Nu är Oktoberbarnen 2017 här
Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!
Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!
2,5 månader: 8060 g och 65,5 cm lång
Hoppas han inte blir för dålig av vaccinet. Du får uppdatera oss. Vi har tid om några veckor.
Vad snabbt utvecklingen går! Otroligt att det bara gått någon månad sen de föddes.
Jag längtar också efter snö Litenblomma. Morfar (som bor i Norrland) hade köpt underställ i merinoull i julklapp till J. Undrar om vi får någon användning för det innan det är urväxt...
Hoppas han inte blir för dålig av vaccinet. Du får uppdatera oss. Vi har tid om några veckor.
Vad snabbt utvecklingen går! Otroligt att det bara gått någon månad sen de föddes.
Jag längtar också efter snö Litenblomma. Morfar (som bor i Norrland) hade köpt underställ i merinoull i julklapp till J. Undrar om vi får någon användning för det innan det är urväxt...
Fick 3mån vaccin förra veckan. Lite feber på kvällen, sen väldigt grinig dagen efter. 7,2kg, 63cm.
Vänder sig inte än och hatar magläge.
VAr på sen återkontroll hos barnmorskan idag. Tog cellprov och satte in kopparspiral.
Hade lågt hb, bara 102?! Jag som haft bra hela graviditeten så jag behövde inte ens äta järntillskott.
Hur får man upp järnvärdet då? Krävs järntabletter? BM sa att detta är rätt vanligt när man ammar. Flera med lågt hb?
Jag som haft lågt hb hela graviditeten hade 148 för några veckor sedan! Jag käkade järntabletter och drack blutsaft i omgångar när jag var gravid. Blutsaft är snällare mot magen.
Jag som haft lågt hb hela graviditeten hade 148 för några veckor sedan! Jag käkade järntabletter och drack blutsaft i omgångar när jag var gravid. Blutsaft är snällare mot magen.
Men wow! Får köpa blutsaft om man kan amma på det? Smakar det okej?
Alltså jag kommer ju inte ta ett nytt hb utan troligen bata hoppas det blir bättre med typ blutsaft.
Tar du något för att öka järnvärdet nu?
Vet inte vad jag gör för fel, för att ha så lågt?
Men wow! Får köpa blutsaft om man kan amma på det? Smakar det okej?
Alltså jag kommer ju inte ta ett nytt hb utan troligen bata hoppas det blir bättre med typ blutsaft.
Tar du något för att öka järnvärdet nu?
Vet inte vad jag gör för fel, för att ha så lågt?
Jag började igår igen med mina gravidvitaminer. Ska köpa någon form av järntillskott idag! Men 102 är ju väldigt lågt vad jag förstår.. men BM verkade inte oroad. Hon sa bara ?du måste börja med järntillskott nu, framförallt om du ska sätta in kopparspiralen? den kan ju he ökade blödningar och i vissa fall längre blödningstid.
Var gåe gränsen för att järnbristen blir allvarlig liksom? Först när man mår riktigt dåligt eller? Bör jag kontakta vårdcentral? Haha nojar kanske i onödan nu. :)