• Anonym (Nina)

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-04-07 17:25:57 följande:

YES!! äntligen e vi klara med renoveringen av vardagsrummet.. Å d blev så (ursäkta språket) inåt helvetets jävla fint.. Haha.. Ikväll ska sambon få överraskning.. Skumpa å chokladdoppade jordgubbar framför brasan i nya vardagsrummet. Dels för allt han ha gjort.. Å för å få lite extra sprutt på han ikv ha haft 2 dagar me sega halvklara flytningar. Som å ha öka i mängd.. Hade imorse men nu är dom som bortblåsta å mer vattniga..så fast monitorn visar hög.. Tror ja kanske innerst inne att d e äl idag.. Känner int av nå spec utom att ja ha varit extra pmsig idag! Verkligen minsta lilla ha fått mj å gå i tak. Så hoppas hoppas.. På fredag e d dags att fara t kliniken ja beställer tid till för en månad sen.. Hoppas verkligen sambons spermaprovsvar hinner komma innan dess.. Behöver alla tummar nu!

Håller tummarna! :)
  • Anonym (Nina)
    Sommaren12 skrev 2018-04-07 22:26:45 följande:

Känner mig så frustrerad! Hur gör ni andra med barn för att lyckas få till det kring äl? Eller är det för er som för mig att man få va glad om man lyckas alls? :/

Positivt ältest i morse. Då fick vi till det eftersom vi är barnfria. Men jag skulle gärna vilja gardera och få till det en gång till. Men ägget lär lossa i natt eller i morgon bitti om det följer samma mönster som det brukar. Enda chansen är imorgon kväll. Och det känns sent då om jag lossar i natt. Och allt hänger ju på att ungen somnar i tid osv. Så mycket som ska klaffa! När man skaffade första barnet kunde man ju ligga alla timmar på dygnet, men det går ju inte riktigt längre. Så frustrerande att känna ägget släppa och man är lediga tillsammans men kan inte göra nåt åt det. :/

Känner igen det där! Samma sak för oss...
  • Anonym (Nina)
    Migas skrev 2018-04-09 17:29:56 följande:

Ville bara titta in och uppdatera lite: jag var på KUB idag och fick se en liten sprattlande krabat så allt känns mycket mer verkligt nu. Jag blev som jag misstänkte tillbakaflyttad, så bf sex dagar senare bf än om man utgår från senaste mötet mensen.

Jag hoppas inte någon tog illa upp av att jag tittade in och uppdaterade. Jag hoppas Ni lyckas snart också.

Å vad härligt, grattis!

Så klart vi inte tar illa upp (inte jag iaf), bara kul och positivt när det går bra för oss i tråden! Ger lite hopp!
  • Anonym (Nina)

Här väntar jag in mensen. Bara för att jag vill att den ska komma så kommer den inte

Är iofs bara på bim, men vill att den ska komma så att jag kan börja om med nästa cykel.

Har symptom som ömma bröst, väldigt trött och känslig för lukter. Klarade inte av att göra klart köttfärssåsen till middag, blev illamående, så sambon fick ta över.

Antingen är jag skendräktig eller så kanske det är progesteronkrämen som spökar.

• Anonym (Nina)

Hm, är väl tvärtom? Ägglossningen kommer före mensen?

Eller så kan mensen hoppa över en månad, och nästa ägglossning kommer..

• Anonym (Nina)
    Sommaren12 skrev 2018-04-09 23:37:19 följande:

Hur gör ni med alkohol under bebisverkstad? Jag har ett litet dilemma. Till helgen ska jag träffa en vän och vi har pratat länge om att när vi sövt ungarna ska vi ta fram en flaska rött och snacka skit hela kvällen. Jag ser så fram emot det! Kan dock helt klart va utan vin för eg så dricker jag inte de där veckorna mellan äl och bim, men jag vet inte vad jag ska säga till henne. En till kommer att va med som vet att vi försöker. Jag vill inte säga nåt om det till kompisen dock för det är superkänsligt. Hon vill inget hellre än att ha ett barn till men hon kan inte få fler. :/ Vilket svepskäl kan jag komma med? Gillar inte att ljuga heller så funderar på att ta nåt glas iaf. Har en väldigt dålig känsla av denna gången och tror inte det blir nån bebis ändå.

Jag dricker vin tills jag har testat positivt. Har gjort det med alla tre.

Före bim lär det väl knappast skada?

Annars tycker jag nästan jag nästan att du kan säga som det är, faktiskt...

Men jag förstår ditt dilemma! Jag har både en storasyster och en nära vän som har kämpat med IVF i flera år. Vill inte prata om att jag försöker bli gravid igen...
  • Anonym (Nina)
    SamiraBudva skrev 2018-04-10 20:36:57 följande:

Är det jag som är sen, eller finns det fler som visste om att man kunde klippa i gravstickan till två smalare stickor som på bilden nedan, och att det verkligen funkar!

Har slösat på så mycket pengar!

Aldrig hört talas om!

Å andra sidan så brukar jag inte använda stickor...
  • Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-04-13 12:56:20 följande:

Ja är så lycklig.

Var på ett vul idag.. Allt såg bra ut.. Jättefina äggstockar.. Och bäst av allt.. Ja har ägglossning som normalt fast att inget test ha hitta d.. Fanns 5 fina blåsor på höger äggstock och 3 st på vänster. Varav en riktigt stor!!! Ja kan int fatta d ännu!!! Fick gulkroppshormon att ta cd 15-24 för att min cykel e lite kort..men nu e d bara å vänta å se!! Slemhinnan va jätte bra sa hon.. 7mm tjock, så perfekt. Ja e så lättad. Hon rekommendera mig att int testa nå äl mer.. Utan släppa d å ligga när vi känner för å så mkt vi orkar -

Hoppas d ger lite hopp t er som int hittar er äl åxå.. Har man regelbunden mens.. Så e d med största sannolikhet att man har äl <3

Å vad roligt att höra! Så glad för din skull!
  • Anonym (Nina)
    saijda skrev 2018-04-14 10:30:53 följande:

Länge sedan jag var inne här nu. Är på andra försöket sedan missfall 11 januari 2018.

Kör på temp-metoden så vet inte än när ÄL var men troligtvis runt 7-10 april men jag gissar på 10 april om man går efter tempen.

Vi hoppas verkligen på ett pluss igen och att det lilla fröet vill stanna kvar i såna fall <3

Hur går det för er? :)

Slutet av mensen för mig...

Har ställt in en ny cykel på fertilitetsmonitorn, och ska försöka anstränga mig lite mer denna månad.

Inte missa att testa och ha lite mer sex. Är lite dåligt på den fronten här... Har ju bebis som sover i vår säng etc.

Och är inte jättesugen heller, om sanningen ska fram.
  • Anonym (Nina)
    SamiraBudva skrev 2018-04-14 23:28:09 följande:

Hoppas du plussar direkt efter missfallet! Det gjorde jag ! Nya tag!!!

Nu citerade du nog fel :)

Jag har inte fått missfall, inte sen 2016.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!