• Wicked977

Följas åt till ett plus!

Äntligen visar ÄL testet ett streck, svagare än kontrollstrecket men ändå. Nu håller vi tummarna!

• Wicked977

Var positiv på ÄL igår och i morse inget streck alls.. kanske kommer nu senare mot dagen? Nån som har erfarenhet av Det?

• Wicked977

ÄL och mannen har fått jobba på i 3 dagar haha imorgon också sen hoppas på att det inte blir nån mens den 2/12!

• Wicked977

Har haft ÄL 24-25/11 har redan symtom som jag är rätt säker på inte är inbillning. Men man vågar ju ändå inte tro att det kan vara så. BIM 9/12 så får vänta ett tag till innan jag testar. Men brösten är ömma, har haft halsbränna, molvärk från och till i nedre delen av magen, ont i huvudet och lite illamående och ökade flytningar. Känns inte som att man kan inbilla sig allt.. håller verkligen tummarna för att det är ett mirakel!

• Wicked977
    babbi skrev 2017-12-01 14:22:35 följande:

Spännande Wicked­977! 

Hoppas dagarna springer iväg nu så du kan testa dig och hoppas att mensen håller sig borta... Denna eviga väntan är ju hopplös, antingen väntar man på ägglossning eller så väntar man på mensen! 

Precis!! Hoppas verkligen att den inte Kommer! Idag får jag hem 2 tidiga test men ska försöka hålla mig så länge som möjligt ändå. Men nu börjar det bli dags för glöggtider och man vill ju inte berätta varför man inte dricker alkoholhaltig glögg innan man är helt säker på att det är positivt! Men hoppas det blir en fin julklapp till alla nära och kära bara!
  • Wicked977
    skontjejen skrev 2017-12-02 10:13:57 följande:

Hej tjejer! Vad tror ni om detta? Finns det en liten knodd i min kropp?

Det ser ut så! :) Grattis!!!
  • Wicked977

Hjälp

Har helt sjuka symtom.. magen gör ont som en typ brännande känsla, kissade 3 gånger på 15 min och är kissnödig heeela tiden, mår illa och har halsbränna och ömma bröst. Hade ÄL 24-25/11 har tagit ett early test som visa negativt.. känner ju verkligen att allt detta inte kan vara inbillning.. Hur tidigt kan man testa?

• Wicked977
    Sommaren12 skrev 2017-12-04 22:28:03 följande:

Det låter ju lovande det där. När är bim då? Jag hade testat tidigast två dagar innan, men säkrast är ju att vänta.

Bim är 9/12.. vet inte om det gör ont i magen för att jag mår illa eller om det bara gör ont. Svårt att beskriva.. provade att äta 2 mackor med lite smör kändes som jag skulle kräkas.. tycker det är konstigt att känna så mycket på så kort tid..
  • Wicked977

Det vi trodde var symtom på en graviditet slutade med ett besök på akuten. Visade sig att det var cysta som hade spruckit på äggstocken och lämnat massa vätska.. nu är det bara att försöka igen! Mens nu sen hoppas vi att vi prickar in ÄL!

• Wicked977

Har haft hugg vid vänster äggstock enligt appen Flo och ÄL test ska ÄL vara idag men hade ont hela dagen igår. Har inte haft så ont vid ÄL innan.. någon som känner igen sig?

• Wicked977

Idag 18:33

BIM imorgon och tog ett tidigt test idag alldeles nyss. Visade negativt men ingen mens i sikte. Är det kört denna gången också?

• Wicked977

Hej!

Behöver lite hjälp.. är det någon som vet om man kan få nidblödning på BIM +1 och ha Mensvärk eller är det mens? Har ju haft symtom och har fortfarande uppstötningar, illamående, ömma bröst, humörsvängningar och trötthet.. vill bara höra mig för om det är lönt att hålla hoppet uppe eller inte?

