokblankt. Testlagrets tidiga tester. Borde ju visat något supersvagt åtminstone om jag varit gravid. Mensen syns inte till det minsta och jag har fortf lite gravidsymptom och högre temp än vanligt. Men testen kan väl inte ljuga?! Min lutealfas är väldigt konstant. Har varit 12 dagar varje gång det senaste halvåret och jag kände ju ägglossningen supertydligt denna gången så mensen borde verkligen komma idag. Jag vill bara ha den NU så jag slipper bete mig som en idiot! :(

alltså ja ..ja vet int.. ja sku ha fått mens idag..i torsdags fick ja såååån mensvärk..lite lite rosa på pappret..tänkte nu kommer den..inget mer..fredag..lite lite blodbladad flytning.. inget mer..i lördags..såååån mensvärk.å samma..lite blodblandat..så tänkt ja..idag /söndag) kommer den..nope..int ett spår av mens..va e d här??!?!? haft sån pms..lr så irriterad för minsta lilla min mamma sagt lr gjort..tappat trådarna totalt... fast ja vet att ja int haft nån lh stegring så blir ja å fundera..men ja borde int..nåja..får annat å tänka på imorron..ska skjutsa mamma t bussen å sen fara å se på min dröm vagn..jo jätte tidigt kanske..men den fanns t toppen pris så ..nångång ska d väl va vår tur att få ha nåt å skuffa runt i vagnen.. min kommun ha tom gjort så att dom ha lagt undan pengar i budgeten så att alla familjer som får barn inom i år eller nästa år får 1000? (10 000kr). bara föra att d e så få barn som föds..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-03-25 20:16:17 följande:
    Usch ja för den här väntan och våndan! Du har inte tagit ett test? Mysigt att titta på vagn. Det kommer ju bli barn till slut så varför inte?! Hade jag med om min drömvagn dykt upp till kappris!

Jag har gått och väntat på mensen hela dagen. Hade som mensvärk igår så var säker på att den skulle komma idag. Men har knappt känt nåt alls idag. Har vatt på toa tusen ggr och kollat men det har inte satt igång än. Fick ett infall i morse och tog ett nytt test knappt två timmar efter jag kissat senast och en kopp te där emellan och det var ju blankt såklart. Så antingen va det bara idioti och ta ett tist vid den tiden eller så är jag helt enkelt inte gravid. Ska ta ett test imorgon bitti och är det blankt (är det ju säkert) så kan jag ju ge upp sen haha.
    nä ja ha int ens tänkt tanken på d iom att ja int ha haft annat än högt på äl testen.. ha d int kommi igång på tisda så ska ja väl ta..iom att ja int ha haft äl sen januari å ha boka tid t en klinik som ska hjälpa oss så därför ha ja helt lämna tanken på att ens kunna bli gravid. ja e i princip säker på att d blir den här vagnen..om den int har nå större fel än d säljaren beskrivit..fattar int.. den brukar va exakt på dagen..så den har ju några timmar på sig ännu. men ja..d känns som d sku börja hela tiden men nix..inget ännu..har inget tidigt test hemma..men tänkte just att ja men jessus e ju länge tills ja kan testa..men...ja ha tydligen koppla bort tiden mellan tänkt äl å mens den här gången..sku ja ha haft äl så sku den ha vari den 13-14 mars..så blir ju äl+13 idag..bara för att ja tänker tanken på att test nu så lär den väl komma inatt lr imorron. men brukar aldri va så här mega pmsig å irriterad.. alltså herrigud.. tänkte å idag när ja gick i duschen..att bhn som vari för stor ett tag va mitt i allt int jätte mkt för stor längre..men kan va inbillning..men va före ja börja tänka på d här nu..håhå...nå imorron blir man väl me vagn då..bara att reda ur skrubben å gömma den sen då..

hoppas din dyker upp så du slipper fundera..ja sku villa att min sku komma nu men visst sku lh finnas i bilden sku man ju ha lite hopp iaf. får checka in å stämma av imorron hur d går för oss..håller så klart tummarna för oss båda.. <3
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-03-25 21:02:04 följande:
    Jag är nyfiken på vad det är för vagn? :)

Haha jag hoppas att den INTE dyker upp! Hoppas för oss båda även om det inte ser så ljust ut. Yes vi får se imorgon. Kram
    en Emmaljunga duo edge leatherette :) en vit.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-03-25 21:02:04 följande:

Jag är nyfiken på vad det är för vagn? :)

Haha jag hoppas att den INTE dyker upp! Hoppas för oss båda även om det inte ser så ljust ut. Yes vi får se imorgon. Kram

Å där kom min mens.. eg int förvånad men ändå lite tråkigt.. Men e ju van..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-03-25 22:37:41 följande:

Åh va synd. :( Hoppas verkligen du får hjälpen du behöver snart. Vagnen va fin!

Jodå den 13/4 ska ja dit.. Tyvärrr är det fredagen den 13..men..å andra sidan.. När ja hämta min hundvalp för 6 år sen var d fredagen den 13.. Å hon e d bästa som finns.. Haha.. Kanske d e mitt nya tur nummer
Svar på tråden Följas åt till ett plus!