Linnnn skrev 2018-01-18 09:15:47 följande:
J sitter i matstol vid bordet och han blir 3 mån imorgon. Nu har han ju hela tiden varit väldigt stadig och han får bara sitta så länge han är glad och orkar sitta ordentligt.
Imorgon är det dags för vaccinering och vägning.
Går ni andra på mammagrupp eller öppna förskolan? Den här gången har jag varken gjort det ena eller det andra - är väl därför jag hänger här hela tiden
Duktig! Edvin har fått sitta i knäet men igår köpte vi matstol :) han kommer garantera uppskatta det när vi alla sitter och äter. Inte långt kvar tills han också kan smaka på saker. Bara ett par dagar!
Nej ingenting. Har ingen tid.. alltså att åka iväg någonstans så. Ska hämtas och lämnas i skolan kl 8 och 13. Har jag även bonusen så är han ledig måndag och fredag, de andra dagarna lämnas han 8.30 och hämtas ca 13.30. Så när ska man hinna? Timmarna däremellan går ju åt att mata Edvin, kanske, KANSKE ta en dusch. Äta lunch. Låta Edvin sova. Har man någon energi kanske man tar fram dammsugaren eller tvättar osv. Känner ingen ork eller lust heller att vara i mammagrupp. EN sak vore om detta var första barnet. Men med mitt första kände jag mig för ung, rädd att inte passa in och avstod därför. Men började dock gå till öppna förskolan med två andra mammor när sonen var drygt sex månader. Gillade det.
Kanske blir så denna gång också, har en nära vän ned bebis som är två månader äldre bara. Känns ännu lite tidigt för öppna fsk.
Gillar annars egentligen att komma iväg och göra saker, har aldrig vart hemma såhär förut (förutom förra föräldraledigheten) . Alltid jobbat och pluggat heltid. Så man blir lite vilsen men vad man kan göra tycker jag. Vart för trött och sjuk sedan Edvin föddes, vilket är otroligt tråkigt och ganska sorgligt.