• Wicked977
    Migas skrev 2018-01-26 11:32:53 följande:

Kan inte mycket om detta men läste för ett tag sen detta:

"En nidblödning är en kort, mensliknande blödning. Den skiljer sig fram vanliga mensen på så sätt att den är ljusare, klumpfri och kortare än den vanliga menstruationen. Blödningen uppstår när ägget fäster i livmodern, cirka 7-14 dagar efter ägglossningen."

www.alltforforaldrar.se/artikel/nidblodning-nar-agget-faster

Så om du haft ägglossning någon dag senare än vanligt så kanske det inte behöver vara kört än.

Tack så mycket för svar! Det kom bara lite men extrem mensvärk. Nu verkar det vara mindre..
  • Wicked977
    Migas skrev 2018-01-26 11:48:40 följande:

Fast extrem mensvärk skulle väl lika gärna kunna vara växtvärk iom med att det bara var lite och verkar avta? När hade du tänkt testa?

Tänkte vänta till imorgon eller söndag om inte mensen kom men eftersom det blödde lite så vet jag inte.. blir osäker så tänker att jag väntar och ser hur mycket det blöder idag och hoppas det försvinner så kanske jag testar imorgon bitti.
  • Wicked977
    Migas skrev 2018-01-26 17:11:20 följande:

Vi får hoppas att det inte var mensen som var på g då  

Det kommer som rosa vattniga flytningar på pappret. Men fortsätter hoppas att det avtar helt.
  • Wicked977
    Migas skrev 2018-01-27 12:05:12 följande:

Hur är det idag? Har mensen kommit igång eller avtog blödningen? Vad jobbigt det låter, hoppas att det blir bättre snart bara ni får vila lite från varandra och "kravet" på sex i några dagar iaf.

Så du tycker att en monitor är värt pengarna? Jag funderar på att köpa en men känns lite dyrt med tanke på att den är ganska dyr och att man dessutom måste köpa stickor till den också. Men överväger den i alla fall då vanliga test säkert inte blir billigare i längden.Vi får hoppas att det bara var för tidigt att testa och att du får ditt plus om några dagar. Har ni försökt länge?

Du får också ha en trevlig lördag och njuta lite av det härliga solskenet

Det kom så mycket inatt att det gick genom en tampong så jag får hoppa över till februari tråden. Min sambo blev så besviken för han läste sig på om nidblödning och ville hela tiden att jag skulle uppdatera hur det låg till. Men har ÄL kring den 9/2 så får hoppas på det istället! Hur går det för er?
  • Wicked977
    Migas skrev 2018-02-14 13:40:53 följande:

Nu har jag till slut vågat testa och jag måste säga att jag blev förvånad och chockad över resultatet. Jag hade liksom så hårt intalat mig att det skulle vara negativt och att det inte var någon mening att testa och om jag nu skulle testa skulle göra det innan sambon kom hem för att han lät negativ till test igår. Nu med resultatet i hand så ångrar jag att jag inte vänta tills han kom hem istället så han hade fått vara med såsom han varit de andra gångerna, då det inte var en tvekan om resultatet.

Ingen dålig Alla hjärtans dag present!! :D Grattis!!
  • Wicked977

BIM idag tog ett test bara för att chansa för det känns inte som mensen kommer. Kan inte få med bilden på testet men första gången det här blivit positivt iallafall det må vara svagt men syns ändå tydligt. Får köpa digitalt med.. konstigt nog blev jag inte så glad mer panik..

• Wicked977
    Anonym (Nina) skrev 2018-02-18 21:07:08 följande:

Känner mig uppgiven och inte alls hoppfull just nu.

Ska nog ta och köpa en fertilitetsmonitor nu trots allt. Eller digitala ägglossningstest. Velar lite...

När jag blev gravid sist så hade jag lagt ner en mindre förmögenhet på ägglossningstest, men blev ändå gravid den månaden jag hoppade över testerna.

Men å andra sidan så hade jag mer eller mindre stenkoll på min cykel då, det har jag inte nu. Verkar som att jag har ägglossning nästan en vecka efter ägglossningssymptomen nu...

Jag var helt besatt av att läsa här sen i november och ta ÄL test och känna efter symtom.. Nu i februari försökte jag att inte tänka så mycket. Tog bara folsyra poooff så blev det ett plus..
Svar på tråden Följas åt till ett plus!