Linnnn skrev 2018-02-19 14:27:51 följande:
Har ni fått några svar från bvc erijon? Tänker också på allergi eller möjligtvis att ersättningen kommer för fort. J kräks ganska ofta, så jag har kräkshandduk redo för det mesta.
Bvc menar att hans mage förmodligen bara är ovan eftersom han helammas. Bröstmjölk är mer lättsmält och snällare mot magen.
Vid allergi borde han ha problem med magen/utslag osv även under amning. Men jag jar annan erfarenhet faktiskt. Vi får se. Jag varken tänker eller skulle ens överväga att utesluta mjölk sålänge han inte reagerar på riktigt liksom. Typ med nässelutslag eller så.
Han reagerar ju inte Näe han får smaka såser med grädde i. Visserligen blir det inga stora mängder men ibland iallafall en matsked för han ÄLSKAR det. Han jar aldrig kräkts då. Men med ersättningen..
Han vill ju typ inte ens ta flaskan liksom. Kanske inte gillar innehållet heller.
Idag vägde han iallafall 7010g och var 66,5 cm lång.
Växt 3cm sedan sist och gått upp yttligare 200g! Men denna gång på typ två veckor.
Nästa besök är vaccination och 5mån kontroll, typ 1 mars. Då vill jag väga och mäta igen.
Hans pappa är ju lång som attan, men inte pinnsmal så det nästan chockerar mig att Edvin är så tanig helt plötsligt.
Känns som läge nu att introducera mer mat/annat än enbart amning, nen det tar emot när han tex kräks av ersättningen. Vill ju verkligen kunna ge der ibland så han sover bättre eller pappa kan ge. Edvin är inte alls redo för ens en halv portion gröt. Han verkar gilla frukten han fått smaka men han har inte rätt teknik för att ÄTA riktigt än. Då blir det svårt att öka mängden tycker jag. Hur gör ni?
Går alla we bebisar upp massor i vikt vis varken besök och ligger fortfarande på samma kurva som hela tiden osv? Får panik av denna vikthets. Han ser mjuk och gå, frisk och hälsosam ut. Men när Bvc pratat gram hela tiden så blir man ju stressad .