• Jeanskillen

Hur ofta har ni sex?

Hej!

Jag är i ett förhållande sedan en tid tillbaka. Vi har nästan sex minst en gång varje dag i veckan. Jag kommer från ett förhållande där det inte var ofta alls. Hur ofta har ni sex. Känner ni att ert intresse blir bara större och större. Man vill tänja på gränser, göra saker som ni inte gjort tidigare?

• Svar på tråden Hur ofta har ni sex?
  • Jullebulle88

Vi har sex typ 3-4 ggr/vecka. Har varit tillsammans i 14 år och har tre barn ihop. Vi tycker om att exprimentera lite, så allt som oftast någon leksak/tillbehör med och på lite olika platser, dock tyvärr mest hemma i huset när barnen sover.

Så längtar tillbaka lite till innan barnens tid, då man kunde åka iväg i bilen och sexa till det någon annan stans :*D

• Anonym (grönare)
    Anonym (Pär) skrev 2017-10-05 08:26:12 följande:
    Det varierar kraftig, nu är det över en månad sen sist. Men då var det tre gånger på två veckor, då fick man ju nästan skavsår. Det blir nog mellan 8-14 gånger per år. Det är Frugan som bestämmer och så har det väl vart de senaste 12 av de 15 åren....
    bestämmer är väl att ta i, men jag hör vad du skriver...bestämmer i mitt fall är mer ett faktum då min partner är den med minst lust, så det blir ju av när min partner känner att det funkar så att säga. Så i mitt fall skulle jag väl säga att det är min partner som sätter tonen/nivån. Indirekt blir det ju min partner som bestämmer :) Trist faktum, men jag orkar inte röra om i den grytan...
  • Anonym (Sex)

Tillsammans i 5 år. Tre barn UNDER 4 år. Vi har sex 3-4 ggr i veckan. Ja tycker atr de ibland bara är en snabbis och ibland tar vi god tid på oss. Oftast när barnen sover. Tycker vårt sex liv är bra nu. Rätt torrt o trist innan faktiskt men vi har jobbat upp det.

• Anonym (Pär)
    Anonym (grönare) skrev 2017-10-05 13:46:39 följande:

bestämmer är väl att ta i, men jag hör vad du skriver...bestämmer i mitt fall är mer ett faktum då min partner är den med minst lust, så det blir ju av när min partner känner att det funkar så att säga. Så i mitt fall skulle jag väl säga att det är min partner som sätter tonen/nivån. Indirekt blir det ju min partner som bestämmer :) Trist faktum, men jag orkar inte röra om i den grytan...

Exakt, bra sagt. Det ska jag använda fram över, det är min partner som sätter tonen. Det är som det är, man lär sig att leva med det även om det är lite frustrerande med jämna mellanrum. Lever på hoppet om att det blir bättre när barnen växer upp.
  • Anonym (Sällan)
    Anonym (grönare) skrev 2017-10-05 13:46:39 följande:
    Jo så är det för oss också. Det är hon som vill mest sällan som sätter nivån. Det måste inte självklart vara så. I en tidigare relation hade hon en partner som var väldigt aktiv och drivande, och då blev det han som satte tonen och lyckades få till det ofta.
  • Anonym (P)
    Anonym (Sällan) skrev 2017-10-05 08:35:10 följande:

Spännande. Hur länge har ni varit gifta? Hur gamla var ni när ni gifte er?

Vi harvarit gifta i 12 år och var 20 och 29 när vi gifte oss, hade då varit ett par i 3,5 år.
  • Anonym (Sällan)
    Anonym (P) skrev 2017-10-05 16:23:47 följande:
    Vi harvarit gifta i 12 år och var 20 och 29 när vi gifte oss, hade då varit ett par i 3,5 år.
    Häftigt. Ni höll er i tre och ett halvt år alltså. Var ni båda oerfarna? Jag tänker mig att mannen var den äldre, men det kanske är fördomsfullt. Skönt att ni fortfarande håller på "tar igen"! Själva väntade vi till förlovningen när vi var 28. Bara jag var oerfaren dock, min fru hade varit aktiv redan tidigare. Men som sagt sällan blir det för oss.

• Anonym (P)
    Anonym (Sällan) skrev 2017-10-05 17:42:48 följande:

Häftigt. Ni höll er i tre och ett halvt år alltså. Var ni båda oerfarna? Jag tänker mig att mannen var den äldre, men det kanske är fördomsfullt. Skönt att ni fortfarande håller på "tar igen"! Själva väntade vi till förlovningen när vi var 28. Bara jag var oerfaren dock, min fru hade varit aktiv redan tidigare. Men som sagt sällan blir det för oss.

Båda var oskulder, självvalt.
  • Anonym060318

Jag har sex varannan dag men när jag har sex har jag det i 5 timmar

Har ni provat lazy lovers den är super bra

• Anonym (Ledsen fästmö)

Det var ganska skönt att läsa den här tråden.

La precis här i sängen (ensam igen) och grät på grund av just det här. Nu är den 3 veckor sedan sist och som vanligt går jag och lägger mig ensam och fästmannen sitter och spelar dator..

