• Anonym (Nina)

Följas åt till ett plus!

/div>Jobbigt, vad ska Q10 och inositol göra för cykeln? Progesteronkräm har jag hört talas om men aldrig riktigt förstått vad den är bra för? 

Jo, just oregelbundenhet ger en känsla av att det kommer ta betydligt längre tid än det gjorde när man hade regelbunden cykel tyvärr. Beror din oregelbundna cykel på tidigare cykler eller på grund av övervikten och åldern tror du? 

Jag tror att både du och jag kommer att lyckas framöver men att det kanske tar längre tid än tidigare  [/quote]

Inositol och q10 är för att förbättra äggkvaliten mm.

Jag tror att den oregelbundna och långa cykeln beror till stor del av att det inte var så jättelänge sen jag var gravid...

• Anonym (Nina)
    Jagheteralma skrev 2018-01-24 18:46:31 följande:

NÅN SOM VET?

Jag har en cykel på 31 dagar. Började med äl stickor för några dagar sen och tänkte idag börja med clear blue 4 dagars detektor.

Smileyn är fast?!?! Betyder inte detta är det är äl på g? Sjuuuukt chockad blev jag då äl stickorna inte visat nåt utslag nästan (de har de gjort andra cykler så vet jag har upptäckt äl med dom)

Jag är bara på cykeldag 14 och brukar ha äl CD 19?!

Nån som vet om clearblue äl test brukar va felaktiga? Jag menar då borde jag haft blinkande smiley sedan CD10 om jag hade börjat testa då..

Fan är så förvirrad nu. Känns alledeles för tidigt med äl nu?

Ibland får man inga blinkande gubbar, utan det blir fast gubbe direkt.

Men jo, fast gubbe tyder på ägglossning inom närmaste dygnet, så ligg i nu! :)
  • Anonym (Nina)
    Snufflan skrev 2018-01-26 16:26:35 följande:

Hej tjejer!

Jag tog en paus från det här. Blev stressad. Släppte allt med graviditet och sånt. Idag visade stickorna så här (se bild). Eftersom mensen är oregelbunden vet jag inte hur många veckor jag är inne på. Barnmorskan svarade inte idag så får väl vänta. Det sjuka är att jag fattar inte. Svårt att tro på testerna. De ljuger, overkligt.

Oj, tydligare än så kan det knappast bli! Grattis!
  • Anonym (Nina)

Usch, känner verkligen att jag är i en svacka nu...

Trött, håglös, och har absolut NOLL sexlust.

Jag och sambon stör oss på varandra, blir tjafs och dålig stämning pga småsaker.

Har inte ägglossning förrän om ca 14 dagar enligt appen, och ligga för skojs skull har jag verkligen ingen lust med...

Funderar på att skaffa en fertilitetsmonitor, så man får lite bättre koll.

Har använt det tidigare, och då blev jag gravid på första försöket.

• Anonym (Nina)
    Migas skrev 2018-01-27 12:05:12 följande:

Hur är det idag? Har mensen kommit igång eller avtog blödningen? Vad jobbigt det låter, hoppas att det blir bättre snart bara ni får vila lite från varandra och "kravet" på sex i några dagar iaf.

Så du tycker att en monitor är värt pengarna? Jag funderar på att köpa en men känns lite dyrt med tanke på att den är ganska dyr och att man dessutom måste köpa stickor till den också. Men överväger den i alla fall då vanliga test säkert inte blir billigare i längden.Vi får hoppas att det bara var för tidigt att testa och att du får ditt plus om några dagar. Har ni försökt länge?

Du får också ha en trevlig lördag och njuta lite av det härliga solskenet

Vi har inte haft sex på nästan två veckor, jag har inte haft någon lust alls :(

Jag vet inte om en monitor är värt pengarna. Med tvåan hann jag ju knappt använda den, blev gravid direkt när den visade på max. Kändes nästan lite snopet!

Nu tänker jag att det kan ta ett tag innan jag blir gravid, i och med att det krävdes rätt många försök med ägglossningstest innan trean blev till. Då är det säkert värt en monitor.

Jag vill ju ha lite bättre koll på min cykel också, nu har jag bara en app att gå efter.
  • Anonym (Nina)

Ja, jag sålde min monitor på köp&sälj här på familjeliv förra gången.

Försökte med blocket, men annonsen godkändes inte...

• Anonym (Nina)

Fick till det nyss, efter ett par glas vin blev jag äntligen lite sugen :)

13 dagar efter mensen, men enligt appen så är det inte ägglossning än på 10 dagar typ...

Jag tycker om att ha planer, så jag har nu bestämt att i maj investerar jag i en monitor! Tills dess kör jag på appen och känslan.

Känner mig inte så stressad... än...

• Anonym (Nina)
    Asynja74 skrev 2018-01-28 12:54:02 följande:

Förbannade jävla mens! Du är INTE välkommen. :(

Vi tar nya tag om typ 14 dar... bajs oxå! :(

Blä, vad tråkigt att mensen kom!
  • Anonym (Nina)

Jag har plötsligt fått sexlusten tillbaka, det plus ägglossningsflytningar och ägglossningskänningar gör att jag misstänker att äl är på g...

Appen säger att det är nästan två veckor kvar, men litar mer på min kropp!

Då finns det chans till + denna månad.

• Anonym (Nina)

Jag har aldrig gått efter temp, så jag är inte alls insatt.

Men hur funkar det om tempen höjs först EFTER äl?

Tänker på appen "natural cykles" tex?

Svar på tråden Följas åt till ett plus!