• MammaMia1012

Följas åt till ett plus!

Koke skrev 2018-01-11 17:47:50 följande:

Hejsan

Ny här och vet inte riktigt hur allt funkar.

Jag och min man försöker få en sladdis.

Jag är 38 år och har 10kg övervikt så det kanske inte blir något. Men vi tänkte iaf testa.

Jag hade ägglossning nyårshelgen och borde ha mens till helgen. Har köpt ett test ifall den inte kommer. Men är beredd på att det kan ta tid eller inte hända något alls.

Hej och välkommen!

10kg är ju inte jättemycket det fixar du! Är ju inte ens säkert att det påverkar er bebistillverkning! Håller tummarna för att det blir en liten sladdis för er
  • MammaMia1012
    sthlmsmamma08 skrev 2018-01-12 08:25:59 följande:

Vi lyckades mysa till det lite igår kväll, trots sjukdom och barn som vägrade somna.. :)

Så nu börjar ju den där EVIGA väntan på BIM. Igen. 

Sjukt egentligen vad mycket väntande det är i en bebisverkstad. 

Heja ja nu börjar väntan... den eviga :D håller med, man måste sysselsätta sig med något hela tiden för att inte få och analysera

Håller tummarna!
  • MammaMia1012
    minipeach86 skrev 2018-01-11 23:39:20 följande:

Jaa det blir spännande! Tur att man glömmer sin besvikelse relativt fort ändå och har möjligheten att ladda om månad för månad =) Så fort man får vittring på ny ÄL så är det det som gäller haha. 

Men vad skönt att ni börjar repa upp er! Då känns det säkert bättre med huvudet imorgon och så får ni se fram emot lite piggare friskare veckor här nu!Jadu jag har fått lära mig nu att de går in och gör vaginalt ultraljud och undersöker livmodern så den ser frisk och alert ut och sedan sticker de in som en liten kateter och sprutar in koksalt för att se passagen ut till äggstockarna genom äggledarna, man följer allt på ultraljudsskärmen... hua, vissa säger att det knappt känns men många säger att det är det värsta de gjort!! =( Man ska ta två alvedon och en ipren innan för att dämpa smärtan... jag stålsätter mig och tänker "vad som helst för mitt barn!!!" haha. Blir skönt när det är gjort..!!

Alltså den där nedräkningen är ju så löjligt spännande och det känns som att man går runt och bär på en hemlighet som ingen vet om =) Och som att det ligger ett speciellt litet vackert inslaget paket inne på badrummet som man funderar på när man ska öppna... ska man vänta till födelsedagen/julafton (BIM) eller ska man tjuvöppna innan? Paketet motsvarar ju egentligen testet som man drömmer om att ska visa plus hehe =)Men åååh så hoppfull jag blev av att läsa detta!! Håller tummarna för samma lycka för oss denna månad! =) Hur tyckte du att det kändes?

Ja det är tur att man glömmer besvikelsen snabbt, gillar uttrycket vittring på ÄL :D haha jag har också märkt att jag mycket hellre tar att mensen kommer istället för att stirra mig blind på negativa test, det är värre för psyket...

Ja nu är vi alla på bättringsvägen men huvudvärken håller i sig på morgonen och nu sa svärmor att man måste kolla upp om man har det mär man vaknar att det kan vara tecken på att något är galet?? Får ringa 1177 tänker jag...

Önskar dig lycka till nästa vecka nu <3
  • MammaMia1012
    Ericsson93 skrev 2018-01-12 08:28:54 följande:

Äl + 10

Tog ett babyplan testa tidigt och ett annat som användas på vårdcentral.

Fick redigera för att man ska se. Men i verkligheten ser man utan att behöva vrida eller så. Vad tror ni?

Jag ser på båda! Hade absolut tagit det som positivt! Grattis
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-12 09:21:03 följande:

Drömde en massa om barn och plus i natt så tog ett earlytest nu på morgonen. Tvärblankt haha! Så nu är det bara att vänta på mens och nästa äl!

Typiskt! Vi siktar in oss på en oktoberbebis <3 även om man stort sett vet att det inte är något så hoppas man innerst inne!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-12 09:48:16 följande:

Ja men det är helt ok denna gången. Trodde eg inte annat men det är ju det där lilla hoppet som spökar alltid. Ser fram emot nytt försök! :)

Det är precis samma här, tror inte och har heller innan förhoppningar men drömmen är ju att det inte kommer någon mens! :)
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-12 21:26:59 följande:

nu vill ja ha måndag..men ändå int..sambon åker på tisda

Förstår det, men så bra att monitorn hann komma så snabbt! ska bli jättespännande och följa och se vad du tycker!
  • MammaMia1012
    Anonym (Nina) skrev 2018-01-13 02:56:00 följande:

Har fått konstig känsla i livmodern, inte molande, utan mer som stick och hugg...

Beräknad mens idag enligt appen, men tror att det snarare kan vara om ca 5 dagar istället.

Kanske ägget som fäster!? Hade du tänkt testa nu när du har BIM? Håller tummarna!
  • MammaMia1012

Den här omgången ur bebisverkstadssynpunkt så har jag verkligen varit hur lugn som helst! Jag tror verkligen inte att det blev något och har förmodligen därför inte haft några symtom som helst! Tidigare har jag haft alla symtom som finns i boken men nu inget absolut inget. Jag tänker att kroppen nu är tillbaka som den ska vara utan preventivmedel osv

• MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-13 07:39:53 följande:

Ja fast ändå på ett sätt ska d bli skönt å få testa den i lugn å ro ensam hemma. Dom här veckorna kommer ändå gå fort tror ja. Har så mkt å göra me renoveringen å 2 kvällskurser varje vecka så. Ja ska bli jätte intressant å se om den hittar min äl den här mån. Va no ute för sent å testa förra mån..

Förstår det, skönt att ha en del annat och lägga fokus på! Det var nog lika för mig, tänkte börja testa redan dag8 denna gång så får vi se om det blir någon ÄL
Svar på tråden Följas åt till ett plus!