Följas åt till ett plus!
Men ska du inte kontakta en barnmorska då? Om inte annat för att bolla med henne, de har ju så otroligt bra kunskap och erfarenhet av många i din/vår situation? Gör det så känner du att något händer!!
Men ska du inte kontakta en barnmorska då? Om inte annat för att bolla med henne, de har ju så otroligt bra kunskap och erfarenhet av många i din/vår situation? Gör det så känner du att något händer!!
Förstår om det känns dumt det där med gentlemans club. Det är ju ändå lite känsligt och han kunde väl ha sagt nåt direkt om att han skulle på det. Jag skulle själv kunna tänka mig att gå på strippklubb haha och skulle unna min sambo det också om han ville (fast titta och inte röra) men det är ju faktiskt väldigt olika hur man känner för det där. Hade jag vetat att det känts olustigt för min sambo att jag går och tittar på andra nakna människor hade jag såklart inte gjort det.
Usch så jobbigt detta med din äl. :( som ni redan skrivit kanske det är värt att kolla upp ja. Har du provat ältester från något annat varumärke än CB?
Kram på dig!
Vilken tid testar du? Jag fick inte utslag förrän jag började testa inom intervallen kl 10-15. Innan kl 10 fick jag aldrig utslag. Det kanske kan vara värt att testa på andra tidpunkter?
Att det är påfrestande förstår jag. Men som sagt, försök ställa om tiden till senare nästa period. Jag har läst nånstans att det rekommenderas att man testar efter kl 10 för utslag på ÄL-tester. Lycka till. :)
Jag vet inte hur alla test funkar och så men jag fick aldrig fullt/helt positivt på testerna jag använde (testlagrets) sen har jag läst om flera där inte ÄL test funkat för dem. Kanske tar tid med din monitor att hitta din exakta cykel?
Men som sagt ring en BM på måndag och bolla med henne!
Äl-tester ska inte vara morgonurin. Produktionen av lh-hormon är lägre då. Man ska ha hållit sig minst två timmar och helst ta det mellan kl 10-20 för att få tillförlitligast resultat. Testa med det! Då kan du ta efter jobbet. Bara försöka pricka ungefär samma tid varje dag.
Ja, den där monitorn har jag ju ingen erfarenhet av.. Vet bara att det är skillnad på LH-hormon och HCG-hormon och hur de oftast mäts bäst. Eller det var vad jag lärde mig på barnmorskeprogrammet för några år sedan. Men jag har inte arbetat inom vården på snart fyra år, så det har ju hänt mycket som jag inte har koll på! Följ du instruktionerna till monitorn då!
Fy sjutton vad frustrerande. Verkar som om äl uteblir denna månaden :( Nu börjar den eviga väntan tills nästa månad och oroskänslan om det händer igen.
Förlåt för lite gnäll men känner att jag behöver få ut lite frustrationer.
SCOOOOORE!!! :)