• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Milian03 skrev 2018-04-29 19:01:09 följande:

Plus i fredags. Missfall idag

Åh nej!! :( Är du helt säker? Man kan ju blöda trots gravid.
  • Sommaren12
    Jeex skrev 2018-04-30 23:08:40 följande:

Nu har jag haft en lång och välbehövlig paus från allt. Kändes riktigt tungt ett tag men har nu äntligen hittat tillbaka igen med lite ny energi och förhoppningsvis en ny utbildning på G :)

Lägger upp mina tempkurvor här då dem skiljer sig lite ifrån varandra med äl, coverline och mätningar. Har de sista dagarna vaknat 4h innan min vanliga tid, mätt och somnat om och sedan mätt igen när jag vaknat min vanliga tid. Så har använt FF till den första mätningen och NC till den andra.

Har nu BIM om 5 dagar. Dock känner jag väl inte riktigt att det har tagit sig denna månaden heller tyvärr.

Glad att du är tillbaka! :)
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-01 03:36:56 följande:

Bim om ca 9 dagar.

Känner att det inte tagit sig; mensvärken har börjat (den startar alltid ca 10 dagar före mens)

Alldeles för tidigt att ge upp hoppet!
    Milian03 skrev 2018-04-29 21:42:22 följande:

Ja redan svagare gravtester....

:( så tråkigt, jag beklagar det.
  • Sommaren12
    LittleSunshine84 skrev 2018-05-01 20:35:11 följande:

Ser ngn ngt på översta testet? :)

Ser också på båda. Grattis! :)
  • Sommaren12

Sista dagen i Paris. Fick precis glad (fast) gubbe på ältestet. :/ Hoppades så på att det skulle väta till imorgon. Känner ju inte alltid ägget släppa längre som jag gjorde förr men det brukar va ca 18h efter positivt test så kanske i natt då. Jag kommer att va hemma efter midnatt. Tyvärr tror jag inte mannen e sugen på att bli väckt och börja sexa då när vi ska upp till jobb och dessutom är jag rätt säker på att dottern ligger där också. Så blir nog ingen chans förrän imorgon kväll. Känns som vi kommer att missa detta. :( men det var jag ju förberedd på.

• Sommaren12
    Jeex skrev 2018-05-02 08:51:53 följande:

Jag plussade precis. Vågar knappt tro att det är sant. Är nu så orolig för att få ett till utomkveds eller ett MF. Men för stunden ska jag njuta av att jag faktiskt kan bli gravid.

Men åh!! Fantastiskt! :) Grattis! Och lycka till, jag hoppas allt går fint denna gång.
  • Sommaren12
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-05-02 19:45:55 följande:

Någon som kan se om det är ett plus eller inte? Vill så gärna!

Yes jag ser! :) när är bim?
  • Sommaren12
    LittleSunshine84 skrev 2018-05-03 05:23:15 följande:

Wovaweva! :D

Stort grattis! :)
    saijda skrev 2018-05-02 23:24:01 följande:

Extremare halsbränna och brännande känsla i magen typ som molvärk. Ska testa imorgon bitti igen, om jag vågar :0

Ska du testa idag? Så nyfiken hihi :)
  • Sommaren12
    saijda skrev 2018-05-03 08:10:12 följande:
    Jag har inte tagit nytt gravtest tänkte ta ett idag men blir osäker när tempen dippar såhär ( se bifogad bilder) vad tror du? :0

Om den korta konstiga blödningen var mens så ska jag ha ÄL om tre dagar om appen stämmer. Därför jag tänkte köpa ältester för att se om ÄL är idag eller imorgon osv :)
    Jag kan inte det där med tempkurvor särskilt bra. Tempen ska väl fortsätta va hög är enda jag vet, men jag tror samtidigt att kroppen inte är en logisk kurva, det kan säkert dippa lite även om man är gravid. Jag tycker verkligen att du ska börja med att ta ett gravidtest för att veta om du är gravid eller ej. Nu är du ju en bit över bim så håller du dig innan bara så kan du säkert ta ett sådant idag. Är det negativt så börja ältesta imorgon om du vill det. Hur är dina symptom nu? Innan var du öm i brösten va? Hur är det med det nu?
    Milian03 skrev 2018-05-03 07:57:32 följande:

Imorse var bindan nästan tom och gravtestet negativt! Skönt! Nu lägger vi missfallet bakom oss och letar ny äl! :)

Det är så himla sorgligt med mf men skönt i alla fall att du kan komma på fötter igen och blicka framåt. Det är ju definitivt ingen garanti men många blir ju gravida snabbt igen efter mf. Kroppen verkar va mer mottaglig i samband med det. Hoppas det är så för dig. 
  • Sommaren12

Måste haft ägglossning inatt. När jag kommit hem igår vid midnatt så började det mola i magen och när jag gick upp i morse var det ganska starkt ömt i där nere. Satte mig snabbt på en stol och det gjorde så ont, kändes som jag satte mig på något. Så någon gång natten som var då... Finns ju inte en chans till sex innan kanske 22 ikväll när dottern sover. Tror ni det är kört?!  

• Sommaren12
    saijda skrev 2018-05-03 09:58:14 följande:
    Det är därför jag inte vågat testa mig utan kört på som om det vore ÄL istället :/ men får väl gå och köpa ett gravtest för att se vad det visar...

Halsbränna imorse också som fortfarande fortsätter, annars har jag haft det kvällar och vaknat på nätterna, illamående till och från, känsligare luktsinne (märkt på jobb), stramar åt i magen och ömmar i ryggen. Igår kväll hade jag fruktansvärd molvärk :0 ömma men inte så ömma som de var förut, men det känns på sidan om brösten nära armhålan så stramar det åt ibland :/

Jag vet att det är lika bra och ta ett test men när jag tog det den 25e april och det visade negativt så blev jag så otroligt ledsen :(
    Förstår det, men måste ju va jobbigt att inte veta? Och nu borde det ge ett rättvist svar. 25e var väl tidigt? Känns som bästa vägen framåt.

Hoppas på plus åt dig, annars får du ladda om helt enkelt.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!