Det brukar bli en gång var 6:e vecka på en höft. Då ganska snabbt avklarat och jag har nog inte nått klimax med honom sedan 2012. Så.. ja...det är sorgligt och det är ensamt.

För att må bra skulle jag vilja ha sex åtminstone en gång i veckan, men efter 7 år tillsammans får jag nog ge upp på det. Det bara gör så jävla ont att ständigt känna sig avvisad, men det kändes ändå lättare att veta att man inte är ensam <3

• Anonym (1234)
    Anonym (Ledsen fästmö) skrev 2017-10-05 22:13:53 följande:
    Det var ganska skönt att läsa den här tråden.
    La precis här i sängen (ensam igen) och grät på grund av just det här. Nu är den 3 veckor sedan sist och som vanligt går jag och lägger mig ensam och fästmannen sitter och spelar dator..
    Det brukar bli en gång var 6:e vecka på en höft. Då ganska snabbt avklarat och jag har nog inte nått klimax med honom sedan 2012. Så.. ja...det är sorgligt och det är ensamt.

För att må bra skulle jag vilja ha sex åtminstone en gång i veckan, men efter 7 år tillsammans får jag nog ge upp på det. Det bara gör så jävla ont att ständigt känna sig avvisad, men det kändes ändå lättare att veta att man inte är ensam <3
    Och den mannen vill du gifta dig med? 
  • Anonym (Hur?)
    Anonym060318 skrev 2017-10-05 21:55:34 följande:

Jag har sex varannan dag men när jag har sex har jag det i 5 timmar

Har ni provat lazy lovers den är super bra

Hur funkar lazy lovers då???
  • Anonym (Ledsen fästmö)
    Anonym (1234) skrev 2017-10-05 22:14:44 följande:

Och den mannen vill du gifta dig med? 

Han har många bra kvaliteter, är en riktigt fin människa och förutom "sexlösheten" så har vi ett underbart fantastiskt och tryggt liv tillsammans. Tro mig, just nu är mitt huvud på bägge ställena och ja, jag ifrågasätter det själv (huruvida jag faktiskt ska gifta mig med honom eller ej). Men det är inte lätt att ta beslut på grund av sånt här, i vart fall inte för mig.
  • anita0002

Vi har sex när andan faller på, sitter oftast i soffan med trosor och linne och är det nåt tråkigt på tv:n är det lätt att det händer nåt. Så det blir i alla fall flera gånger per vecka

• Anonym (Sorgsen)
    Anonym (Ledsen fästmö) skrev 2017-10-05 22:20:07 följande:

Han har många bra kvaliteter, är en riktigt fin människa och förutom "sexlösheten" så har vi ett underbart fantastiskt och tryggt liv tillsammans. Tro mig, just nu är mitt huvud på bägge ställena och ja, jag ifrågasätter det själv (huruvida jag faktiskt ska gifta mig med honom eller ej). Men det är inte lätt att ta beslut på grund av sånt här, i vart fall inte för mig.

Jag säger bara: tänk dig för! Jag är gift och sexlös sen 7 år. Sitter med barn, hus, vänner och allt samtidigt som grunden för allt, själva parrelationen känns urholkad, även om min fru också har många goda kvaliteter. Har nu sedan en tid ett förhållande vid sidan om och det har gjort det ännu tydligare för mig vad jag saknar. Om du nu gråter dig till sömns, tro inte att det kommer bli bättre utan fråga dig om det är ok med ett så torftigt sexliv för kanske resten av ditt liv.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2017-10-07 08:48:42 följande:
    Jag säger bara: tänk dig för! Jag är gift och sexlös sen 7 år. Sitter med barn, hus, vänner och allt samtidigt som grunden för allt, själva parrelationen känns urholkad, även om min fru också har många goda kvaliteter. Har nu sedan en tid ett förhållande vid sidan om och det har gjort det ännu tydligare för mig vad jag saknar. Om du nu gråter dig till sömns, tro inte att det kommer bli bättre utan fråga dig om det är ok med ett så torftigt sexliv för kanske resten av ditt liv.
    Jag instämmer fullständigt, tänk dig för. Mitt ex hade låg sexlust redan innan vi fick barn och det var redan då ett problem. Jag är och har alltid varit mycket sexuell med en stor portion lust. Det blev inte bättre. Vi slutade ha sex helt när yngsta barnet var 2 år. Relationen var redan då på fallrepet på grund av avsaknad av sex och att vi inte kommunicera om det. Därefter tillkom andra kilar i en redan sargad relation. Vi separerade förra året, när han var 14. Många hade förstås valt att separera tidigare men jag gjorde inte det. Oavsett vad man väljer tror jag inte att man kan vara lycklig i en relation utan sex eller för lite sex, om sex är viktigt för individen. Jag är kvinna, för tydlighetens skull.
  • StampeMan

Vi är båda runt 45 och har varit ihop i ca 4 år. Har sex kanske varannan månad när jag känner mig tvingad för att hon vill. Sexet är inte särskilt bra och jag sköter det heller själv.

• New  Dawn

Det går inte att svara på. Jag vet helt enkelt inte vad som räknas som sex, men vi har intim närhet dagligen och rör varandras kön (suga slicka) dagligen. Olika hur ofta det blir samlag.

Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Hur ofta har ni sex?