• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Grattis Snufflan!!

Wicked, synd! Stanna gärna kvar. Vi hänger i en å samma tråd här oavsett månad.

Själv är jag så less nu så jag känner att jag håller på att ge upp. :( Allt såg så lovande ut med äl och ömhet på vänster sida (har ingen äggledare på höger så alltid extra glad om jag känner att det är vänster som ska lossa). Sen vad händer?! Sambon går och trillar på en isfläck! Såklart tycker jag synd om honom men nu har han haft ont sen dess och inte velat sexa. Känns som universum försöker tala om för mig att jag aldrig ska ha ett barn till. :( Det är fanimej alltid något!! Känns som jag håller på att ge upp. Hittills, tre omgångar, har vi eg inte försökt ordentligt en enda gång. Känner mig helt matt nu och har gråtit av och till sen igårkväll när jag började känna att läget är kört.

Och sur blir jag på min kropp med. Jag brukar ju alltid få väääldigt ont när ägget släpper men förra gången gjorde det bara lite halvont så osäker på om det var ägglossningen jag kände och denna gången har jag inte haft nåt vidare ont alls. Väldigt öm i vänster sida men kände aldrig nån smärta som jag brukar. Det gör mig osäker. Jag gillar ju att jag får den där smärtan. Den är så tydlig och gör att jag har koll liksom.

Jag kanske blir lite frånvarande nu. Måste sysselsätta mig med något för att ens stå ut till nästa månad. :(

• Sommaren12

Ikväll fick vi till det till slut! Fick glad gubbe på testet igår morse så räknar man 48h så har vi ju till imorgon på morgonen på oss men jag tror dock det är för sent, känns som sekretet inte va lika "äl-igt" om man säger så :/ Jaja det va väl det bästa vi kunde få till den här gången, ändå en liten tröst.

• Sommaren12
    Asynja74 skrev 2018-01-28 12:54:02 följande:

Förbannade jävla mens! Du är INTE välkommen. :(

Vi tar nya tag om typ 14 dar... bajs oxå! :(

Usch trist! :( Vi laddar om och kämpar vidare!
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-30 05:30:10 följande:

Minipeach86

Här lunkar det på går in i V7 nu denna vecka vill bara snabbspola de första 12v jag ör tokirolig över allt! Kommer inte ihåg att jag var så med de andra två.. tänkte boka in ett vul nästa vecka och hoppas jag kan slappna av lite då. Mår lite upp och ner, illamåendet är värst men jag välkomnar alla symtom som talar om att jag ör gravid <3

Ursh det där med spolning lät inte som någon rolig historia! Men vad skönt bu har sundet gjort och det fanns inga konstigheter! Håller alla tummar och tår för sig nu <3

Härligt med v 7! Snabbt det går! Känns som det var förra veckan du plussade! :) Hoppas det går bra med vul men är det inte kanske för tidigt för att se ett hjärta? Jag var på vul i vecka 9 pga det kunde va för tidigt innan dess sa de och då blir man bara stressad och orolig. Behöver väl inte stämma dock. Hoppas det går bra, du får uppdatera oss! När var intervjun?!
    Saima17 skrev 2018-01-30 11:26:41 följande:

Yes nu börjar symtomen på mens komma!!

Åh låt dom här dagarna gå fort!!! Fast mensvärken kan ja gärna skippa!! Äl borde vara runt 2-15. 2 nån som har lika?

Kul! Då håller vi tummarna för denna gången då :) Min nästa äl blir nog inte förrän ca 21/2.
  • Sommaren12

I väntan på bebislycka har jag bestämt mig för att ta tag i kroppen. Har redan gått ner lite pga inget godissug på ca 2 månader så tänker såklart rida vidare på den vågen men har också sedan igår börjat äta bättre och så har jag bokat in lite träningspass. Tänker att om jag kommer igång kanske det gynnar en att bli gravid och så behöver jag fokusera på nåt annat också. 

Var även hos min sköldkörtelläkare igår som lugnade mig lite ang graviditet. Han sa eg inget nytt mer än lite lugnande tankar bara. Och så utgår han från min önskan att bli gravid när han tolkar mina värden vid provtagningar. Just nu ligger jag bra till där. Alltid något.

Längtar så otroligt mycket efter ett plus nu!

• Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-30 17:00:47 följande:
    Sommaren12 skrev 2018-01-30 14:36:19 följande:

Härligt med v 7! Snabbt det går! Känns som det var förra veckan du plussade! :) Hoppas det går bra med vul men är det inte kanske för tidigt för att se ett hjärta? Jag var på vul i vecka 9 pga det kunde va för tidigt innan dess sa de och då blir man bara stressad och orolig. Behöver väl inte stämma dock. Hoppas det går bra, du får uppdatera oss! När var intervjun?!Kul! Då håller vi tummarna för denna gången då :) Min nästa äl blir nog inte förrän ca 21/2.

