LitenBlomma skrev 2018-01-09 11:01:23 följande:
Erijon: Känner du att magmusklerna är tillbaka på plats och blivit någorlunda stabila igen kanske du kan testa plankan? Benövningar som är bra är väl squats.
Här tyvärr inga tips till dig musetti ang din glufsande bebis Min rapar inte så mycket däremot fiser han så att det fräter i näsan. Men bajsar man en gång i veckan ligger väl mjölken och ruttnar det säger ju sig självt.
Magen är inte bra än, varken på mig eller dottern. Suck... 6.5v nu.
Charlie är i fas 4. Han vill ha närhet i stort sett hela tiden. Öppnar händerna när jag håller fram en leksaker och kan hålla en liten stund. Vi tränar på det. Ligger länge i magläge. Visar tendenser till att vrida kroppen åt sidan i min famn men inte liggandes själv på rygg. Håller uppe huvudet själv när jag drar honom upp i händerna från ryggläge till sittande. Dock inte fullt stabil så vi väntar med Bumbo lite till. Han får gärna vara bebis länge. Flickorna var tidiga, ställde sig upp själva mot stöd vid 6 månader.
Stl 68 i Po.p börjar bli tight. Får nog snart byta till 74.
Ja, jag har kollat så de inte är delade!
Gjort plankan, squats (ska testa mer med någon liten hantel eller Edvin i händerna rakt fram eller ovanför huvudet. Ska ge mer för magen då) utfallssteg och lite armhävningar men tänker att jag kommer säkert tröttna fort på bara dem. Är sådan.. kollat crunches, bättre än situps men måste kolla upp om det är bra/okej pga snittet. Vet att många tränande mammor avråder situps helst hela första året.
Oj vilken stor och duktig kille! Edvin äe fortfarande inte förtjust i magläge men eftersom vi gör det en kort stuns om dagen går det bättre längre och längre. Han rullar över oå sidan från rygg och lihher och väger mellan sida och mage men aldrig över.. som att armen är i vägen haha. Alla bodysar i 62 äe för små men bara upplevt att två från HM i 68 börjar bli små redan.
Hur stor är Charlie? Vi ska på kontroll 30 januari, då är Edvin 4 mån och ett par dagar.
Hur tänker ni med kommande smakportioner? Jag vill ju fortsätta helamma.. MEN sambon vill gärna att han ska få smaka sådär på fingret från vår mat såfort som möjligt, helst igår. Samtidigt tror jag Edvin kommer uppskatta mat och bli spännande med nya smaker. Äe kluven nu redan vid fyra månader.. vill ha kvar min bebis :(