• Lycklig37

Följas åt till ett plus!

Jag är 37år och planerar bebis med min man. Har ägglossning någon av dessa dagar nu. Så vi jobbar på. Hoppas på ett plus denna gång.

Ikväll nyss hade jag kraftig smärta i äggstockarna och bak i ryggen. Så starka värkar har jag aldrig haft tidigare. Det är nog ägglossningen.

Nu är det borta. Hade så 1 timme.

• Lycklig37
    Trullis82 skrev 2018-06-17 09:19:17 följande:

Sån smärta hade jag när mina ägg sprack. Jag har ingen egen äl så mina ägg växer tills dom spricker o det gör jävulusiskt ont kan jag lova. Nu tar jag spruta varje gång det e dags för äl så dom släpper

Ja igår hade jag fruktansvärt ont. Idag småvärker det till och från.Brukar inte ha ont alls knappt vid ägglossning. Så spännande och se om det tar sig denna gången.
  • Lycklig37

[quote=78958920][quote-nick]Lycklig37 skrev 2018-08-12 11:51:25 följande:[/quote-nick][/quote]

Här ägglossning idag . Oj två bilder råkade laddas ner.

Vi har försökt 6 gånger att bli gravida. Detta är första gången vi provar med ägglossning test.

• Lycklig37

Detta test ska visa 4 eller fler fertila dagar. Använt detta test i 3 månader. Det ända den visat är maximal fertilitet. Det visar att man inte kan lita på ett ägglossningstest. Enligt min kalender så är jag inne på hög fertilitet idag och testet visar ingenting. Jag har ont i äggstockarna som vid varje ägglossning. Testet har inte ens visat en hög fertilitets smiley.skumt test. De två resterande månaderna testade jag denna dagen då fick jag maximal fertilitets smiley. From nu så kommer jag och mannen ha samlag varannan dag hela månaden. Ville dela med mig eftersom fler av er planerar barn och kanske förlitar er till 100%på dessa tester.
  • Lycklig37
    Lycklig37 skrev 2018-12-03 09:45:01 följande:

Detta test ska visa 4 eller fler fertila dagar. Använt detta test i 3 månader. Det ända den visat är maximal fertilitet. Det visar att man inte kan lita på ett ägglossningstest. Enligt min kalender så är jag inne på hög fertilitet idag och testet visar ingenting. Jag har ont i äggstockarna som vid varje ägglossning. Testet har inte ens visat en hög fertilitets smiley.skumt test. De två resterande månaderna testade jag denna dagen då fick jag maximal fertilitets smiley. From nu så kommer jag och mannen ha samlag varannan dag hela månaden. Ville dela med mig eftersom fler av er planerar barn och kanske förlitar er till 100%på dessa tester.

Testet ska visa upp till 4 fertila dagar som ni ser så är jag idag inne på hög fertilitet och jag har värk i äggstockarna som jag har vid varje ägglossning. Så om ägglossningen är försenad skulle det ändå synas eftersom testet visar 4 eller mer fertila dagar. Så besviken.
  • Lycklig37
    Anonym (Nina) skrev 2018-12-03 11:25:35 följande:

Så har hänt för mig också ett par gånger. Att maximal kommer direkt efter låg.

Tror det står något i bruksanvisningen om att det kan bli så...

Jag menar att det inte syns något alls trots att jag har ägglossning. Och de andra månaderna fick jag endast utslag på maximal. Kanske jag va otydlig när jag skrev.
  • Lycklig37
    Anonym (Nina) skrev 2018-12-03 17:57:36 följande:

Ok, men då kanske ägglossningen hoppar över denna månaden (händer väl normalt ca 2 ggr/år) eller så är den lite sen.

Man kan ju ha ägglossningskänningar utan att ägget släpper. Man kan till och med få utslag på ägglossningstest utan att ägget släpper.

Jag äter letrozol med för att vara säker på att ägglossningen kommer. Den kanske är sen då denna månaden helt enkelt. Visste inte att man kan få utslag och att ägget sen inte släpper.Trodde ägget kom ut med menstruationen om det inte blivit befruktat.
  • Lycklig37
    Anonym (Nina) skrev 2018-12-03 17:57:36 följande:

Ok, men då kanske ägglossningen hoppar över denna månaden (händer väl normalt ca 2 ggr/år) eller så är den lite sen.

Man kan ju ha ägglossningskänningar utan att ägget släpper. Man kan till och med få utslag på ägglossningstest utan att ägget släpper.

Fick utslag idag på maximal smiley det är det som är konstigt eftersom detta ägglossningstest ska visa fyra dagar tidigare alltså på hög. Det är det som inte fungerar på mig. Men nu har jag lh höjning och nu ska ägget släppas inom 36 timmar. Hoppas på lycka denna gången.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!