• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

TrueLove12 skrev 2018-01-07 02:17:42 följande:

Hej alla!

Natten från fredag till lördag hade jag svagt ont i magen och hela lördagen sen upptäckte jag bruna blödningar som efter några timmar blev mer rött än brunt kan de va mensen? Sen har ja haft väldigt ont i magen hela dagen de har krampat typ och kommit starka stötar vid livmordern så här ont brukar jag inte ha. Vad tror ni behöver hjälp jag är inte kunnig om just detta?

Kan jag vara gravid ändå?

Senaste mena var 11-14 dec posetivt ältest 22 dec

Låter som mens tyvärr.
  • Sommaren12
    TrueLove12 skrev 2018-01-07 13:27:50 följande:

Ok men isf blir det och ta nya tag igen när mens är slut igen

Ja... Har det kommit mer blod sen då? Känns som alla cykler består av att bryta samman och komma igen! :S Ge oss våra plus!
  • Sommaren12

[quote=78344765][quote-nick]minipeach86 skrev 2018-01-07 14:13:18 följande:[/quote-nick]Jag är på BIM+2 men ingen mens än, dock var det ju tvärblankt på testerna på BIM (varav ett var early) och tempen har sjunkit så den varit tydligt lägre i två dagar. Så gulkroppen med progesteronet är helt klart nere nu. Låt blödningen komma så man får börja om! 

[/quote

Usch tråkig känsla. Fortfarande ingen mens? Om mensen ska komma hoppas jag den gör det snart. Det där limbolandet är bara frustrerande!

• Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-07 18:59:06 följande:

Hm ha haft molande mensvärk till å från. Idag ha ja int känt något. Igår kväll va ja såååå svullen om magen. Har ett ärr från naveln å en bit ner. D brukar kunna va som ett "dike" vanligtvis.. Men int igår.. Ha fått som kissiga flytningar ibland. Trodd d va mensen men d va d int. Fick igår åxå mitt i allt när jag jobbade sur uppstötninga. Får d typ aldrig. Gasig till å från. Hoppas såååå.

Blir några spännande dagar för dig nu. :) bim var ju på tisdag? Är killen borta nästa äl annars?
  • Sommaren12
    Neptun skrev 2018-01-07 19:22:48 följande:

Hej alla! Hoppar in här efter att följt er lite granna! Grattis ni som plussat!!!

Bim -3 och Äl + 13 om jag räknat rätt.. testade i morse med RFSU men visade helt blankt... har tydligen visat så för andra också så ska testa med testlagrets i morgon om dom kommit då.

Har molande mensvärk och någon konstig känsla i brösten. Vanligtvis brukar brösten göra jätte ont från Bim -7 till mensen men inte nu! Tappen har åkt bakåt sedan några dagar och mår smått illa men vågar inte hoppas för mycket! Försökt i ett år Men hoppas nu på 2018!

Nå. Mer som känner på tappen?

Hej och välkommen till vårt lilla gäng! :) Gillar här att alla inte byter tråd varje månad utan stannar här så man faktiskt får följas åt. :)

Rfsu är vanliga test eller? Tror inte det är lönt med nåt annat än earlytester innan bim. Jobbigt att ha försökt så länge! :/ måste va frustrerande men känns som du är vid rätt gott mod ändå? Nej jag vet inte riktigt hur man känner på tappen, haha. Hur gör man och hur ska det kännas? Minns att jag gjorde nåt sånt med dottern men jisses, det var 5,5 år sedan, har glömt allt. :D
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-07 17:10:19 följande:

Hej, tack för att du frågar <3 här tog det om ordentligt! Har legat i feber, fjärde dagen idag... men blir inte så mycket att fundera på bebis i alla fall... räknar inte med att det blev något denna gång så låter kroppen bli frisk så nya tag med ÄL typ 28/1

Hur går det för dig? Hur mår du nu?

Kram

Men huuu kan det bara ge sig?! :( Hoppas ni blir bra snart! Förstår att det tar på krafterna.

Jag blir hemma från jobb imorgon med. Febern la sig rätt snabbt men jag är så jäkla genomförkyld. Skitont i bihålorna, ständig huvudvärk och vaknar i panik varje morgon av att det känns som jag ska kvävas av mitt eget snor. :P Dottern var med hängig ikväll så får se imorgon ifall jag lyckats smitta henne med. :/

Har inte känt nåt mer tecken på gravid sen. Tuttarna har skärpt till sig, ser inga ådror eller läckage mer nu. Är helt inställd på mens.
  • Sommaren12
    TrueLove12 skrev 2018-01-07 19:40:37 följande:

Ja har blött hela dagen och fått byta väldigt ofta har inte kunnat ha normal tampong bara de lite större.

Ja visst är de så andra eller tredje månaden man blir lite besviken tog ut p staven 10/11 så fick min första ordentliga mena 11 dec men bara ta nya tag när mensen verkligen har slutat och hoppas gubben orkar hehe.

Ja får hoppas d går bättre nästa gång iaf försöker tänka under tiden att kroppen funkar iaf som den ska då blir jag inte lika besviken och min man är stöttande med faktiskt. När han fick reda imorse att jag hade fått reda på mensen hade kommit han bara nää men vad tråkig men räkna dagarna nu så kör vi igen :)

Hur går det för dig

Ok bara att samla krafter för nästa vända då. ;) Skönt med en så taggad karl! Önskar jag kunde ha det där med min med. :( Det är ju tyvärr lite av en kompromiss den här bebisverkstaden. Han är ju nöjd med jag vill ha en till. Har diskuterat detta i fem år och senaste året har varit väldigt tufft för mig. En kommer ju få som hen vill och den andra inte. Men det är hans idé ändå om att vi ska försöka, även om han vacklar ibland. Han tänker att risken att jag ska ångra att jag aldrig fick fler barn är väldigt mycket större än att han skulle ångra att han får en till. Han menar att när den lille väl är på bak så kommer han ju älska den men det är mycket det praktiska med en till som gör honom rädd.

För övrigt, helt inställd på mens denna gång haha.
  • Sommaren12
    Nicho2018 skrev 2018-01-08 08:13:50 följande:

Hej!

Har läst allas inlägg i den här tråden och vill gratta alla som fått ett +. Ni som inte fått det ännu, jag tror det kommer! Glad

Jag och min kille har försökt i 3 mån med hjälp av appen period tracker endast. Nu har inte min mens kommit på 5 dagar och jag har tagit 2 tester. 

Min kille vägrar tro att jag är gravid då strecken inte syns tydligt och han inte vill bli besviken. Så vill dubbelkolla med er. Visst är dem positiva? Bild 2 tog jag imorse. 

Det sista räknar jag som ett starkt och fint plus! Grattis till dig/er! :) Som ovan skrev, ta ett digitalt. Jag förstår det där känslan av att man inte riktigt kan tro på det. :)
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-08 11:14:41 följande:

Int för att ta ut nå mer i förskott... Men nu till å från e bröstvårtor riktit ömma. Hela brösten brukar va när ja ska få mens.. Men e absolut ingen känning av d nu om d e så att d ska va mens imorron. Hmm ja vill veta NU!!!

Spännande! :) Om det var earlytester du hade kan du säkert testa idag om du är allt för nyfiken. Hur som så håller vi tummarna här!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!