erijon skrev 2018-03-05 11:26:09 följande:
Skönt att höra att han inte är den enda. Läser så mycket om bebisar som inte äter på natten och sover typ 12 timmar i sträck utan uppvak, i egen säng...
Idag vaccinerades Edvin, 5mån och 1 vecka gammal.
Vägde 7400g så upp 400g på 2 veckor. Det känns bra. Han verkade behöva börja med mat liksom. Han äter gärna en burkmat (så svårt att laga och få brq puré av kompletta måltider. Tips?)
Och ammar som vanligt varannan timma..
Han är 67,8 cm lång! :)
Han satsar på längden, men hans pappa är ju 1,91 cm så. :)
Vaccinet gick jättebra. Han skrek/grät direkt men fick eb leksak och började snabbt skratta igen! Behövde inte ens tröstamma!
Han har precis smällt i sig 3/4 av en burk med mat. Största portionen hittills.. antar att det var en engångs grej. Han brukar få 1/2 och några skedar frukt sen ammas. Men han bara högg efter mer när halva burken var slut, så jag vågade prova lite mer nu. De andra gångerna har jag inte provat.
Detta har hållt på drygt någon vecka bara. Känns stort.. men skönt också. Igår matade pappa honom medan jag lagade mat till oss andra.
Han ammar ändå efter varje måltid osv. Så äter inte mer sällan. Men kanske nest släcker törsten, eller fyller på det han senare kommer äta från sked.
Läskigt att öka på maten. Men han visar verkligen sådant intresse att det känns okej och ganska kul.
Äter era små något?
Trodde han skulle smaka bara mycket längre.
Charlie äter hela nätterna, jag byter bara bröst när han knorrar och somnar om.
Vad skönt att vaccinationen gick bra!
Ang maten så är det ju bara positivt att han visar sånt intresse för mat. Mitt första barn högg som en kobra efter skeden och åt massor, han ammade i 2 år vid sidan av.