Inlägg från: Annaalexandra95 |Visa alla inlägg
  • Annaalexandra95

Följas åt till ett plus!

Hej! Jag hoppar in här om det går bra :)

Jag har väldigt oregelbunden cykel och när vi bestämde oss för att börja försöka så prickade vi in en ägglossning, och cykeln efter det var 87 dagar lång. Så nästa mens fick jag 21 januari och då hade jag ingen koll på äl, så det försöket missade vi. Menskoll säger äl på onsdag och ältest började visa svag stegring idag.

Är det någon av er som använder er utav natural cycles? :) Isåfall, är ni nöjda?

• Annaalexandra95
    minipeach86 skrev 2018-02-08 08:57:47 följande:

Ååååååh jag testade nu på morgonen och för första gången var mannen med, jag satt och var nervös och han stod och vakade över testet och plötsligt visade det att jag är GRAVID! Kan inte förstå det, det känns så ofattbart! 

Tempen hade hoppat upp 0,2 grader igen imorse så tog det som ett positivt tecken att hoppet lever... och sedan tog vi testet. Vi skrattade, grät och skakade och min man började hacka tänder hahaha vi är så överlyckliga och chockade =) 

Ber och hoppas bara att det lilla fröet får stanna hos oss nu! 

Lillmysan, jag hade BIM igår! =)

Migas, då tycker jag du ska försöka hålla ut över helgen och kanske ta ett test i början på nästa vecka OM du orkar och klarar att vänta =) bara för att öka chanserna till att testet hinner visa rätt, om det tagit sig nåt =) När tror du att du hade ÄL eller har du ingen aning?

Sommaren12 jag blir inte klok på flytningar hit och dit haha, har precis som du också tolkat "aha! det här betyder nog si och så" innan, men insett att det verkar som att vi alla får lite olika flytningar då och då och att det varken behöver betyda det ena eller andra... förutom ÄL-flytningar då som brukar va ganska tydliga =) 

Grattis! Vilken lycka ?
  • Annaalexandra95

Det här är ju inte hälsosamt haha! Jag brukar kunna fokusera på annat men jag har varit sjukskriven pga bruten fotled i en månad nu och bebisverkstaden är allt jag tänker på. Fick hem två paket idag, kommer fler test och munkpeppar nästa vecka. Sambon tycker att jag blivit galen och snart måste jag nog hålla med honom. HUR gör ni för tänka på annat än att bli gravid?

• Annaalexandra95
    Koke skrev 2018-02-09 17:07:38 följande:

Vågar man tror på en graviditet?

Fick detta resultat i dag. Två dagar kvar till BIM. Lätt illamående och jätteömma bröst.

Mer tydligt än sådär blir det nog inte - stort grattis! :)
  • Annaalexandra95
    ellinorwe skrev 2018-02-10 10:19:10 följande:

Hej tjejer!

Tog ett gravtest imorse och jag fick 2 streck. Det är svagt men det är rosa. Jag är så orolig nu.Är det positivt? måste åka o köpa ett nytt.

vad tror ni? testet är från babyplan

Absolut positivt!! Grattis :D
  • Annaalexandra95

Usch.. Har fått extremt svaga positiva gravtest 4 dagar i rad, senast imorse, men idag kom mensen så vi får vänta på äl nu istället. Sambon blev nästan mer besviken än mig och det är jobbigt att se honom så. Började äta rosenrot idag så det blir spännande att se om den gör något med min cykel :)

• Annaalexandra95
    Nathaliiie90 skrev 2019-01-08 16:35:24 följande:

Hej jag tänkte att någon kanske här inne hade någon vettig förklaring eller kunde hjälpa mig med mitt bekymmer jag har testat med äl test i flera dagar nu och inte fått någon stegring alls tyckte mig se en ökning mellan dag 12 och 13 men absolut inte lika synligt som det borde ha varit någon här inne som har haft likadant eller vet vad det kan bero på? Enligt flera sidor på nätet så skulle jag ha haft min äl igår men det stämmer ju inte överens med mina tester som jag har tagit

Jag skulle säga att du nog hade positivt ältest dag 12 men missade toppen. Sen minskar det ju jättefint :) Alltså ägglossning dag 13 ungefär!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!