• Esofe

Följas åt till ett plus!

Jag gjorde ett early test i fredags... Det såg ut såhär (okänd BIM)

Idag tog jag ett vanligt gravtest på sticka och ingenting syntes... Har early testet visat fel eller kan jag fortfarande ha en väldigt låg halt av Hcg hormonet?

Symtom för tillfället:
    Molvärk
    Ryggvärk
    Ömma bröstvårtor sedan 10 dagar tillbaka
    Vita tjocka flytningar sedan 7 dagar tillbaka
    Humörsvängningar som inte är att leka med

+ idag blev jag känslig av lukt. Lägenheten luktade avlopp pga översvämning i badrummet och jag blev illamående och spyfärdig (Har fobi för kräk så har inte kräkt på över 10år)

• Esofe

Någon som varit med om att djur (specifikt katter) blir mer närgångna vd tidig graviditet? Jag är inte helt 100% på att jag är gravid än men katten har aldrig legat vid mig eller mellan mig och min sambo i sängen förut... Idag gjorde hon, jag fick till och med klappa henne och hon fokuserade väldigt mycket på mig...

Mitt early test såg ut såhär i fredags med okänt BIM:

Idag tog jag ett vanligt gravtest på sticka och ingenting syntes. Har early testet visat fel eller kan jag fortfarande ha en väldigt låg halt av Hcg hormonet?

Symtom för tillfället:

Molvärk

Ryggvärk

• Esofe
    Esofe skrev 2018-06-11 23:29:16 följande:

Någon som varit med om att djur (specifikt katter) blir mer närgångna vd tidig graviditet? Jag är inte helt 100% på att jag är gravid än men katten har aldrig legat vid mig eller mellan mig och min sambo i sängen förut... Idag gjorde hon, jag fick till och med klappa henne och hon fokuserade väldigt mycket på mig...

Mitt early test såg ut såhär i fredags med okänt BIM:

Idag tog jag ett vanligt gravtest på sticka och ingenting syntes. Har early testet visat fel eller kan jag fortfarande ha en väldigt låg halt av Hcg hormonet?

Symtom för tillfället:

Molvärk

Ryggvärk

• Esofe
    YaseminL skrev 2018-06-12 19:36:11 följande:

Hej! Jag jobbar på apotek och rekommenderar aldrig dessa testen till någon, så dåliga! Deras veckoindikator däremot är såså bra. Med veckoindikatorn kan du testa upptill 5 dagar innan beräknad mens. Så testa med ett sådant istället. Där slipper man försöka tyda ett test med.

Vad säger du om detta från graviditetskollen?
  • Esofe
    YaseminL skrev 2018-06-12 19:36:11 följande:

Hej! Jag jobbar på apotek och rekommenderar aldrig dessa testen till någon, så dåliga! Deras veckoindikator däremot är såså bra. Med veckoindikatorn kan du testa upptill 5 dagar innan beräknad mens. Så testa med ett sådant istället. Där slipper man försöka tyda ett test med.

• Esofe

Fått min första mens nu på första gången på över ett års tid, har aldrig varit så glad över mens som nu trots smärtan och illamåendet... Nu kan jag börja räkna dagar igen och hoppas på ett plus snart.

Blir nog en del mys på solsemestern den 25/6 och en vecka framöver ;)

Svar på tråden Följas åt till ett plus!