• ankmamma

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-05-17 23:38:08 följande:

jo ja ska t henne igen på onsda tyvärr. nå men d e sista gången sen får ja en helt underbar bm. känns jätte bra. jo ja blev i april.. ja litar på testen fast ja to ett till ikväll.. mensen sku ju isf ha kommi idag.. Men nix.. 2 tester visa feta +. v5 på söndag.. ska v 6 å till bm.. fast hon bättre. å då kan sambon va me :D vi börja fundera att blivande farmor fyller 65 samma dag ja går in i v9..sku ju va underbart att få berätta d på hennes födelsedag.. vet d e tidigt men va tycker du? sku du våga? blev ikväll mitt i allt livrädd för missfall.. vet att man int ska tänka men d slo mj.. känns ännu overkligt.. tror d e d fram t onsdag när ja får se nåt förhoppningsvis..

Då kan det ju inte bli tydligare! :) åh va kul :D vi berättade för våra föräldrar redan i v 6, men alla andra fick vänta till efter V 12 när det är mer säkert ;) är fortfarande rädd för att något ska hända trots att barnet har stora chanser att klara sig om det skulle födas nu... har pratat lite med min bm om oron och hon sa att vi skulle tänka att vi väntar ett barn och inte väntar ett missfall.. sen dess har jag försökt att tänka positivt och det vore nog konstigt om man inte var orolig ;) hoppas det går bra med det andra jobbet! håller tummarna för dig!! :)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-05-20 19:27:41 följande:

Ja alltså ja vill ha onsda nu.. Dock fick ja höra av grannen att d e en väldigt gammalmodi ul apparat dom har dit ja ska.. d va jätte stor skillnad på vad man såg på den och hos min gynekolog. så ja tänker begära att dom skickar remiss t min gyn isf om hon int ser nå.. Ja man ska no tänka positivt även om int kroppen kan stöta bort en frisk graviditet men.. Så nojig.. herrigud. Ska å köpa mamma shorts imorron. mina e så spända. Ja ha helt glömt d me jobbet.. Ha vari så mkt bebis tänk..tack ja lär uppdatera imorron om ja får d

Hur trött får man va.. vi har världens längsta dörrklocks melodi.. Ja sov på soffan å hörde int svärfar ringa förrän andra gången.. Ja va helt svettig när ja vakna.. haha sjukt.

Ja tarmarna blir väldigt svullna till en början men det brukar gå ner igen innan den riktiga gravidmagen kommer. Det låter som en bra idé tycker jag! :) åh tröttheten var mitt första symptom. började må illa först i v 7-8 men illamåendet höll i sig till v 22 :( hoppas du slipper det!

Ja uppdatera gärna imorgon!! :)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-05-21 06:43:43 följande:

d första ja kände va ordentligt mensvärk.. dag 6 före mens.. dag 5 före mens börja ja må illa.. å ha mått illa sen dess..e sjukt uppsvullen.. ömma stora bröstvårto å brösten e otroligt varma, ja svettas så fort ja sover.. e super hungri men mest senare på kvällen vid ca 21...å trött.. enormt trött.. sover gärna flera ggr per dag..

japp ja uppdaterar :)

Ja mensvärk kände jag också, trodde absolut att det var mensen som var på G då, men det var det inte ;) jag har levt på frukt de senaste månaderna, har inte varit sugen på något annat pga illamåendet :) tröttheten har gett sig nu ÄNTLIGEN, men det kommer nog snart tillbaka.. börjar bli stor nu.. har redan fått höra tvillingkommentaren :O

Hur gick det föressten på ditt UL? och fick du jobbet? :)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-05-24 13:45:11 följande:

Ja tror int att mensen ska komma utan vet att den int gör d.. :) idag spydd ja första gången.. Ha klara mj me bara illamående å sånt. ul såg vi en hinnsäck.ska tebax om 2v. men hon hade problem å hitta livmodern. e int alls nöjd me henne. suck.. jobbet fick ja int.. Ska på intervju på tisda på ett ordinarie d å :)

Nej det trodde inte jag heller när jag hade plussat men det var lite den känslan jag hade :)

åh va typiskt :( du borde ju kunna be om att byta? man måste ju känna sig trygg!!

