• YaseminL

Följas åt till ett plus!

och så kom mensen idag precis som den skulle... är det inte långt till BIM från ÄL så är det långt till ÄL från BIM haha..

Fick hem B vitaminer idag på posten som jag beställt på apotea, läst att dessa ska kunna förlänga lutealfasen.

Hur mår du sommaren12? Kry än?

Jag läste i en jättegammal tråd där dom hade en lista som dom fyllde på med BIM, äl, symtom och så fyllde man på efter BIM om man hade blivit gravid eller ej. Typ såhär:

BIMLISTA:

YaseminL - ÄL 4/3 BIM 15/3 symtom - blablablabla gravid/ inte gravid

Hade varit kul att ha en sån då man lätt ( iallafall jag ) blandar ihop alla och allas symtom virrpanna haha..

Hade det varit något kanske?

• YaseminL
    Sommaren12 skrev 2018-02-17 22:49:00 följande:

Åh typiskt att mensen kom! :( Ja bara att bita ihop och ta nya tag då. För mig brukar besvikelsen lägga sig ganska snabbt. Hur är det för dig?

Ja jag är frisk nu. Var nåt väldigt hastigt släng av nånting. Hade feber ett halvt dygn, ont i magen å mådde illa. Sen var jag bara väldigt matt hela dagen igår men idag mår jag bra.

Vi har en bim-lista, bara att trådststartaren har inte lyckats fästa den i huvudinlägget. Vet inte om så många fyller i/uppdaterar och så men här är den: www.familjeliv.se/forum/thread/78440284-bim-lista-for-oss-i-traden-foljas-at-till-ett-plus

Dock utan symptomgrejen. :)

Vart besviken igår men idag känns det ok. Men som sagt, detta var första försöket för mig (/ oss) så får ta mig i kragen och sluta vara besviken haha.

Skönt att du är på fötterna igen! När har du BIM denna månaden?

Okej! Tråkigt att den inte finns i huvudinlägget, man orkar ju inte skrolla hur mycket som helst.. hehe..

kram!
  • YaseminL
    Jagheteralma skrev 2018-02-21 15:00:11 följande:

Någon som vet nåt om cb äl test med dubbel hormonindikator?

Jag testade och fick direkt glad gubbe cd12 från att inte ha blinkande emellan. Väldigt tidigt då jag brukar få positivt vid cd18.

Sen tog jag ett nytt likadant (hade en förpackning till) imorse men då va det bara en tom ring?!

Kan verkligen de gå så snabbt från att inte märka av äl till dagen efter ha maximal o sen dagen efter igen ingenting?

Man kan inte få en fast gubbe eller blinkande smiley första gången man testar då testet måste mäta lh skillnaderna innan man får smileysarna, därav att du ska börja testa vid en viss tid innan ägglossning. om du däremot använder samma "monitor" nästa månad så kan du dock få smileysarna direkt då den monitorn redan har detekterat dina lhtoppar från föregående månad.
  • YaseminL
    Anonym (Undrar) skrev 2018-02-22 11:38:33 följande:
    Får man fråga var du fått reda på det? :)
    Precis som Sommaren12 skrev så står allt detta på CBs hemsida i deras FAQ för ÄLtest  
    Sommaren12 skrev 2018-02-22 14:24:52 följande:
    Jag hoppar in och svarar på denna, tror inte det gör något :D Det stämmer. Står om det på CBs hemsida i deras FAQ för det ältestet.
    Jagheteralma skrev 2018-02-22 10:10:03 följande:
    Ja jag förstår det, men va skönt att han e on board nu då, då håller jag tummarna för er med! :) när har du bim?
    Tack. :) Tyvärr fick vi inte till det alls den här gången kring äl pga flera omständigheter :( så jag vet att jag får mens denna gången men 3 mars blir det. Har aldrig längtat efter mens så mycket haha, vill bara rulla igång nästa period nu. :D
    Haha, inga som helst problem!!  
  • YaseminL
    Jagheteralma skrev 2018-02-22 10:11:18 följande:
    Men Gud ja, det låter logiskt ju haha :P tack för svar!
    Logiskt ja, men inte alls självklart! Tycker att dom hade kunnat vara tydligare med denna infon på deras bipacksedel då alla inte har tillgång till dator! Undrade själv nyligen om just detta då jag fick glad smiley första testdagen på min "monitor" men det var av den anledningen att jag inte hade använt upp alla teststickor från föregående månad så använde samma monitor och då fann den min LHtopp direkt då den sedan tidigare hade detekterat min LHtopp. Hittade iallafall svaret på CBs hemsida i deras FAQ för ÄLtest om du hade velat läsa vidare ytterligare    
  • YaseminL
    Anonym (?) skrev 2018-02-22 14:36:38 följande:

