• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

ankmamma skrev 2018-01-04 07:06:25 följande:

Tog nytt idag och det är något något starkare än igår men inte mycket.. vilken pärs detta är!! jag hoppas det digitala kommer idag!!

Tror knappt du behöver ett digitalt. Du är ju soklart gravid! Stort grattis!! :)
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-04 07:07:51 följande:

Ja ser på båda!!!!! grattis!!!! Här va d blinkande gubbe idag igen.. Nå min gubbe lär no va glad idag när han kommer hem

Hur många dagar har det blinkat nu?
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-04 12:11:36 följande:

En gång förut ha ja haft äl dag 15..Men nu e ja på dag 20 i cykeln.. Å öm å. Konstig i tjejmagen varje morron ja vaknar.

Det KAN ju ändå va så att äl är sent. Min cykel är i 99% av fallen 25-27 dagar lång. För ett par månader sen kom inte mensen förrän dag 31 och eftersom lutealfasen alltid är densamma så var alltså äl senare än vanligt.
  • Sommaren12
    Lillefiddelin skrev 2018-01-04 12:45:00 följande:

Fick mensen idag som ett brev på posten. Den var försenad i 2 dagar och är besviken.. han kommer nog med bli det och känns tungt.. får hoppas att försök nr 6 ger resultat. Denna väntan på att det ska hända något är så jobbig. Hur håller man humöret uppe? Vill knappt testa äl och allt men samtidigt så vet jag ju att det förbättrar chanserna. Min cykel har iallafall visat sig vara stabil sen jag började ha koll på den.

Så tråkigt. :( man blir ju SÅ besviken och ledsen. Styrkekram till dig!!
  • Sommaren12
    ankmamma skrev 2018-01-04 17:56:35 följande:

Idag kom det!!! och jag kunde inte hålla mig så jag testade direkt!!! :D:D:D

Åh jag visste ju det men ändå fantastiskt att se svart på vitt! Stort stort grattis!! <3
  • Sommaren12
    ankmamma skrev 2018-01-04 21:49:57 följande:

Gud så spännande!! du måste uppdatera oss :D

Han är lika involverad som mig i det hela..haha.. han visste att jag skulle ha fått mens i måndags så han har frågat varje dag, har mensen kommit? har du gjort test?

Jag gjorde nämligen test i söndags som var negativt (lite tidigt men jag kunde inte hålla mig) sedan tog jag nytt test i tisdags och då visade det så svagt så jag trodde jag inbillade mig. Och igår när jag tog test väckte jag honom på morgonen och frågade om han såg något, men vi ville ändå inte ha för stora förhoppningar om det skulle varit spök.. även om det skulle vara högst osannolikt att få spök på fyra olika tester av två olika märken var det först idag när jag tog det digitala som vi verkligen släppte tvivlet och började glädjas på riktigt :D känns som man bara vill skrika ut det nu, haha!

hur länge skulle ni väntat tills ni berättar för föräldrar? :) ingen av våra föräldrar vet om att vi försökt trots att alla tjatar om barnbarn ;)

Så härligt! Önskar att min karl var lika engagerad. :(

Jag blev tvungen att berätta för mamma när jag var i v 8. Vi och min brors familj firade ju hos henne i tre dagar. Hon fick hjälpa mig att dölja det för de andra med att ge mig fejkvin och sånt :D Berättade för mina två bästisar rätt omgående och alla andra i v 14 när vi varit på ul och svärfar fyllde år. Tiden kändes sååå lååångsam fram tills dess!
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-05 08:05:47 följande:

Ja nå d e säkert neg ändå men ja. Ja e ju sån där som vill ha svar varför saker å ting blir så här.. Kommer väl aldrig få.. Men e dag 20 idag.. Ska eg ha mens på tisda.. Hmm

Spännande! Ja nu känns det väl för sent med äl liksom? Annars blir det väl en väldigt lång cykel. Men jag tror tyvärr det ät bortkastat att testa med vanligt gravtest nu, men ett early skulle kanske ge utslag nu om det är nån krabat där inne. Kommer killen hem idag?
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-05 17:07:20 följande:

Ja.. To early test idag.. Visade inget. Men sen igen min kompis to.. D visa inget.. Ho to me vecko indikator sen dagen efter tänkt mens.. Visa inget.. Billigaste budget stickorna visa.. Hmm.. Man börjar ju fundera

ankmamma skrev 2018-01-05 18:07:35 följande:

Va märkligt! men det är ju som sagt fortfarande väldigt tidigt :)

Med min dotter tog jag ett earlytest på bim-2 som inte visade någonting. Fick en nid på bim som jag trodde va mens och på bim+1 plussade jag med vanligt test. Är ingen garanti att early visar plus. Vi får se vad som händer. Jag tror dock inte du ska haka upp dig för mycket på att ältestet fortfarande blinkar. Det som gör att det blinkar är nivåerna av östrogen men det är LH-hormonet (som ger den fasta gubben) som är snarlikt HcG som utsöndras när man är gravid. Men du har ju känt av lite andra grejer och ni har ju legat i så att säga ;) så du kan ju va gravid ändå såklart. :)
  • Sommaren12

Herrejisses! Steg upp ur badet precis och såg mig i spegeln. Brösten är helt fulla med ytliga tjocka blodkärl! Och när jag torkat mig så kändes det fortfarande blött på ena bröstet, märkte då att det rann ut råmjölk från det! :O

Alltså händer ibland att det kommer en droppe men nu var det mer än så. Nej usch jag vill inte hoppas på nånting alls. Nu börjar det förbannade hoppet smyga sig på när jag är så säker på att jag inte är gravid. :/

• Sommaren12
    ankmamma skrev 2018-01-05 21:33:36 följande:

oj va spännande!! när har du bim? :)

Jag hade äl i tisdags så det är ju typ 1,5 vecka till bim haha. Det e nog inget.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!