Jag lovar att uppdatera

ja jag tänkte ringa nästa vecka för att boka in en tid veckan efter och är då i ca v9 så då borde man se?

Jag hoppas också verkligen februari går fort nu! Längtar efter sportlov och sen är det inskrivning och KUB den 12/3 men känns som en evighet dit!

Jag ska på intervju 9/2 så det blir spännande, vet inte om jag ska berätta eller hålla på det.. vi får se hur det känns. Vet ju heller inte om de kan möta mig i lön osv...
    Aha jag uppfattade det som att du redan hade ett vul bokat. Då hänger jag med! Ok då är det ett litet tag kvar till intervjun. Du får väl gå på känslan. Ska du träffa något du känner sedan du jobbade där förut?
    MammaMia1012 skrev 2018-01-30 17:04:39 följande:
    Skönt att få veta att det ligger bra till med sköldkörteln och verkar som du har en bra läkare!

Låter ju jättebra med träningen där! Heja dig! Visst tränade du under din tidigare graviditet? Hur anpassade du? Jag märker att jag har jättesvårt att veta vilken nivå jag ska lägga mig? Får ju världens flås på en gång Hahaha jag var ute och sprang lite längre i söndags men då kändes det inte bra på kvällen fick som tryck neråt och var tvungen att lägga mig?? Kanske inte kommer kunna springa men tänkte ta upp det och göra en gynundersökning så man får se hur det står till.

När var det de skulle höra av sig om jobbet?
    Jag slutade faktiskt springa när jag blev gravid. Var precis som du ute på en tur och det kändes obehagligt så jag slutade då. Jag gjorde all min träning på gymmet. Träffade en pt som la upp ett gravid-anpassat program för mig. Det jag minns var väl att man skulle undvika att få för hög puls och så var det några magmuskler man kunde undvika med, typ situps tror jag. Jag minns att jag gjorde plankan däremot tills magen tog emot i golvet i slutet haha. Tränade tom v 36 sen orkade jag inte. Gjorde styrkeövningar, mest i maskin, och så gick jag i crosstrainern, minns att det var behagligare än på löpband av någon anledning. Tränade 3 ggr i veckan och fokuserade inte på resultat utan bara att hålla mig aktiv.

Hon skulle höra av sig i slutet av denna veckan om jag fåra komma på en andra intervju. Räknar med att jag hinner ha bim innan något är klart. Men jag lutar faktiskt redan åt att tacka nej. Wow-känslan infann sig inte. Kände mest att jag har det rätt bra där jag är haha. :D Och jag sitter ju inte i sjön så. :)

• Sommaren12
    Emhy89 skrev 2018-01-31 14:54:14 följande:

Då är ju frågan.

BIM +2 idag.
    Testade neg med predictor early i måndags.
    Ont så in i helvete i svank (brutalt!) och tjejmagen.
    Trött som få.
    Stickningar i brösten.
    Vill äta ALLT i min väg.

Borde jag testa igen imorgon, eller kommer jag bara bli besviken då? Och isf med testlagrets sticka eller Predictor Early igen?

*blir knäpp*

Jag hade aldrig kunnat hålla mig! TESTA säger jag haha! :D Tror att båda de testerna funkar lika bra. Lycka till!
  • Sommaren12
    Emhy89 skrev 2018-01-31 15:42:59 följande:

Haha helst av allt vill jag ju hålla mig från att kissa i några timmar nu och testa redan ikväll :D Självplågeri detta!

Haha verkligen! Hoppas du återkommer med ett positivt test. :)
  • Sommaren12

Tar ni några kostillskott för att öka chanserna? Tex folsyra? Vad ska man köpa för nåt isf? När jag var gravid senast åt jag Mittt val kvinna, men vet eg om det innehåller nåt vettigt.

• Sommaren12
    Migas skrev 2018-01-31 17:15:49 följande:

Jag äter bara ren Folsyra, ren d-vitamin (främst för att det är vinter) och omega 3 (då jag är dålig på att äta fisk ibland). Tycker att de där kombinations burkarna brukar innehålla mycket man inte behöver utan får i sig genom kosten för det mesta.

Ja det är det jag tänker, att det finns massa onödigt i. Sen varierar ju kvaliteten på många kosttillskott. Tex har jag hört att många av de omega 3 man kan köpa i affären är rena skräpet. Dock inte så insatt. Vad heter den där folsyran du äter? Antar att burken har ett namn? Jag fick veta av min ena läkaren i somras att jag hade låg nivå på folsyra och fick då utskrivet en burk. Tog alla de och sen inte mer så vet inte hur det ser ut nu. Jag äter bra med fisk så tror inte jag behöver det men nåt uppigande hade ju inte skadat den här tiden på året haha.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!