erijon skrev 2017-12-06 12:05:56 följande:
Jag hade nog ammat först, kompletterat med ersättning. Men det förutsätter ju att du vill amma.. annars hade jag pumpat och gett o flaska och successivt ökat mängden ersättning och minskat mängden bröstmjölk om det är möjligt. Med stora sonen slutade jag tvärt att amma och gick över på ersättning rakt av, över 2 dagar. Började snabbt ha ca en matsked rapsolja i flaskan för att smörja tarmarna. Funkade! :)
Apropå mammakroppen. Har känt efter om magmusklerna är delade, får emellan typ ett finger. Vill börja stärka min degmagen lite. Vet ni bra övningar? Stärka inifrån har jag hört talas om.. inte läge att köra situps alls första året helst, enligt någon bok med tips om träning efter förlossning. Är dessutom inte helt säker att jag känt efter rätt och dessutom snittad.
Edvin är 2,5mån om typ 3 dagar och jag börjar känna mig plufsig. Är så mjuk överallt :( men vet inte vad man ?får? eller ska göra o början, vill ju inte göra fel. Vet inte hur jag ska googla mig fram heller...
Har ni gjort några övningar?
Vilken gosig kille du ser ut att ha erijon!
Enligt min BM ska man undvika hopp, då musklerna i bäckenbotten oftast slappar till sig eller skadas vid förlossningen. Hon avrådde t.ex. mig från att köra igång med tennisen i jul. Magen tränas faktiskt ganska bra när man promenerar, och så är mjuka yoga-övningar bra. Finns många appar med program! Ska bara hitta tiden (och motivationen) själv att sätta igång... just nu används yogamattan mest till Ilses nack-träning.
Och idag lyckades Ilse vända sig helt själv! Hela två gånger! Sjukt missnöjd efter första gången (typ näää vad hände nu?) men sen verkade hon nöjd. Bifogar in en liten efter-bild. Hon blir 7 veckor idag.
Så kul att se era små växa!