• YaseminL

Följas åt till ett plus!

Trullis82 skrev 2018-09-08 11:02:15 följande:
    Kort sagt menade han väl typ att dom första tre v är man inte ?gravid?

Eftersom man räknar från sista mens
    Ja precis <3 
  • YaseminL
    Anonym (A) skrev 2018-09-16 17:08:46 följande:
    Okej! Vilken lycka! Stort grattis!

Menar du att när du blev gravid att du hade älflytningar mellan äl och bim? För mig är detta något nytt, har alltid haft 3 dagar med äl sekret som gått över till tjockare vita flytningar även när jag blev gravid första gången dock slutade de i MA. Tror du att de är ett tecken eller har min kropp inte släppt något ägg?
    Det är jätteolika från person till person. Trullis fick hjälp via en klinik för att hennes ägg skulle släppa. Hon hade ÄLsekret trots att hon inte hade ÄL naturligt själv. Men det kan ju vara som så att din kropp hoppat över ägglossningen denna månaden? Sägs ju att man inte har ÄL exakt 12 gånger om året. Tycker inte att du ska fokusera för mycket på det. Allas kroppar reagerar olika både vid graviditet/inte gravidi osv. Förstår att det kan vara svårt att undvika tankarna men om du är gravid så kommer ju det visa sig snart <3 Tar du ägglossningstest? Kan starkt rekommendera clearblues. Jobbar på apotek och där får man svart på vitt när man ska ha ÄL. Sen kan dom dock visa att du ska ha ÄL trots att du inte får det. Ägglossningstest visar ju inte när du har ÄL utan dom visar att du ska få det inom ca 24h. 
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2018-09-24 17:59:57 följande:

I fredags på BF+2 kom en liten flicka till oss :D 4235gram och 52cm lång! Värkarna drog igång redan natten mellan mån/tis så efter flera dygn med knappt någon sömn tog de hål på mitt vatten för att hjälpa till på traven och då drog allt igång och 12 timmar senare var hon ute :) Helt sjukt vilken kärlek det är! Hon är helt underbar <3 :D Nu ska vi mysa på i vår lilla bebisbubbla ett tag ;)

Stort grattis ???? så mysigt!! Längtar så efter vår lille pojke nu. 55 dagar kvar / v33 nu. Känns så långt bort! Njut! Kram
  • YaseminL
    Sommaren12 skrev 2019-05-03 08:21:25 följande:

Hej på er! Vet inte ens om ni minns mig? Jag var med nån gång i trådstartens början. Till slut kändes det som de flesta plussat utom jag så jag lämnade tråden. Ville bara kika in och säga att jag fortsatt kämpa sedan dess och nu 1,5 år senare har jag äntligen fått mitt plus! Har varit en otroligt tuff resa, med mycket tårar och frustration men det är glömt och förlåtet nu. :)

Hoppas ni mår bra med era bebisar och ge inte upp ni som kämpar än!

Stort grattis! Känner igen dig och minns när du valde att lämna. Min son blir 6 månader nu den 24/5. Tiden går så himla fort! Försöker redan nu med nummer två. Första tog sig på första försöket men har inte ens fått mens än ( vet att man får ÄL först men ändå). Helammar fortfarande men hoppas ändå att kroppen kommer igång snart.
    Anonym (Nina) skrev 2019-05-03 18:00:14 följande:

Grattis! Vad roligt!

Min lille blir fyra månader snart.

Åh hej Nina! Vad kul! Vet inte om du minns mig. Min lille kille blir 6 månader nu den 24/5 hoppas att allt är bra med er! kram
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2019-05-31 20:41:34 följande:
    Jag minns dig! Har tänkt på dig ibland och hur det gått för dig...

Allt är bra med oss. Lille Arian är nu 4 månader.
    Åh så kul! Det var en hemsk graviditet för mig. Blev heltidssjukskriven v 20 för extrem foglossning. Sen bara ballade allt ur. Kunde inte gå själv, karpalttunnelsyndrom, graviditetsdiabetes med både måltidsinsulin, kvällsinsulin och metformin som medicinering, ja ALLT du kan tänka dig och lite till.. Även förlossningen blev hemsk. Blev igångsatt och fick akut opereras efteråt för att moderkakan fastnade. Skulle dock göra om det 1000 gånger igen. Vi försöker med syskon nu trots att mensen inte dykt upp än. Min lille Adrian blev 6 månader den 24/5. Hoppas allt är bra med er och att din graviditet och förlossning gick bra! Kram <3
  • YaseminL
    Anonym (2020:)) skrev 2019-06-02 18:38:23 följande:

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?

På första försöket. Var 22 när jag blev gravid med vår son. Väntar nu på mensen efter förlossningen ( 6,5 mån sen) för att påbörja syskonförsök
  • YaseminL
    VictoriaBerggren skrev 2019-06-03 14:26:09 följande:

Fem dagar till ägglossning. Men senaste testet talar för annat?? Eller?

Det senaste testet är definitivt positivt! Använder själv alltid clearblue digitala äl då man ser svart på vitt om det är äl eller inte men tycker absolut att ditt senaste är positivt så räkna med äl inom 24-48 h
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2019-06-03 21:57:57 följande:

Fy vad jobbigt! Men tur att det är värt det ändå!

Då har våra söner väldigt lika namn

Bortsett från illamående så var min graviditet bra. Födde med kejsarsnitt och det gick bra.

Jag får tyvärr inte bli gravid igen, annars hade jag nog gärna försökt skaffa en till!

Väldigt lika namn! och så fina!

Åh vad härligt att det gick bra! Varför får du inte bli gravid igen? ( om du vill berätta, såklart! ) kram!
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2019-06-03 23:59:11 följande:

Väldigt fina namn, Arian och Adrian, det håller jag absolut med om!

Heter du Yasemin på riktigt? (Du behöver inte svara). Mitt riktiga namn är Jasmine... Ville vara mer anonym i början när jag försökte bli gravid.

Lite roligt sammanträffande:)

Om jag blir gravid igen så innebär det stora risker, eftersom det upptäcktes vid kejsarsnittet, att min livmoder är defekt.

Sedan har jag också mått dåligt psykiskt efter Arians födelse, har haft mycket katastroftankar mm.

Har en depression i grunden.

Ja, jag heter Yasemin på riktigt! Så galet! Haha

Oj.. var det anledningen till kejsarsnittet eller var det något annat?

Åh vad tråkigt får du någon hjälp? Jag har levt med psykisk ohälsa i flera år innan men allt släppte när Adrian kom till oss. Aldrig mått så bra som jag gör nu och håller tummarna och hoppas att du snart får må bra! Det är ett helvete att leva med psykisk ohälsa.. du är stark!
  • YaseminL
    Let it Rain skrev 2019-06-16 22:59:07 följande:

Nu på kvällen fick jag en liten rosa blödning. Hade ägglossning för åtta dagar sen... :O Spännande!

Spännande!! Ska du ta något gravtest eller du väntar och ser om mensen kommer?

Min som blir 7 månader denna månaden och min mens hade inte kommit tillbaka så fick tabletter för att se om kroppen kommer igång. Fått en pillermens nu men hpppas att hjärnan fattar hinten och ägglossar! Isåfall sker äl runt den 30 vill så gärna ha syskon och helst tätt!! Hoppashoppas för oss båda!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!