• Saima17

Följas åt till ett plus!

ankmamma skrev 2018-01-05 15:24:12 följande:

Jaa precis! Håller alla tummar och tår!! :)

Ja.. To early test idag.. Visade inget. Men sen igen min kompis to.. D visa inget.. Ho to me vecko indikator sen dagen efter tänkt mens.. Visa inget.. Billigaste budget stickorna visa.. Hmm.. Man börjar ju fundera
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-01-05 18:07:35 följande:

Va märkligt! men det är ju som sagt fortfarande väldigt tidigt :)

Ja de 4 dagar t mens om ja räknar med 25 dagar cykel.. Men ja måst väl räkna me 25 iaf.. Å sen se va som händer på stickan..lr om man sku råka få fast gubbe imorron..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-05 20:20:46 följande:

Med min dotter tog jag ett earlytest på bim-2 som inte visade någonting. Fick en nid på bim som jag trodde va mens och på bim+1 plussade jag med vanligt test. Är ingen garanti att early visar plus. Vi får se vad som händer. Jag tror dock inte du ska haka upp dig för mycket på att ältestet fortfarande blinkar. Det som gör att det blinkar är nivåerna av östrogen men det är LH-hormonet (som ger den fasta gubben) som är snarlikt HcG som utsöndras när man är gravid. Men du har ju känt av lite andra grejer och ni har ju legat i så att säga ;) så du kan ju va gravid ändå såklart. :)

Ja ja börjat lite kanske tro att äl kan ha varit redan före ja börja testa när ja kom hem efter jul. För 25e hadd ja lång tjock mega flytning som ja brukar ha typ 1-2 dar före äl.. Så ja tänkt att om ingen mens på onsda.. Så testar ja.. Har 3 grav test hemma.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-05 20:20:46 följande:

Med min dotter tog jag ett earlytest på bim-2 som inte visade någonting. Fick en nid på bim som jag trodde va mens och på bim+1 plussade jag med vanligt test. Är ingen garanti att early visar plus. Vi får se vad som händer. Jag tror dock inte du ska haka upp dig för mycket på att ältestet fortfarande blinkar. Det som gör att det blinkar är nivåerna av östrogen men det är LH-hormonet (som ger den fasta gubben) som är snarlikt HcG som utsöndras när man är gravid. Men du har ju känt av lite andra grejer och ni har ju legat i så att säga ;) så du kan ju va gravid ändå såklart. :)

Hm ha haft molande mensvärk till å från. Idag ha ja int känt något. Igår kväll va ja såååå svullen om magen. Har ett ärr från naveln å en bit ner. D brukar kunna va som ett "dike" vanligtvis.. Men int igår.. Ha fått som kissiga flytningar ibland. Trodd d va mensen men d va d int. Fick igår åxå mitt i allt när jag jobbade sur uppstötninga. Får d typ aldrig. Gasig till å från. Hoppas såååå.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-07 20:54:10 följande:

Blir några spännande dagar för dig nu. :) bim var ju på tisdag? Är killen borta nästa äl annars?

Ja jätte spännande. Ikväll så käka vi rätt ordenligt midda + kaffe å tårta vid 18 tiden..21 igen börja ja va hungri. Om ja ska gå efter 25 dagars cykel e d på tisda/onsdag.. 27 dagar typ torsda freda.. Så i princip nästa vecka e kritisk.. Men får ja mens på tisda.. Så borde han int va hemma nästa gång men ev gången efter.. Men om ja får mens den 20onde som appen visar nu så då kommer han hem dan före äl.
  • Saima17

Int för att ta ut nå mer i förskott... Men nu till å från e bröstvårtor riktit ömma. Hela brösten brukar va när ja ska få mens.. Men e absolut ingen känning av d nu om d e så att d ska va mens imorron. Hmm ja vill veta NU!!!

• Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-08 11:38:06 följande:

Spännande! :) Om det var earlytester du hade kan du säkert testa idag om du är allt för nyfiken. Hur som så håller vi tummarna här!

Nä ja väntar no. Om d sku råka va 27 dagars cykel så väntar ja no t torsdag.. all mensvärk e som bortblåst så här närapå mensen när den kanske ska komma..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-08 11:38:06 följande:

Spännande! :) Om det var earlytester du hade kan du säkert testa idag om du är allt för nyfiken. Hur som så håller vi tummarna här!

Å där kom d en ganska stor vattnig ljus blödning. Ingen mensvärk lr ömma bröst. Hoppas d e en nid..skulle vara 12 dagar från uträknad äl då. Antar att ja börja testa för sent m äl test
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-08 11:28:23 följande:

Men Gud så spännande! Håller tummarna! Skulle du testa på onsdag eller?

Ja vet int hur ja ska göra nu. Kom en blödning idag.vattnig med ljust blod. Ingen mensvärk men ömma å jätte känsliga bröstvårtor. Kan d månne vari nid blödning? Ja förberedde sambon på att d e int bebis den här mån heller han blev rätt besviken å undvek att vi sku fortsätta prata om d. Vågar absolut int hoppas på nå
  • Saima17
    Anonym (Gabbi) skrev 2018-01-08 17:17:51 följande:

Svårt att säga när du inte vet hur långt efter ÄL du är. Dock har du väl haft spottings de två senaste cyklerna så det kan ju tyvärr också vara det :/ Om det är nid tar det nog ett tag innan det syns på tester. Håller tummarna för dig :)

En gång ha ja haft spottings. Å d e d isf knappast nu när ja enligt 25 dagars cykel ska ha mens imorgon.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!