• Linnnn

Nu är Oktoberbarnen 2017 här

Igår badade J med syskonen (första gången) på kvällen och sen var han helt slut. Somnade som en stock före kl 20 och vaknade för att äta en gång vid 3 bara. Kanske borde bada oftare..., men jag är lite rädd att huden ska bli för torr.

• Linnnn

Jag tror de flesta börjar kunna sitta runt 6 mån. Alla mina barn har varit tidiga med att sitta, men som de flesta vad gäller att börja krypa, gå osv.

Jag tror inte det finns så mycket att göra erijon. Har också haft flera såna nätter en period nu. J tar ju fortfarande inte napp heller. När jag haft dåliga nätter går jag och lägger mig tidigt, sover/vilar en stund på dagen och gör inte mer än jag måste (förutom att gå ut för det gör jag varje dag). Städar gör jag när J är vaken i så fall. Var snäll mot dig själv och vila när du får chansen.

• Linnnn

Just det. Det går ju att vänja dem av vid att äta på natten, men det kanske är lite tidigt än. Då får man ju bara bestämma sig och bita ihop några jobbiga nätter (och inte kul att ta den kampen när man redan är slutkörd).

• Linnnn

Jag är helt övertygad om att bebisarna som sover hela natten i egen säng är undantagen erijon. Majoriteten av alla bebisar vaknar flera gånger per natt och vill dessutom ha närhet. Jag har ingen i min närhet som fått bebis som inte varit trött.

Skönt att vaccineringen gick bra och att Edvin växt rejält!

• Linnnn

J äter bara väldigt små mängder, något kryddmått kanske. Han blir sur om han inte får smaka något varje gång vi äter, men det går bara att ge en liten dutt i taget om han ska kunna svälja. Har inte köpt hem något särskilt till honom att äta än.

• Linnnn
    LitenBlomma skrev 2018-03-06 07:05:21 följande:

Mysigt!! Satt han med eller har ni något flytredskap. Jag får ont i ryggen av att stå böjd över jacuzzin en längre stund. Charlie har badat med 4 åringen. Vi släcker ner, sätter på rogivande musik och sen babymassage med Estelle and Thild babyolja 3 gånger i veckan, ibland mer, och har gjort sen han föddes

Men åh vad härligt det låter! Kanske jag vågar bada J lite mer då Nej, vi har inte ens någon halkmatta till badkaret (måste skaffa!) så jag fick hålla i J. Här var det inget lugnt mys - slutade med att alla tre satt och plaskade!
  • Linnnn

Inatt blev det byte av bajsblöja och sen tyckte J det var morgon. Första gången som han legat vaken på natten och snackat. Blir nog fler... Jag var så trött att jag vände ryggen till och somnade efter en stund.

• Linnnn

Förstår att det är skönt att Charlie somnar i vagnen nu! J somnar i princip direkt i vagnen om den rullar - även om han nyss sovit.

Kan du köra vagnen inomhus över t ex en tröskel Musetti? Eller ligga bredvid henne i sängen och amma till sömns? Låter jobbigt om hon stökar på hela dagarna utan paus.

• Linnnn

Nej, här är vi också förkylda. Ingen har feber, men J är rejält hostig igen. Kanske han är extra känslig sen influensan. Igår fick han behålla maten kl 13.30 och sen kräktes han upp allt inkl någon omgång med slem och jag hann bli ganska orolig innan han lyckades äta vid kl 21 igår. Har bullat upp ordentligt under huvudet inatt och förstås vaknat vid minsta pip. Mannen ska åka bort på lördag och vara borta en dryg vecka, så hoppas det vänt innan dess.

• Linnnn

Som att ha darth vader på besök... J låter fruktansvärd, men är åtminstone pigg.

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här