Nu är Oktoberbarnen 2017 här
Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!
Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!
Vi firar alltid jul hos oss. Vi har flest barn och störst hus.
Igår sydde jag mina första två mössor. Återanvände en klänning som hade både hål och fläckar. Tänkte sy lite bebiskläder. Börjar med dregglisar och mössor.
Igår kunde jag gå till skolan och dagis med han i vagnen. Nu hoppas jag att han kan lära sig att åka bil också.
Vi firar alltid jul hos oss. Vi har flest barn och störst hus.
Igår sydde jag mina första två mössor. Återanvände en klänning som hade både hål och fläckar. Tänkte sy lite bebiskläder. Börjar med dregglisar och mössor.
Igår kunde jag gå till skolan och dagis med han i vagnen. Nu hoppas jag att han kan lära sig att åka bil också.
Kul att läsa om deras juveler! I morgon blir min filur 2månader. 5940g, 59cm. Sover mellan oss, liggammar typ varannan timme. Inte ens testat med egen säng, jag tycker det är så praktiskt.
Idag fick han rotavaccin, hoppas han inte blir dålig.
Vart på bvc idag 4700gr å 55 lång
Hon sa till om Lovas hud och jag höll med , den är röd och knottrig,hon började prata mjölkallergi, men vi provar att smörja med miniderm 3ggr per dag till nästa besök först och hoppas på att det är torrhet!!
Annars har hon vänt sig från mage till rygg några gånger, fast det har nog mycket med hur armarna ligger och från rygg till mage en gång så tidigt!
Men hon är stark!! Och har massa vilja!!
Min stora hade mjölkallergi men det visade sig först när jag slutade amma och gav ersättning. Tog ett par dagar sen kom nässelutslag över en natt, på hela kroppen.
Vid första provokationen vid 6mån fanns inga tecken på allergin kvar. Helt otroligt. Idag är han en riktig mjölkoman. Mjölk till allt. Typ en liter om dagen, minst!
Hur gammal är hon? Duktiga alla bebisar är som
Vänder sig. Edvin är såååå ointresserad och skriker om han inte får vara i famnen (utvecklingsfas två) sen har jag väl helt ärligt vart dålig på att lägga honom på mage på golvet tex. Nacken är han otroligt stark i.. så har inte oroat mig.
Min första var alltid lös i magen som liten men bvc sa att det var normalt. Tills han var 3 år och bajsade ner sig för jämnan eftersom han inte hann på toa, då reagerade t.o.m. dagis. Efter en utredning på barnmottagningen visade det sig vara komjölksproteinsallergi. (Inte laktos utan allergisk mot mjölk) Han gick över till laktosfritt runt 11 år och tål mjölk nu vid 15.
Barn nr 4 fick en kortvarig reaktion på mjölk med nässelutslag vid ca 6 mån men runt året kunde hon dricka det igen. Mycket märkligt...men skönt!
Min första var alltid lös i magen som liten men bvc sa att det var normalt. Tills han var 3 år och bajsade ner sig för jämnan eftersom han inte hann på toa, då reagerade t.o.m. dagis. Efter en utredning på barnmottagningen visade det sig vara komjölksproteinsallergi. (Inte laktos utan allergisk mot mjölk) Han gick över till laktosfritt runt 11 år och tål mjölk nu vid 15.
Barn nr 4 fick en kortvarig reaktion på mjölk med nässelutslag vid ca 6 mån men runt året kunde hon dricka det igen. Mycket märkligt...men skönt!
Men han åt och drack komjölksproteinfritt fram till 11 år från diagnos? Sen funka det med laktosfritt ?
För vad jag förstår har proteinet absolut inget med laktos att göra alls.
Minns vilket bök det var att kolla ingredienser i ALLT och det var ju tusentals saker som innebar mjölkprotein utan att det stod "mjölk" typ vassle, vasslepulver osv. Man insåg ju hur mycket som dolde sig i saker. Tex chips, många sitter innehåller mjölkprotein men tex korvbröd från korvbrödsbagarn är mjölkfritt (om jag minns rätt) många grillkorvar osv är gluten och mjölkfria vilket är bra! Annars var det lurigt.. (detta kollade jag inför framtiden alltså eftersom sonen var så liten att han bara åt burkmat/hemlagade puréer)