Okej, då håller vi tummarna för bättre lycka nästa gång! :)
  • ankmamma
    Sommaren12 skrev 2018-05-28 11:32:32 följande:

Ja har det inte tagit sig innan sommarens slut så ska jag kolla upp det. Då har vi ändå försökt närmre ett år... även om inte alla gånger har varit lika aktiva.

Du kan ju även prova progesteronkräm, det gjorde jag och det tog sig på första försöket med krämen. Jag hade en lutealfas på ca 8 dagar och den hjälper till att hinna få ägget att fästa när man har just kort lutealfas. Det går att beställa på nätet och det skadar ju inte att prova! :)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-05-29 05:54:21 följande:

Nä ja va mer rädd att alla symtom sku försvinna.. Men tji gick ja.. har illamående from hell varje da.. spyr flera ggr per da nu sen en vecka tebax. ömma bröst blir jätte åksjuk I bil humöravöningar som heter duga.. oj va ja längtar t v12 för å se om d försvinner haha

tyvärr får ja int byta hon som gör ultra.. För d e bara hon i kommun som gör d.. G I S S A om ja e arg!!!

imorron ska ja å sambon på ul.. hoppas så att larven behagar visa ett hjärta som tickar när ja mår så här jävla as.. haha... nu om 2h har ja arbetsintervju.. hoppas sååå att ja klarar mj från å spy å hoppas att ja får jobbet. sku va så nice.. En fast tjänst nu kunde int komma lägligare.

Jasså, hoppas i alla fall att illamåendet ger sig!! :)

Åh va typiskt :O känns ju helt galet!

Det kanske är lite tidigt än för att se hjärtat slå, men hoppas allt ser bra ut :D
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-05-31 09:44:11 följande:

d ha eskalera :( spyr h e l a dagarna. va ja än äter.

Ja d e helt sjukt.

Nä igår såg ja å hörde hjärtat.. oh jessus vilken upplevelse!! känns helt ofattbart att ja fick höra min efterlängtade lilla bebis hjärta slå i min mage.. Ja e helt kär. så synd att int sambon va me :( han ångrar sj Big time. hon sa även att ja e längre fram än va dom trott. är nog i I v7 redan :D

Usch då :( åksjuketabletter kan hjälpa. Postafen heter dom i alla fall här i Sverige. Dom är okej att ta under graviditet :) annars har frukt varit min räddning. Levde på mandariner de första fyra månaderna, en klyfta åt gången för att få behålla. Man får hitta sina knep!

Ja det är en grymt härlig känsla :D tänk att det finns ett litet liv där inne!

Jag är redan i V25 och bebis sparkar som bara den där inne, så häftigt!! :D
  • ankmamma
    Fröken Rabarber skrev 2018-05-30 22:46:16 följande:

Är det nån här inne som provat att smörja med progrestronkräm? Har det funkat? Hur har ni upplevt det? Jag funderar på att prova denna cykeln. Dock har jag fått för mig att jag behöver komma under ett visst kilo för att lyckas bli gravid, har en del övervikt, men egentligen inget alarmerande...

Jag testade progesteronkräm och det tog sig på första försöket med krämen! Blev tipsad om den eftersom jag har så kort lutealfas :) Lite övervikt skadar inte, endast om det är så pass mycket så att ägglossning uteblir. Men chanserna är bli gravid minskar inte av lite övervikt! :)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-06-01 21:53:50 följande:

Ja ja måst se om d e ok att ta dom när ja tar blodförtunnande. dom heter postafen här åxå.

ikväll ha vi berätta åt fammo, faffa å farbror för att dom bor så nära oss å ja måst så dålig å sambon ska just på jobb å ja kan int dölja mitt spyande längre. men d känns jätte bra att dom vet :) gefilus juice funkar bra.. å fruktsoppa.. Men annars e d vitt bröd å skinka å oboy.. haha.. ja på torsda e d ul på en privat klinik så ja får veta ordentligt vilken vecka ja e i.. Så spännande. åh längtar tills sambon får känna sparkar.. hoppas d e en tidig en vi har i magen

Du får kolla med din läkare vad som är okej :)

Åh blev dom glada? :) det kan vara skönt å veta att man har stöd från dom där hemma! Hormonerna är ju såå jobbiga x)

Ja så häftigt att kunna känna :D har känt rörelser sedan typ v18 men Sambon kände första gången för ca 2 veckor sedan :) det beror mycket på om moderkakan är placerad fram eller bak hur tidigt man känner :)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!