• mrsLina

BIM november 2017

Hej. Vi ska nu börja försöka. Har nästa ägglossning i början av november och bil I slutet av november. Har en väldigt oregelbunden menscykel så svårt att säga när exakt det blir, men brukar känna av ägglossning med ont i brösten. Det blir vårt första försök och det känns väldigt spännande! ????

• mrsLina

Haha alltså jag ha typ redan börjat drömma om gravid kläder och barnvagnar. Vi har nog inte sagt det direkt ut att vi ska börja försöka men det känns som folk vet om det iallafall ??

• mrsLina

Hej allihopa.

Jag sitter tyst och läser allt men har nog inte skrivit här i än. Första gången för oss att försöka. Har äl 8/11 och bim 23/11. Hoppas väl som alla andra att det ska ta sig på första försöket men vet att det kan ta tid. Maken och jag myser på varje dag nu.

• mrsLina

Hej tjejer.

Jag måste fråga ni som känner på ert cervix sekret. (Kanske är en väldigt konstig fråga men frågar ändå).

Jag brukar undersöka mitt c.s varje dag, igår vaknade min man mitt i natten och ville ha sex (inget problem) runt 15 på eftermiddagen kände jag på mitt c.s som va som rå äggvita (dvs runt 12 timmar efter sex) ska jag tro att det va typ spermiesekret som åkt ut eller mer ägglossningssekret? Ska ta ägglossningstest senare ville ville höra vad ni tror?

Ville också passa på att fråga om det är någon fler som får ont i bäckenet under menscykel och I så fall när? Som jag förstår det är det vanligt att få det efter ägglossning och innan mens då progesteron nivåerna är ökade.

Jag är på cd11, brukar ha ägglossning runt cd 17 och mens på cd 35 typ. Detta förvirrar mig i mitt tänk.

• mrsLina

Vad spännande för alla nu när November är här!

Vi ska nog ha ägglossning idagarna. Jag testar med cb advance då tidigare ägglossningstest inte fungerat för mig. Bim runt den 24 november. Har en lång menscykel på 35 dagar. Första försöket för oss, vet att det kan ta tid men i huvudet önskar självklart att det tar sig med de samma.

• mrsLina

Vad spännande för alla nu när November är här!

Vi ska nog ha ägglossning idagarna. Jag testar med cb advance då tidigare ägglossningstest inte fungerat för mig. Bim runt den 24 november. Har en lång menscykel på 35 dagar. Första försöket för oss, vet att det kan ta tid men i huvudet önskar självklart att det tar sig med de samma.

• mrsLina

Idag fick jag äntligen positivt på ägglossningstest. Nu blir det till att mysa rejält de närmaste dagarna. Hihi känns så spännande/skrämmande!

• mrsLina

Äl idag enligt appen men upplever att jag fick äl smärtor igår redan. Så jag tror nästan att det hände redan igår. Har fortfarande äggvite flytningar. Vet att det är alldeles för tidigt att känna ngt men upplever ändå att jag ha molande värk i mage och bröst. Men det kan ju vara ägglossning också. Detta blir spännande.

• mrsLina

Kan någon kolla på detta. Enligt algoritmen på nc så hade jag ägglossning på cd 19, ( i onsdags) men fick ej positivt på ägglossningstestet föränn cd 20 ( torsdag). Hur kommer det sig? Hade ägglossningssmärta i fredags och i lördags..

Vilken dag skulle ni räkna som äl?

Svar på tråden BIM november 2017