• ankmamma

Följas åt till ett plus!

Josspersson skrev 2019-11-01 08:18:19 följande:

Bim-6 och en MA I augusti. Vågar man hoppas denna gången

Hur har det gått? :D
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2019-11-01 16:29:46 följande:

d va int på g än men hadd äl den här mån iaf. så nu e d gulkroppshormon igen som gäller..

Hoppas verkligen att det hjälper denna gång också!! :D
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-11-05 20:57:22 följande:

Jag har inte skrivit så mkt här på sistone. Har haft en väldigt omtumlande graviditet denna gång med blödningar (färskt blod) och stor oro. Första gången jag var inne på VUL såg de ett hematom i livmodern som hotade graviditeten. Var på nytt VUL idag i v. 9 och hematomet var tyvärr kvar. MEN vi kunde också se ett tickande hjärta. <3

Nämen åh :( vad är hematom? hur långt in i graviditeten ses det som ett hot? :/

Skönt med ett tickade hjärta <3
  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2019-11-06 18:25:04 följande:

Det innebär att det är en blodansamling i livmodern. Om det kvarstår så är det ett hot under hela graviditeten, så det får vi verkligen hoppas att det inte gör. Risken för att föda ett dött barn pga infektion eller för tidig vattenavgång ökar, likaså risken att föda för tidigt.

Men det som talar till min fördel är iaf att det uppstått så tidigt, då brukar kroppen kunna sköta om det själv.

Nämen fy va jobbigt :( hoppas verkligen att det försvinner!
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2019-12-07 21:01:24 följande:

Snacka om nervositet.. fick till d Dan före äl och på äl dagen..imorron 2 veckor sen. nu hoppas vi att d to..på måndag e d exakt 2 veckor sen äl.. så länge int mensen förstör morgondagen eller måndagen så håller ja humöret uppe. Ha senast idag haft tunna,klara å sega flygningar. Typ äl flygningar. På em va d lite klar rött blod i den tunna flygningen..men efter d inget. För tillfället lite lite ilningar i vänster ljumske.. va tror ni? :)

Oj va spännande!! Vågar du ta ett test? :)
  • ankmamma
    Nathaliejj skrev 2019-12-02 15:51:19 följande:

Nu hoppar jag in här efter uppehåll i ett år efter 2 missfall. Ägglossning i veckan och vi kör nu första försöket, får se hur det går ????????.

Tufft med missfallen :( <3 stort lycka till!!
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2019-12-19 11:11:24 följande:

Jaaaaa...fick maximal på äl monitorn idag!!! Å nu ha vi fått till å myst 4 dagar på raken..senast igår kväll å sen på lörda blir.. iom att sambon e på jobb så far ja å hälsar på. Alltså hoppas d tar den här gången. Ska börja me teurolyt tabletterna igen om 4 dagar! Håll alla tummar ni har nu att vi får en september bebis

Yeey! Hoppas :D
  • ankmamma
    TrueLove12 skrev 2019-12-18 16:55:24 följande:

Tyvärr har vi fått avslag med IVF och allt känns så hopplöst

Åh varför avslag? :(
  • ankmamma
    Nathaliejj skrev 2019-12-19 18:09:01 följande:

Plussade idag på första försöket :O

Stort grattis! :D
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2019-12-20 06:53:00 följande:

Jaaa igår kväll å nu har ja sån äl värk så håller på å blir knäpp.. men d e ju bra.. haha..jobbigt å va ensam m lillen just då. Men han e så söt <3

Jaa verkligen! Hoppas verkligen att det blir en septemberbebis för er :D jag är i vecka 27 nu. 97 dagar kvar till BF! Det börjar bli tungt nu men det kommer ju bli värre x) speciellt med en 15 månaders här hemma ;)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!