Kan någon hjälpa mig att tyda detta gravtest? Det är inte morgonurin kan jag tillägga. Och så skulle min mens kommit för två dagar sedan. Hade varit tacksam för svar.

Jag ser! :) 
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-02-22 20:34:53 följande:
    Är det monitor eller digitala ägglossningstest du menar?

På ägglossningstest kan man få fast gubbe första gången man testar (har själv fått det), dock inte blinkande.
    Digitala ägglossningstest! Men du har helt rätt. Såg nu att det det endast är hög fertilitet som inte kan visas då man måste utgå från basnivån. Maximal fertilitet kan upptäckas redan första testdagen. Läste väl inte tillräckligt noga :P 

"Testet kan inte visa hög fertilitet den första testdagen eftersom det behöver bestämma din basnivå. Efterföljande tester utgår sedan från den här basnivån och när en tydlig ökning märks av östrogenet visas hög fertilitet. Testet visar då hög fertilitet tills det upptäcker LH-toppen och maximal fertilitet visas.

Om en LH-topp upptäcks på första testdagen visas maximal fertilitet." - CBs hemsida. 
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-02-22 21:01:03 följande:
    Lätt att missa! De är inte helt tydliga med den informationen kan jag tycka.

Jag fick själv maximal på första testdagen, och blev helt ställd, hade inte väntat mig det.
    Ja jag fick ju också det fast trodde att det var för att jag hade teststickor kvar från föregående månadens inköp av ägglossnings digitala apparat haha. Alltså, att den redan hade detekterat mina LHtoppar sedan tidigare och att det var därför jag fick maximal första testdagen direkt. Nä, dom hade ju kunnat vara lite tydligare med denna informationen kan man ju tycka. Men nu är vi proffs på detta  
  • YaseminL

Är så besviken... vårt första riktiga försök denna månaden då vi hade sex 5 dagar innan äl förra månaden pga att mannen var utomlands. Drabbats av influensan igår / inatt och idag började smileyn blinka på CBs ägglossningstest... När man väl bestämt sig för att börja försöka så går allting emot en. Brukar bara ha blinkande smiley i 2 dagar innan det övergår till en fast smiley så antar att jag har ÄL runt den 4/3.

• YaseminL
    Sommaren12 skrev 2018-02-28 14:18:58 följande:

Tufft! :( Men du influensa brukar ju ändå dra över rätt snabbt? Hoppas på det och att ni orkar ligga sen. Dagen innan ägglossning, ca ungefär den dagen du får positivt ältest och dagen efter är ändå de bästa dygnen för bäst chans så hoppas ni återfått lite kraft tills dess.

NU ska jag lämna tråden. Lycka till alla om vi inte ses i någon annan tråd sen!

<3 lycka till med allt! Vi ses säkert i någon annan tråd. Kram
    Anonym (Nina) skrev 2018-02-28 21:26:37 följande:

Förstår din frustration! Hoppas att ni får till det ändå vid något tillfälle, och krya på dig!

Själv tog jag mitt första ägglossningstest i morse, det var en tom ring, negativt alltså.

Hemskt att när man väl bestämmer sig så får man alla odds emot sig.. kul ju!

När ska du ha ÄL? jag kommer nog att få en fast gubbe på CB imorgonkväll. Har käkat b6 denna månaden från och till ( är dålig på att komma ihåg att ta tabletter ) för att förlänga min lutealfas så får hoppas att det hjälpt något!

Hoppas att jag mår någorlunda bättre till imorgon iallafall och att vi får till det då.. annars får jag tvinga mannen haha.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!